Heb je schade? Dan is dit natuurlijk erg vervelend. Op dit moment ontvangen wij een groot aantal schademeldingen. Ondanks dat wij extra mensen hebben ingezet, kunnen er toch langere wachttijden zijn dan normaal.
• Heb je een schade die niet dringend een (nood)reparatie nodig heeft, meld je schade dan via het online schadeformulier.
• In geval van spoed: meld je schade bij voorkeur telefonisch.
Wij streven ernaar om je melding zo snel mogelijk af te handelen en deze binnen een termijn van 10 werkdagen inhoudelijk te beoordelen. ‘Spoedschades’ krijgen uiteraard voorrang.
Schade is altijd vervelend, daarom doen we er alles aan om je snel verder te helpen. Bekijk per product hoe je je schade kunt melden.
Heb je je verzekering via een adviseur afgesloten? Dan kun je je schade ook melden via je adviseur.
Voor hulp in binnen- en buitenland:
Je kunt je schade online melden of bellen via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Bij noodsituaties, zoals een grote brand of ernstige waterschade zijn we telefonisch 24/7 bereikbaar.
Bij noodsituaties zijn we 24/7 bereikbaar via
088 663 31 11.
Je kunt schade melden via het online schadeformulier of telefonisch via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Bij noodsituaties, zoals een grote brand of ernstige waterschade zijn we telefonisch 24/7 bereikbaar.
Bij noodsituaties zijn we 24/7 bereikbaar via
088 663 31 11.
Je kunt schade melden via het online schadeformulier of telefonisch via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Je kunt je auto laten herstellen via het herstelnetwerk van Schadegarant. Je mag hiervoor direct een afspraak maken met een aangesloten herstelbedrijf bij jou in de buurt. Je hoeft dus niet eerst contact met ons op te nemen. Let op: je moet je schade nog wel bij ons melden. Dit kan via het online schadeformulier. Heb je een Europees schadeformulier nodig? Deze kun je hieronder downloaden en uitprinten.
Sinds 1 juli 2021 zijn we gestart we met de Directe Schadeafhandeling bij schade aan WA-verzekerde personenauto’s. Deze service geeft je de keuze om schade aan je eigen auto (veroorzaakt door een ander) af te laten handelen door Nationale-Nederlanden.
Kan je auto niet meer rijden en heb je direct hulp nodig? Neem contact op met de
NN Alarmcentrale via
+31 (0) 26 400 23 90. We zijn 24/7 bereikbaar.
Wil je de schade aan je auto zelf herstellen en geen gebruik maken van het herstelnetwerk Schadegarant? Neem dan eerst contact met ons op via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Let op: kies je ervoor om de schade zelf te (laten) herstellen? Dan geldt het eigen risico voor autoschade dat op je polisblad staat vermeld. Dit komt bovenop het eventueel zelf gekozen eigen risico.
Heb je een sterretje of barst in je autoruit? Dan wil je natuurlijk dat deze schade zo snel mogelijk wordt hersteld. Afhankelijk van je gekozen dekking kun je autoruitschade herstellen via het herstelnetwerk Glasgarant. Bij Glasgarant wordt je ruitschade goed en tijdig gerepareerd. Zo kun je snel weer veilig de weg op.
Met de WA dekking van onze Autoverzekering ben je niet verzekerd voor ruitschade. Je kunt zelf kiezen of je de ruitschade laat herstellen en waar. De kosten betaal je dan zelf. Je hoeft de schade niet bij ons te melden.
Heb je de dekking WA Extra of WA Casco (Allrisk) afgesloten, dan ben je wel verzekerd voor ruitschade. Via het herstelnetwerk Glasgarant laat je de schade repareren. Je kunt hiervoor direct een afspraak maken met een aangesloten herstelbedrijf bij jou in de buurt. Je hoeft dus niet eerst contact met ons op te nemen. Let op: je moet je schade nog wel bij ons melden. Dit kan via het online schadeformulier.
