U kunt uw schade melden per mail, telefonisch of via uw verzekeringsadviseur. Telefonisch staan we 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.
Zakelijke materiële schadeclaims:
schadeafhandeling.zakelijk@nn.nl
Rechtsbijstandverzekering Bedrijven:
www.das.nl/nn
Letselschade/Personenschade:
personenschade@nn.nl
Ongevallenschade:
ongevallenclaims@nn.nl
Bel ons op 088 663 31 11. Wij staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.
Voor letselschade/personenschade: bel 070 513 09 20.
Ongevallenschade: bel 070 513 09 09.
U kunt contact opnemen met uw verzekeringsadviseur en hier uw schade melden. Hij regelt alles verder voor u en hij neemt u daarmee zo veel mogelijk werk uit handen.
Zorg ervoor dat u het polisnummer bij de hand heeft. Dat werkt het snelst. U kunt altijd op uw eigen manier vertellen wat er gebeurd is. Wel proberen wij daarbij zodanige vragen te stellen dat we geen belangrijke dingen over het hoofd zien. Daarna bespreken we met u wat er verder gebeurt. Dit is per verzekering en per situatie verschillend. U kunt dit verder lezen onder 'Schade-afhandeling'
Product | Telefoonnummer |
---|---|
Aanhangwagenverzekering Bedrijven | 070 513 05 73 |
Aanhangwagenverzekering Bedrijven, aanhangwagen gestolen | 055 741 00 01 |
Aansprakelijkheid Bedrijven | 070 513 06 33 |
Agrarische verzekeringen | 070 513 05 74 |
Autoverzekering Bedrijven | 070 513 05 73 |
Autoverzekering Bedrijven, autoruitschade | 070 513 06 50 |
Autoverzekering Bedrijven, auto gestolen | 055 741 00 01 |
Bedrijfsschadeverzekering | 070 513 05 33 |
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering | 070 513 07 59 |
Co-assurantie verzekering | 070 513 5080 |
Computer- / elektronicaverzekering | 070 513 05 33 |
Constructieverzekering voor bouwwerken | 070 513 03 62 |
Container-/trailerverzekering | 070 513 05 79 |
Dierenverzekering | 070 513 05 33 |
Eigen vervoerverzekering | 070 513 05 79 |
Evenementen | 070 513 05 79 |
Exploitatiekostenverzekering | 070 513 05 33 |
Extra kostenverzekering | 070 513 05 33 |
Garagepolis | 070 513 09 21 |
Gebouwverzekering | 070 513 05 33 |
Geldverzekering | 070 513 05 33 |
Goederenpluspolis | 070 513 05 33 |
Goederentransportverzekering | 070 513 05 79 |
Glas | 070 513 05 33 |
Inventaris- / Goederen- / Huurdersbelangverzekering | 070 513 05 33 |
Landbouwmaterieel | 070 513 09 46 |
Letselschade/Personenschade | 070 513 09 20 |
Machinebreukverzekering | 070 513 03 62 |
Milieuschade | 070 513 05 33 |
Montageverzekering voor installatiewerken | 070 513 03 62 |
Ongevallenschade | 070 513 09 09 |
Rechtsbijstandverzekering Bedrijven | 020 651 87 75 |
Vervoerdersaansprakelijkheidsverzekering | 070 513 05 79 |
Vrachtautoverzekering | 070 513 05 73 |
Vrachtautoverzekering, ruitschade | 070 513 06 50 |
Vrachtautoverzekering, vrachtauto gestolen | 055 741 00 01 |
Wagenparkverzekering | 070 513 05 73 |
Wagenparkverzekering, ruitschade | 070 513 06 50 |
Wagenparkverzekering, vrachtauto gestolen | 055 741 00 01 |
Werkmaterieel | 070 513 09 46 |
Zakenreisverzekering | 088 663 31 11 |
Kijk dan voor de juiste contactgegevens bij de tab ‘Reaal schadeverzekeringen’.
Wat er precies gebeurt bij en na het melden van de schade verschilt per verzekering en per situatie. Bij een complexe schade krijgt u in elk geval een vaste schademanager. Deze schademanager leidt u door de diverse stappen van het proces en houdt u op de hoogte van de voortgang. Het afhandelen van uw schade gaat in het algemeen als volgt.
Bij een aantal specifieke verzekeringen geldt nog iets anders. Zie de aanvullende informatie hieronder.
U kunt het algemene nummer 088 663 31 11 bellen, maar u mag de schade ook rechtstreeks doorgeven aan de instanties waarmee wij samenwerken. U vindt hun namen en telefoonnummers op uw groene kaart. Daarop staat precies wat u moet doen, bij schade en bij pech onderweg. In Nederland, maar ook in het buitenland.
