Per 1 januari 2023 is ons rekeningnummer gewijzigd naar NL24 INGB 0009 4728 02 o.v.v. Nationale-Ned Schadeverz Mij N.V.

Maak je nog zelf periodiek je premie over? Dan doe je dit vanaf 1 januari 2023 op het bovenstaande rekeningnummer. Het is belangrijk dat je deze gegevens gebruikt voor het overmaken van je premie, omdat wij je betaling anders niet ontvangen.

Heb je je bank opdracht gegeven om de premie voor je verzekering(en) periodiek naar ons over te maken? Neem dan contact op met je bank om het nieuwe bankrekeningnummer en de tenaamstelling per 1 januari 2023 door te geven. Of wijzig dit in de digitale omgeving van je bank.  

Het betalen van je premie

Hieronder vind je alles over het betalen van je premie en wat we doen om betalen zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

Let op: De informatie op deze pagina geldt alleen voor verzekeringen die zijn afgesloten op nn.nl. Heb je een verzekering afgesloten via een adviseur en wil je meer informatie over het betalen van je premie? Neem dan contact op met je adviseur. De contactgegevens van je adviseur vind je op je polisblad.

Je betalingen

Van betaaltermijnen tot betalen via automatische incasso. Lees meer over je betaalmogelijkheden.

Uit welke betaaltermijnen kan ik kiezen?

Bij het afsluiten van je schadeverzekering kan je kiezen of je de premie per maand of per jaar wil betalen. Met een jaarlijkse betaling bespaar je 3% op de totale premie. Wil je je betaaltermijn wijzigen? Bel ons op 088 663 06 63. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Je eerste betaling

Wanneer je de eerste premie betaalt, is afhankelijk van de vaste dag waarop je je premie wilt laten afschrijven en de dag waarop je de verzekering aanvraagt.

Gaat je verzekering deze maand in en kies je voor een dag die voor de aanvraagdatum ligt? Dan wordt de eerste premie direct de volgende dag afgeschreven.

Voorbeeld: de dag waarop je wilt dat de premie wordt afgeschreven ligt vóór de aanvraagdatum:

  • Je vraagt de verzekering aan op 10 januari.
  • De verzekering gaat in op 15 januari.
  • Je wilt graag dat de premie op de 1e van elke maand wordt afgeschreven.
  • We schrijven je premie de eerste keer op 11 januari af voor de periode 15 januari – 14 februari. De daaropvolgende afschrijvingen vinden (vanaf februari) plaats op de 1e van de maand. Zo wordt je premie voor 15 februari – 14 maart op 1 februari afgeschreven.

De dag waarop je wilt dat de premie wordt afgeschreven ligt ná de aanvraagdatum:

  • Je vraagt de verzekering aan op 10 januari.
  • De verzekering gaat in op 15 januari.
  • Je wilt graag dat de premie op de 20e van elke maand wordt afgeschreven.
  • We schrijven je premie de eerste keer op 20 januari af voor de periode 15 januari – 14 februari. De daaropvolgende afschrijvingen vinden (vanaf februari) plaats op de 20e van de maand. Zo wordt je premie voor 15 februari – 14 maart op 20 februari afgeschreven.
Waar kan ik mijn betalingen bekijken?

In mijn.nn (onder ‘mijn betalingen’) vind je een overzicht van de betalingen voor je verzekeringen en andere producten van Nationale-Nederlanden. Daar zie je ook over welke termijn je de premie betaalt.

Goed om te weten: soms duurt het een paar dagen voordat je betaling werkt is en deze zichtbaar is in mijn.nn, met name in het weekend.

Hoe kan ik de premie betalen?

Als je een nieuwe verzekering afsluit, betaal je altijd via automatische incasso. Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 663 06 63.

Betalingen vanaf 1 januari 2023
Vanaf 1 januari 2023 schrijven we je premie af van een ander bankrekeningnummer:  
NL24 INGB 0009 4728 02. Dit doen we onder de naam Nationale-Ned Schadeverz Mij N.V.. Je hoeft hiervoor niks te doen. De datum waarop de premie wordt afgeschreven wijzigt niet.