Wil je de ruitschade ergens anders laten herstellen? Neem dan eerst contact met ons op via 088 663 31 11. Let op: dan geldt het eigen risico voor autoruitschade dat op je polisblad staat vermeld. Dit komt bovenop het eventueel zelf gekozen eigen risico.
Nee, de reparatie of vervanging van je autoruit heeft geen invloed op je schadevrije jaren en opgebouwde no-claimkorting.
Zoek eenvoudig een aangesloten herstelbedrijf bij jou in de buurt via de bedrijvenzoeker van Glasgarant. Let op: wil je ergens anders je ruitschade laten herstellen? Neem dan eerst contact met ons op via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Als je auto is gestolen, bel dan eerst het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) voordat je aangifte doet. Het VbV is bereikbaar op telefoonnummer 055 741 00 01 (optie 2). Doe dit ook als je niet tegen diefstal verzekerd bent. Via het VbV worden gestolen voertuigen direct in het diefstalregister van de politie geplaatst. De melding vergroot de kans op het terugvinden van je voertuig.
Verder moet je ook aangifte doen bij de politie in de plaats waar je voertuig gestolen is. Meldt vervolgens de diefstal telefonisch bij ons als je de dekking WA Extra of WA Casco (Allrisk) verzekerd hebt. We zijn bereikbaar via 088 663 31 11. Bij de melding zullen wij de belangrijkste vragen met je doornemen en je vragen een schadeaangifteformulier toe te sturen en het originele exemplaar van het Proces Verbaal van aangifte bij de politie.
Heb je juridisch advies of rechtsbijstand nodig? Neem dan contact op met de ervaren juristen van DAS. Bel naar 020 651 87 75. Liever online een juridisch conflict melden of op zoek naar meer informatie? Ga dan naar www.das.nl/nn.
Je kunt schade melden via het online schadeformulier of telefonisch via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Ben je op reis en heb je (dringend) hulp nodig? Neem contact op met de NN Alarmcentrale via
+31 (0) 26 400 23 90. We zijn 24/7 bereikbaar.
Je kunt schade melden via het online schadeformulier of telefonisch via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Je kunt je schade online melden via het online schadeformulier. Je kunt ons ook bellen op 088 818 15 12. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Heb je (dringend) hulp nodig? Bel dan de NN Alarmcentrale +31 (0) 26 400 23 90. We zijn 24/7 bereikbaar. We hebben ook een aantal dingen voor je op een rij gezet wat je kunt bij een nood- of pechsituatie op het water.
Omdat schade al vervelend genoeg is, regelt Nationale-Nederlanden de afhandeling van de schade. De herstelbedrijven binnen het Schadeherstelnetwerk repareren snel en vakkundig. Hier komt geen schade expert aan te pas. Kun je jouw boot niet zelf naar het herstelbedrijf brengen? Dan komt de hersteller naar je toe.
Na de bootreparatie krijg je twee jaar garantie en regelt Nationale-Nederlanden de financiële afwikkeling direct met de hersteller. Je hoeft dus niets voor te schieten. Je betaalt alleen het eventuele eigen risico aan de hersteller.
Bekijk de overzichtskaart om te zien welke watersportherstelbedrijven er in het Schadeherstelnetwerk zitten.
Voor schade aan je aanhangwagen, motor, caravan, oldtimer of toercaravan. Je kunt schade melden via het online schadeformulier of telefonisch via 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Neem bij noodsituaties contact op met de
NN Alarmcentrale via
+31 (0) 26 400 23 90. We zijn 24/7 bereikbaar.
Je hebt je schade aan bijvoorbeeld je spullen, je auto of je woning gemeld bij je onafhankelijke adviseur of direct bij Nationale-Nederlanden.
Wij vormen ons een goed beeld van je situatie. Als het nodig is, nemen wij contact met je op voor aanvullende informatie. Lees meer over onze reactietijden.