Bij een glasverzekering (glas in een gebouw) zorgen wij voor het herstel. Als de schade onder de dekking van de polis valt, dan schakelen wij meteen een hersteller in. Hij neemt meteen contact met u op om een afspraak te maken en de gebroken ruit te vervangen.
Als u rechtsbijstand nodig heeft, dan zorgen wij niet zelf voor juridische hulp. Het is wettelijk zo geregeld dat wij dit moeten uitbesteden. U kunt daarom rechtstreeks contact opnemen met DAS via telefoonnummer 020 651 87 75 of www.das.nl/nn. Maar u kunt ook ons algemene nummer 088 663 31 11 bellen. Wij verbinden u dan door.
Is er schade aan goederen en vervoerde u de goederen niet zelf? Dan moet u de vervoerder aansprakelijk stellen. Wij leggen u graag uit wat u daarvoor moet doen.
Veel schades zijn te repareren. Daarom werken wij samen met herstelbedrijven. Wij doen dat onder de naam Nationale-Nederlanden DirectHerstel.
- Voor autoschade is een aparte regeling (zie onder 'Autoverzekering').
- Voor elke andere schade kunt u bellen met Nationale-Nederlanden DirectHerstel: 088 668 66 78.
U kunt ons bellen. Dan zorgen wij voor de rest. DirectHerstel zorgt voor een snelle, vakkundige reparatie van hoogwaardige kwaliteit.
Kenmerken DirectHerstel:
Bij veel verzekeringen geldt een eigen risico. Soms voor elke schade, soms alleen voor bepaalde schadesoorten. Bedenk dat in zo een situatie een deel van de schade voor uw eigen rekening komt.
Ook komt het bij ondernemers helaas nog steeds voor dat zij onderverzekerd zijn. Dat kan gebeuren als het verzekerde bedrag lager is dan de waarde. Als dat bij u zo is, dan kan het zijn dat u de schade niet geheel vergoed krijgt.
Bij een autoverzekering is de premie afhankelijk van uw schadevrije jaren. Als u een schade meldt en aansprakelijk blijkt, dan gaat uw premie daarna vaak omhoog. Het gaat dan, zoals dat vroeger heette, 'ten koste van uw no claim'. Of, zoals het nu vaak genoemd wordt: u daalt één of meer treden op de bonus-malusladder. Maar laat u er daardoor niet van weerhouden om de schade te melden. Want als de schade lager is dan alle extra te betalen premies bij elkaar, dan kunt u de schade alsnog zelf betalen.
Als wij een expert inschakelen om de schade te beoordelen, dan zorgen we ervoor dat die snel contact met u opneemt. Nationale-Nederlanden werkt alleen met onafhankelijke experts. Ze zijn dus niet in onze dienst. Ze stellen het schadebedrag vast, maar ze doen geen uitspraak over de vraag of de schade gedekt is.
U kunt zelf ook een deskundige inschakelen om het schadebedrag vast te stellen. Wilt u dat? Dan kunt u dit meteen aangeven als u de schade meldt of als u met de door ons ingeschakelde expert heeft gesproken. De expert die u benoemt, wordt ook wel contra-expert genoemd.
Beide experts gaan daarna aan de slag om de schade vast te stellen. Verschillen de experts van mening? Dan kunnen ze samen een derde expert benoemen. Die derde expert bepaalt dan het definitieve schadebedrag.
Wilt u een contra-expert inschakelen? Dat kan, en vaak betalen wij alle kosten. Elke expert moet zich wel aan de Gedragscode schade-expertiseorganisaties houden. Dus overleg eerst graag met ons. Dan weet u wie u kunt benaderen. En of we de kosten vergoeden.
0800 732 25 48 57 (gratis)
Vanuit het buitenland 0031 79 320 81 90
Rechtsbijstandverzekering:
Voor juridische bijstand kun je contact opnemen met DAS via 020 651 88 15 (bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur).
Schade melden | Telefoonnummer |
---|---|
Zakelijke schade Brand | 070 513 04 11 |
Zakelijke schade Aansprakelijkheid | 070 513 04 12 |
Zakelijke schade Vervoer | 070 513 04 13 |
Beurs Varia | 070 513 02 73 |
Beurs Brand | 070 513 02 83 |
Beurs Transport | 070 513 02 93 |
U kunt contact opnemen met uw verzekeringsadviseur en hier uw schade melden. Hij regelt alles verder voor u en hij neemt u daarmee zo veel mogelijk werk uit handen.
Klanten die frauderen, proberen onterecht geld of diensten te krijgen. Als dit te vaak gebeurt moeten wij de premie verhogen en dit benadeelt alle verzekerden. We kunnen dit voorkomen door fraude tegen te gaan.