Maak je nog zelf periodiek je premie over? Dan doe je dit vanaf 1 januari 2023 op het rekeningnummer NL24 INGB 0009 4728 02 onder de naam van Nationale-Ned Schadeverz Mij N.V.. Het is belangrijk dat je per januari 2023 deze gegevens gebruikt voor het overmaken van je premie, omdat wij je betaling anders niet ontvangen.

Heb je je bank opdracht gegeven om de premie voor je verzekering(en) periodiek naar ons over te maken? Neem dan contact op met je bank om het nieuwe bankrekeningnummer en de tenaamstelling per 1 januari 2023 door te geven. Of wijzig dit in de digitale omgeving van je bank.  

Het premiebedrag dat is afgeschreven klopt niet. Wat moet ik nu doen?

Ga naar mijn.nn en bekijk daar je betalingen. Daar staat ook over welke termijn je de premie betaalt.

Heb je toch nog vragen, bel ons dan op 088 663 06 63.

Kan ik zelf bepalen wanneer de premie voor mijn schadeverzekering(en) wordt afgeschreven?

Ja, je kunt tijdens het aanvragen van je verzekering een vaste dag kiezen waarop je premie wordt afgeschreven.

Heb je al een verzekering bij ons? Bel ons op 088 663 06 63 als je de vaste dag wilt wijzigen waarop we je premie afschrijven. We leggen je graag uit wat dit voor je eerste betalingen betekent.

Ik heb de premie voor mijn schadeverzekering betaald. Hoe weet ik of jullie het bedrag hebben ontvangen?

Controleer eerst je bankgegevens, kijk in mijn.nn bij ‘mijn betalingen’ of je nog premie moet betalen.

Is het premiebedrag voor je schadeverzekering afgeschreven en heb je de betaalgegevens goed ingevuld? Dan mag je er vanuit gaan dat wij de betaling hebben ontvangen. We hebben een werkdag nodig om je betaling te verwerken.

Ik wil gaan betalen via automatische incasso

Betaal je nu via een factuur en wil je dit omzetten naar automatische incasso? Geef dit dan door via het contactformulier of bel ons via 088 663 06 63.

Je rekeningnummer wijzigen?

Wil je dat we je premie van een ander rekeningnummer afschrijven? Pas dan je rekeningnummer eenvoudig aan in mijn.nn of gebruik het contactformulier. Wijzig je je rekeningnummer vlak voordat we de premie afschrijven? Dan kan het zijn dat we de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer afschrijven.

Zelf je premie overmaken na een betalingsherinnering

Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is of omdat we niet je goede bankrekeningnummer hebben. We sturen je dan een betalingsherinnering. Je kunt dan zelf eenmalig je premie overmaken. Gebruik daarvoor het rekeningnummer dat in je betalingsherinnering staat en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer. Je kunt de openstaande premie ook betalen via iDeal in mijn.nn onder 'Mijn betalingen'.

Heb je onlangs je rekeningnummer gewijzigd, maar toch een betalingsherinnering ontvangen? Controleer dan in mijn.nn of we het juiste rekeningnummer van je hebben. Heb je je rekeningnummer gewijzigd vlak voordat de premie geïncasseerd wordt? Dan kan het zijn dat we de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer afschrijven.

Als je rekeningnummer niet klopt, geef dan zo snel mogelijk het juiste rekeningnummer aan ons door via mijn.nn of het contactformulier.

Kan ik mijn betaaltermijn wijzigen?

Ja, je kunt je betaaltermijn wijzigen. Je kunt kiezen tussen maand- en jaarbetaling. Om je betaaltermijn te wijzigen, bel ons op 088 663 06 63. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Heb ik nog betalingen openstaan?

In mijn.nn (onder ‘mijn betalingen’) vind je een overzicht van de betalingen voor onder andere je verzekeringen. Daar zie je of er nog betalingen openstaan.


Ik ben te laat met betalen, wat nu?

Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met betalen. Het is belangrijk om je premie alsnog zo snel mogelijk aan ons te betalen. Zo voorkom je dat je (tijdelijk) geen dekking meer hebt. Bekijk de stappen die we nemen als je te laat bent met het betalen van je premie.

Bekijk hoe je je premie alsnog kunt betalen

1. Betalingsherinnering

Heb je je premie niet op tijd betaald, dan ontvang je een betalingsherinnering. Hierin vragen we je de premie alsnog binnen 14 dagen te betalen. Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer dat in de bevestigingsbrief staat en vermeld daarbij je polisnummer als betalingskenmerk.