Wij laten je zo snel mogelijk weten of je schade verzekerd is en tot welk bedrag je verzekerd bent. Wij maken dan meteen afspraken met je over het vervolg. Betreft het een ingrijpende schade dan kunnen wij voorstellen om direct onze schademanager bij je langs te sturen om je te helpen deze schade te regelen. In geval van spoed zorgen wij er voor dat er binnen twee uur noodmaatregelen worden getroffen om verdere schade te voorkomen. Bij minder dringende zaken adviseren wij je wat je alvast kunt doen.
Als je schade verzekerd is, spreken wij met je af hoe wij de schade herstellen. Wij geven dan een herstelbedrijf uit ons eigen netwerk opdracht om je schade te herstellen. Zij nemen dan binnen twee werkdagen contact op om met je af te spreken wanneer zij aan de slag kunnen. Indien nodig kan het herstel ook ’s avonds en/of op zaterdag plaatsvinden. Je hoeft niets voor te schieten en je hebt dan ook geen eigen risico; wij regelen rechtstreeks de betaling met het herstelbedrijf.
In overleg met ons kun je er ook voor kiezen om de schade zelf te (laten) herstellen. Neem dus eerst contact met ons op. We kijken dan of de schade gedekt is. Wij bepalen de omvang van de schade op basis van je melding. Soms kan dat aan de hand van bijvoorbeeld foto’s of facturen. Ook kan het zo zijn dat een schade-expert ter plekke de schade opneemt. Zijn de facturen correct? Dan betalen wij de schadevergoeding op basis daarvan zo snel mogelijk aan je uit. Wij verminderen hierbij de vergoeding met het eigen risico en we houden rekening met een redelijke vergoeding voor je eigen arbeid. Het kan voorkomen dat je een voorschotbetaling nodig hebt. Neem daarvoor contact met ons op.
Wij willen altijd graag weten hoe je de afhandeling van je schade hebt ervaren. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Je ontvangt daarvoor van ons een vragenlijst. Wij stellen het op prijs als je die invult.
Als wij een expert inschakelen om de schade te beoordelen, dan zorgen we ervoor dat die snel contact met je opneemt. Nationale-Nederlanden werkt alleen met onafhankelijke experts. De experts zijn dus niet bij ons in dienst, uitzondering daarop zijn de experts van de Bootverzekering en de Woonbootverzekering. De onafhankelijke experts stellen het schadebedrag vast, maar ze doen geen uitspraak over de vraag of de schade gedekt is.
Je kunt zelf ook een deskundige inschakelen om het schadebedrag vast te stellen. Je kunt dit meteen aangeven als je de schade meldt of als je met de door ons ingeschakelde expert hebt gesproken. De expert die je zelf inschakelt, wordt ook wel contra-expert genoemd.
Beide experts gaan daarna aan de slag om de schade vast te stellen. Verschillen de experts van mening? Dan kunnen ze samen een derde expert inschakelen. De derde expert bepaalt dan het definitieve schadebedrag, dat altijd ligt binnen de bedragen die de expert en de contra-expert hebben vastgesteld.
De kosten van inschakeling van een contra-expert worden vergoed tot de kosten van inschakeling van een eigen expert. Indien de kosten van een contra-expert meer bedragen dan de kosten van de eigen expert, zal het meerdere worden getoetst aan de redelijkheid.
Bij deze redelijkheid kijken we naar 2 zaken:
Elke expert moet zich aan de Gedragscode schade-expertiseorganisaties houden. Dus overleg eerst graag met ons. Dan weet je wie je kunt benaderen en krijg je een goed beeld over de vergoeding.
Ben je niet tevreden over de vaststelling van de schade? Neem dan contact op met onze medewerkers. Dan kunnen we je bezwaar bespreken. In de productvoorwaarden lees je welke opties er zijn om bezwaar te maken.