Heb je een vraag over een schadeverzekering die is afgesloten of gewijzigd op of na 7 november 2022? Of over je nieuwe schadeverzekering met een ingangsdatum in 2023? Of heb je een vraag over het afsluiten van een verzekering? Kies dan hieronder voor 'Bemiddelaar'. Kies in andere situaties voor 'Verzekeraar'.
Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Neem dan contact met ons op. De contactopties vind je onderaan deze pagina.
Open de chatJe kunt het aantal schadevrije jaren opvragen bij je huidige of vorige verzekeraar. Is dat Nationale-Nederlanden? Bel dan 088 663 06 63 om je schadevrije jaren op te vragen.
Je ontvangt je groene kaart bij het afsluiten van je verzekering. Bij elk nieuw verzekeringsjaar krijg je een nieuwe. Meer weten over de groene kaart? Ga naar nn.nl/groenekaart
Bekijk meer veelgestelde vragen
Schade aan mobiele elektronica door water, brand en diefstal in huis is meeverzekerd. De Inboedelverzekering dekt geen schade door stoten of vallen aan smartphones, laptops, tablets, wearables devices (zoals smartwatches of smart glasses). Dit kun je verzekeren met de extra module Mobiele elektronica.
Met de Inboedelverzekering verzeker je je voor diefstal en schade aan de spullen in je koop- of huurhuis. Deze verzekering is niet verplicht, maar biedt wel extra zekerheid als er iets misgaat in huis.
Met de Opstalverzekering ben je verzekerd voor schade aan je huis. Deze verzekering hoef je alleen af te sluiten als je een koophuis hebt. Sommige banken verplichten een opstalverzekering als je een hypotheek afsluit. Heb je een appartement gekocht? Dan is de opstalverzekering soms al voor het hele gebouw geregeld via de VvE.
Bekijk meer veelgestelde vragen
Ja, je zonnepanelen zijn verzekerd bij schade. Bijvoorbeeld door brand, bliksem, storm en (poging tot) diefstal. Voor je zonnepanelen maakt het niet uit of ze aan je dak vastzitten of los op je platte dak staan.
Goed om te weten: Je bent niet verzekerd voor schade die is ontstaan door het verkeerd bevestigen of installeren.
Huur je zonnepanelen? Dan zijn deze niet verzekerd met je Opstalverzekering.
Je hoeft je nieuwe zonnepanelen niet aan te melden als je al een Opstalverzekering hebt. Ook hoef je jouw verzekering niet aan te passen.
Met de Inboedelverzekering verzeker je je voor diefstal en schade aan de spullen in je koop- of huurhuis. Deze verzekering is niet verplicht, maar biedt wel extra zekerheid als er iets misgaat in huis.
Met de Opstalverzekering ben je verzekerd voor schade aan je huis. Deze verzekering hoef je alleen af te sluiten als je een koophuis hebt. Sommige banken verplichten een opstalverzekering als je een hypotheek afsluit. Heb je een appartement gekocht? Dan is de opstalverzekering soms al voor het hele gebouw geregeld via de VvE.
Bekijk meer veelgestelde vragen
Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. Wel is het verstandig deze verzekering te hebben. Want het schadebedrag kan hoog oplopen, als iemand jou, iemand uit je gezin of je huisdier aansprakelijk stelt voor het beschadigen van spullen of verwonding. Met de Aansprakelijkheidsverzekering ben je hiervoor verzekerd.
Hoewel de namen op elkaar lijken, zit er een groot verschil tussen een WA-verzekering en een aansprakelijkheidsverzekering. Het zit zo.
Bekijk meer veelgestelde vragen
In Nederland geldt de Doorlopende Reisverzekering alleen wanneer:
Minder- of meerderjarige kinderen (ook pleeg- en stiefkinderen) kun je meeverzekeren als zij:
Bekijk meer veelgestelde vragen
Heb je juridisch advies of rechtsbijstand nodig? Nationale-Nederlanden helpt je graag zo goed mogelijk. Daarom verleent DAS de rechtsbijstand aan jou. Neem contact op met hen via het telefoonnummer 020 651 87 75. Of vul het online formulier in op das.nl/nn.
De module Consument zit altijd in je Rechtsbijstandverzekering. Met deze module krijg je bijvoorbeeld hulp bij de volgende juridische problemen:
Bekijk meer veelgestelde vragen
Jazeker, de Ongevallenverzekering biedt wereldwijde dekking.
Je krijgt geen uitkering als het ongeval is veroorzaakt of ontstaan tijdens:
Bekijk meer veelgestelde vragen
Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren kun je ons bellen via 088 663 06 63.
Let op: Het is nu druk. Houd rekening met een wachttijd. Bereikbaar ma t/m vrij van 8.00 tot 18.00 uur.
Neem contact op met je adviseur als je een vraag of wijziging hebt.
Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Neem dan contact op. De contactopties vind je onderaan deze pagina.
Open de chatJe kunt het aantal schadevrije jaren opvragen bij je huidige of vorige verzekeraar. Is dat Nationale-Nederlanden? Bel dan 088 663 06 63 om je schadevrije jaren op te vragen.
Je ontvangt je groene kaart bij het afsluiten van je verzekering. Bij elk nieuw verzekeringsjaar krijg je een nieuwe. Meer weten over de groene kaart? Ga naar nn.nl/groenekaart
Bekijk meer veelgestelde vragen
Schade aan mobiele elektronica door water, brand en diefstal in huis is meeverzekerd. De Inboedelverzekering dekt geen schade door stoten of vallen aan smartphones, laptops, tablets, wearables devices (zoals smartwatches of smart glasses). Dit kun je verzekeren met de extra module Mobiele elektronica.
Met de Inboedelverzekering verzeker je je voor diefstal en schade aan de spullen in je koop- of huurhuis. Deze verzekering is niet verplicht, maar biedt wel extra zekerheid als er iets misgaat in huis.
Met de Opstalverzekering ben je verzekerd voor schade aan je huis. Deze verzekering hoef je alleen af te sluiten als je een koophuis hebt. Sommige banken verplichten een opstalverzekering als je een hypotheek afsluit. Heb je een appartement gekocht? Dan is de opstalverzekering soms al voor het hele gebouw geregeld via de VvE.
De Woonverzekering van Nationale-Nederlanden bestaat uit de combinatie Inboedel- en Opstalverzekering. Je kunt ze dus samen afsluiten. Dan krijg je 5% korting.
Bekijk meer veelgestelde vragen
Ja, je zonnepanelen zijn verzekerd bij schade. Bijvoorbeeld door brand, bliksem, storm en (poging tot) diefstal. Voor je zonnepanelen maakt het niet uit of ze aan je dak vastzitten of los op je platte dak staan.
Goed om te weten: Je bent niet verzekerd voor schade die is ontstaan door het verkeerd bevestigen of installeren.
Huur je zonnepanelen? Dan zijn deze niet verzekerd met je Opstalverzekering.
Je hoeft je nieuwe zonnepanelen niet aan te melden als je al een Opstalverzekering hebt. Ook hoef je jouw verzekering niet aan te passen.
Met de Inboedelverzekering verzeker je je voor diefstal en schade aan de spullen in je koop- of huurhuis. Deze verzekering is niet verplicht, maar biedt wel extra zekerheid als er iets misgaat in huis.
Met de Opstalverzekering ben je verzekerd voor schade aan je huis. Deze verzekering hoef je alleen af te sluiten als je een koophuis hebt. Sommige banken verplichten een opstalverzekering als je een hypotheek afsluit. Heb je een appartement gekocht? Dan is de opstalverzekering soms al voor het hele gebouw geregeld via de VvE.
De Woonverzekering van Nationale-Nederlanden bestaat uit de combinatie Inboedel- en Opstalverzekering. Je kunt ze dus samen afsluiten. Dan krijg je 5% korting.
Bekijk meer veelgestelde vragen
Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. Wel is het verstandig deze verzekering te hebben. Want het schadebedrag kan hoog oplopen, als iemand jou, iemand uit je gezin of je huisdier aansprakelijk stelt voor het beschadigen van spullen of verwonding. Met de Aansprakelijkheidsverzekering ben je hiervoor verzekerd.
Hoewel de namen op elkaar lijken, zit er een groot verschil tussen een WA-verzekering en een aansprakelijkheidsverzekering. Het zit zo.
Bekijk meer veelgestelde vragen
In Nederland geldt de Doorlopende Reisverzekering alleen wanneer:
Kinderen (ook pleeg- en stiefkinderen) kun je meeverzekeren als zij:
Bekijk meer veelgestelde vragen
Bij Nationale-Nederlanden kun je rekenen op professionele rechtsbijstand. De verzekeraar werkt hiervoor samen met de gespecialiseerde juristen en advocaten van DAS.
Wil je juridisch advies of heb je rechtsbijstand nodig? Bel dan met de juristen van DAS via 020 651 87 75. Of vul het online formulier in op das.nl/nn.
De module Consument zit altijd in je Rechtsbijstandverzekering. Met deze module krijg je bijvoorbeeld hulp bij de volgende juridische problemen:
Bekijk meer veelgestelde vragen
Jazeker, de Ongevallenverzekering biedt wereldwijde dekking.
Je krijgt geen uitkering als het ongeval is veroorzaakt of ontstaan tijdens:
Bekijk meer veelgestelde vragen
Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren kun je bellen naar 088 663 06 63.
Let op: Het is nu druk. Houd rekening met een wachttijd. Bereikbaar ma t/m vrij van 8.00 tot 18.00 uur.
Neem contact op met je adviseur als je een vraag of wijziging hebt.