Ga direct naar inhoud

Hoe gaat het nu met De Regelmeisjes?

Ruim een jaar geleden had Kirsten van Schaik (33) net haar tiende werknemer aangenomen. Toen brak covid-19 uit. Dit veranderde alles. Een overvolle agenda in 2020 verdween als sneeuw voor de zon. Kirsten vertelt hoe het nu met haar bedrijf gaat en of ze alle klanten heeft kunnen behouden.


Hoe gaat het nu een jaar later met De Regelmeisjes?

“Een jaar later zijn we nog steeds compleet”, zegt Kirsten. “We breiden zelfs nog meer uit. We regelen alles van A tot Z voor bedrijven bij een evenement, interne of externe projecten, socialemediamarketing en activatiemarketing. Door de verschillende extra diensten die we aan zijn gaan aanbieden, zijn we nog breder geworden. Alle activiteiten die we hebben toegevoegd sinds covid-19 doen we nog steeds. En onze oude werkzaamheden komen steeds meer terug. We hebben zelfs een elfde collega aangenomen.”


Is het lastig om nu goed personeel te krijgen dat breed inzetbaar is?

"We zoeken altijd mensen die het uitdagend vinden om continu nieuwe dingen te doen. Goede collega’s vinden is lastig, maar het lukt altijd wel. Tijdens covid-19 hebben we onze diensten uitgebreid. Zo zagen we een stijging in de vraag naar flexibele invalkrachten bij veel bedrijven, waaronder bij onze klanten. We zijn onze eigen mensen gaan inzetten om aan die vraag te voldoen. Dat doen we nu nog steeds. Zo’n afwisselende baan past niet bij iedereen. Als het wel bij je past is het eigenlijk heel erg leuk."


Bijzonder trots ben ik op mijn team, ze zijn er echt voor gegaan. Je hebt geen idee wat dit voor je betekent als ondernemer.


Het is een ongekende tijd geweest. Heb je hier ook iets positiefs uit gehaald?

“Ja, zeker. De band met medewerkers, leveranciers en opdrachtgevers is veel sterker en persoonlijker geworden. Met meer oprechtheid en eerlijkheid! De vraag ‘Hoe is het met jullie?’ sla je normaal over bij een zakelijke relatie. Nu zaten we allemaal in dezelfde situatie. Niemand wist wat er ging komen en dat schept een band. Bijzonder trots ben ik op mijn team, ze zijn er echt voor gegaan. Je hebt geen idee wat dit voor je betekent als ondernemer.”


Je gaf aan dat de werkzaamheden zijn uitgebreid. Gaan jullie terug naar alleen de oude diensten of blijft die verbreding?

"Onze werkzaamheden voor online verkoop zijn enorm toegenomen. Bijvoorbeeld het online verzorgen van verkopen voor horeca, in combinatie met een offline actie, dat ging in zo’n snel tempo. Hier hebben we ontzettend veel van geleerd. Andere werkzaamheden vielen soms stil, maar die komen nu wel weer terug."


Heb je al je klanten kunnen behouden?

"We hebben er de afgelopen periode veel nieuwe klanten bij gekregen. Nu hopen dat we ze als klant behouden en extra werkzaamheden voor ze kunnen doen. Wat betreft onze horecaklanten: die hebben we bijna allemaal kunnen behouden. Helaas hebben we van twee (tijdelijk) afscheid moeten nemen."


Door de overheidssteun in de eerste periode hoefde ik me geen zorgen te maken over m’n medewerkers. Dit nam veel stress en zorgen weg, waardoor we weer konden ondernemen.


Hoe ga je de toekomst tegemoet? Heb je hier zorgen over?

“Voor sommige bedrijven was deze tijd natuurlijk vreselijk. Voor ons was het eigenlijk wel heel positief, doordat je werd gedwongen te ondernemen. Dat gaf een fijne en tegelijk een andere energie, alsof je balanceert met een hyperenergie doordat je continu het uiterste eruit wil halen. Nieuwe dingen bedenken, je bestaande en nieuwe klanten zo goed mogelijk bedienen met nieuwe diensten.


Door de overheidssteun in de eerste periode hoefde ik me geen zorgen te maken over m’n medewerkers. Dit nam veel stress en zorgen weg, waardoor we weer konden ondernemen. Heel fijn dat deze overheidssteun er was. Het ging zelfs zo goed dat we alle steun terug konden betalen. Voor een aantal van onze leveranciers en toeleveranciers die voornamelijk werken in de evenementenbranche is het nog steeds ongelooflijk moeilijk. Ik maak me wel zorgen of het voor een aantal goed gaat komen als de overheidssteun na 1 oktober 2021 verdwijnt. Gelukkig gaat het met al onze klanten goed.”


Nationale-Nederlanden steunt het initiatief Geldfit

Steeds meer ondernemers hebben het moeilijk in deze tijd van corona. Geldfit Zakelijk helpt je om jouw onderneming financieel fit te laten worden of te blijven. Je krijgt direct een persoonlijk advies en ziet waar je terecht kunt voor hulp. Je hoeft het niet alleen te doen. Geldfit Zakelijk staat voor je klaar.

Doe de korte test hier en binnen 2 minuten weet jij hoe jouw onderneming er financieel voor staat.

Lees hier het eerdere interview met Kirsten





Ondernemen doe je samen