Op 11 juli 2020 is uw hypotheek van Delta Lloyd of OHRA omgezet naar het administratiesysteem van Nationale-Nederlanden. Deze omzetting heeft een aantal gevolgen.
In het administratiesysteem van Nationale-Nederlanden heeft uw hypotheek een andere naam gekregen, de NN Variant Hypotheek. Uw productvoorwaarden blijven gewoon gelden en zijn dus niet veranderd. Wel geldt er nieuw beleid voor de tariefklasse van uw hypotheek. Meer hierover leest u hieronder.
Maakt u uw hypotheektermijn zelf over? Dan is het goed om te weten dat het rekeningnummer dat u daarvoor gebruikt, is veranderd. In de bevestiging die u na de omzetting heeft gekregen, staat het nieuwe rekeningnummer waarop u de termijnen kunt overmaken.
U kunt er ook voor kiezen om, net als veel van onze andere klanten, via automatische incasso te betalen. Dit bespaart u tijd en u betaalt dan altijd op tijd naar het juiste rekeningnummer. Neem telefonisch contact met ons op als u wilt overstappen naar automatische incasso.
Als u uw hypotheektermijn via automatische incasso betaalt, schreven we voor de omzetting het bedrag op de laatste werkdag van de maand af. Vanaf de omzetting schrijven we uw hypotheektermijn af op de eerste werkdag van de maand.
Voor de omzetting kon u declaraties voor uw bouwdepot via e-mail sturen. Nu uw hypotheek is overgezet, kan dat alleen via mijn.nn.
Nu uw hypotheek is omgezet, geldt er voor hypotheken zonder Nationale Hypotheek Garantie (NHG) nieuw beleid voor de tariefklasse van de hypotheek. Voortaan kan uw tariefklasse en risico-opslag tijdens de rentevaste periode dalen als uw hypotheek hiervoor in aanmerking komt. Als u nu geen risico-opslag heeft, verandert uw rente niet tijdens uw huidige rentevaste periode. Meer over tariefklassen leest u op nn.nl/tariefklasse.
Voortaan kunt u een aantal belangrijke zaken voor uw hypotheek alleen nog in mijn.nn regelen. Bijvoorbeeld extra aflossen, declaraties indienen voor uw bouwdepot, uw rente tussentijds aanpassen en een nieuwe rente kiezen als uw rentevaste periode bijna afloopt. U krijgt dan ook geen brieven meer van ons. Die krijgt u alleen nog in mijn.nn in ‘Mijn documenten’, uw eigen berichtenbox. Dat is niet alleen veiliger voor uw gegevens, maar zo besparen we samen ook papier. Om uw hypotheekzaken goed te kunnen regelen en geen informatie te missen, is het dus belangrijk dat u uw account activeert. Heeft u dat nog niet gedaan? Bekijk hoe u dit regelt.
In mijn.nn kunt u uw producten en uw persoonlijke gegevens inzien en beheren.
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over het omzetten van uw hypotheek.
U kunt hieronder de veelgestelde vragen bekijken over hypotheken van Delta Lloyd en over het samengaan van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden.
Als uw hypotheek een nieuwe rentevaste periode ingaat of als u uw hypotheek wilt verhogen, dan krijgt u een renteaanbod op basis van de hypotheekrentes van Nationale-Nederlanden. Bekijk de actuele hypotheekrentes.
Voor al uw producten van Delta Lloyd Bank kunt u voortaan contact opnemen met Nationale-Nederlanden. Bekijk de contactgegevens van Nationale-Nederlanden.
Uw hypotheek is omgezet naar het administratiesysteem van Nationale-Nederlanden. Voortaan kunt u veel wijzigingen zelf regelen in mijn.nn. Bijvoorbeeld extra aflossen, declaraties indienen voor uw bouwdepot, uw rente tussentijds aanpassen en een nieuwe rente kiezen als uw rentevaste periode bijna afloopt.