Wil je dat we voortaan een ander rekeningnummer gebruiken voor het afschrijven van de premie? Wijzig dit zelf in mijn.nn of geef het juiste rekeningnummer aan ons door via het contactformulier.

2. Eerste aanmaning

Heb je na de betalingsherinnering de premie niet overgemaakt? Dan sturen we een eerste aanmaning. Je krijgt 21 dagen de tijd om de premie aan ons over te maken.

Belangrijk: Betaal je na de eerste aanmaning je premie niet op tijd? Dan schorsen we je dekking en heb je geen recht meer op een vergoeding of hulp.

3. Tweede aanmaning: je dekking is geschorst

Heb je je premie na het ontvangen van de eerste betalingsherinnering niet binnen 21 dagen overgemaakt? Dan kun je geen beroep meer doen op je verzekering. Dit betekent onder andere dat schade niet meer vergoed wordt. Ook de kosten voor schade die je bij anderen veroorzaakt moet je zelf betalen. Vooral bij letselschade kunnen deze kosten hoog oplopen.

Let op: heb je een Auto- of Motorverzekering? Dan melden we het kenteken af bij de RDW en mag je niet meer met je auto of motor rijden. De RDW controleert dagelijks of voertuigen verzekerd zijn. Is je voertuig langer dan twee dagen niet verzekerd? Dan krijg je van de RDW een boete. Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) verstuurt deze.

Belangrijk: Je hebt 21 dagen de tijd om alsnog te betalen. Betaal je niet op tijd, dan wordt je verzekering beëindigd. Was het openstaande bedrag voor jouw verzekering meer dan € 250,-, dan registreren wij je gegevens en de reden dat je verzekering is beëindigd ook bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Verzekeraars in Nederland gebruiken deze gegevens bij het beoordelen van nieuwe verzekeringsaanvragen. Dit kan nadelige gevolgen hebben als je een nieuwe verzekering af wilt sluiten.

Wil je dat we voortaan een ander rekeningnummer gebruiken voor het afschrijven van de premie? Wijzig dit zelf in mijn.nn of geef het juiste rekeningnummer aan ons door via het contactformulier.

Je bent weer verzekerd 24 uur nadat we alle openstaande premie hebben ontvangen. Betaal dus zo snel mogelijk. Belangrijk om te weten: je verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.

4. Je verzekering wordt beëindigd

Heb je na de tweede aanmaning nog steeds je premie niet betaald? Dan beëindigen wij de verzekering. Was het openstaande bedrag voor jouw verzekering meer dan € 250,-, dan registreren wij je gegevens en de reden dat je verzekering is beëindigd ook bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Verzekeraars gebruiken deze gegevens bij het beoordelen van nieuwe verzekeringsaanvragen. Dit kan nadelige gevolgen voor je hebben als je een nieuwe verzekering af wilt sluiten.


Ik kan mijn premie niet betalen, wat nu?

Heb je moeite met het betalen van je premie? Dan is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. We kijken dan samen met jou hoe we je kunnen helpen.

Wat kun je zelf doen?
  • Laat een rekening in ieder geval nooit liggen
  • Vraag advies aan een schuldhulpverlener of neem contact op met de gemeente waar je woont
  • Heb je inzicht nodig in je inkomsten en uitgaven? Met het Nibud Persoonlijk Budgetadvies ontdek je hoeveel je uitgeeft en krijg je bespaartips.
  • Neem contact op met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren. Kijk op nvvk.eu
  • Ga naar wijzeringeldzaken.nl

Wil je weten of je 'geldfit' bent? Doe de test op Geldfit.nl en ontvang persoonlijk advies met tips waar je direct mee aan de slag kan.

Wat kunnen wij voor je doen?

We kijken graag samen met jou wat we kunnen doen om je financiële zorgen te verlichten. Zo kunnen we in overleg de dekking beperken. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Je kunt ons bellen op 088 663 06 63.

Heb je financiële problemen of wil je gewoon weten hoe je er financieel voor staat? Doe de test op Geldfit.nl en ontvang persoonlijk advies met tips waar je direct mee aan de slag kan.

Doe de Geldfit test

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact