Ga direct naar inhoud

Het betalen van je premie

Hieronder vind je alles over het betalen van je premie en wat we doen om betalen zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

Je betaalmogelijkheden

Van betaaltermijnen tot betalen via automatische incasso. Lees meer over je betaalmogelijkheden.

Uit welke betalingstermijnen kan ik kiezen

Je kunt de premie voor je schadeverzekeringen per jaar of per maand betalen.

Waar kan ik mijn betalingen bekijken?

In mijn.nn vind je bij ‘mijn betalingen’ een overzicht van de betalingen voor je ZekerheidsPakket Particulieren.

Hoe kan ik de premie betalen?

Als je een nieuwe verzekering afsluit, betaal je altijd via automatische incasso.
Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 66 06 63.

Betalen via automatische incasso?

Betaal je nu via een factuur en wil je dit omzetten naar automatische incasso? Vul dan het formulier in.

Je rekeningnummer wijzigen?

Wil je een ander bankrekeningnummer gebruiken voor de betaling van je premie? Pas het eenvoudig aan in mijn.nn of gebruik hiervoor het contactformulier.

Zelf je premie overmaken na een betalingsherinnering

Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is of omdat we niet je goede bankrekeningnummer hebben. We sturen je dan een betalingsherinnering. Je kunt daarna zelf de premie overmaken. Gebruik daarvoor het bankrekeningnummer en betalingskenmerk uit de betalingsherinnering. Als je rekeningnummer niet klopt, geef dan het juiste rekeningnummer aan ons door via het contactformulier.


Ik ben te laat met betalen, wat nu?

Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met betalen. Bekijk de stappen die we volgen als je te laat bent met het betalen van je premie.

Zo helpen we je om alsnog te betalen

1. Betalingsherinnering

We sturen je eerst een betalingsherinnering om de premie alsnog binnen 15 dagen te betalen.

2. Aanmaning

Je premie nog niet ontvangen? Dan sturen we een aanmaning. We brengen bovenop de premie € 5,- aan administratiekosten in rekening en je hebt 14 dagen de tijd om alsnog te betalen.

3. Laatste verzoek om te betalen

Betaal je nog steeds niet? Dan ben je niet meer verzekerd:

  • Een eventuele schade wordt niet vergoed
  • Je bent persoonlijk aansprakelijk voor schade aan anderen
  • Je moet zelf alle schade betalen bij een ongeluk. Vooral de kosten van letselschade kunnen flink oplopen

Let op: heb je een auto- en motorverzekering? Dan melden we het kenteken af bij de RDW en mag je niet meer met je auto of motor rijden. Daarvoor is een WA-verzekering namelijk verplicht. De RDW controleert dagelijks of auto’s verzekerd zijn. Is je auto langer dan twee dagen niet verzekerd? Dan krijg je van de RDW een forse boete. Deze wordt verstuurd door het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

4. Incasseren via Cannock

Lukt het nog niet om te betalen? Dan vragen we Cannock de premie namens ons te incasseren. De bijkomende incassokosten zijn minimaal € 48,40. Zolang je premie niet is betaald, ben je niet verzekerd en ontvang je geen uitkering bij een eventuele schade.

Je bent weer verzekerd 24 uur nadat we alle openstaande premie hebben ontvangen. Betaal dus zo snel mogelijk. Belangrijk om te weten: Je verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.


Moeite met betalen premie

Heb je problemen met het betalen van je premie? Dan loop je het risico dat je (tijdelijk) niet meer bent verzekerd. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Daarom helpen we je graag.

Wat kun je zelf doen?
  • Laat een rekening in ieder geval nooit liggen
  • Vraag advies aan een schuldhulpverlener of neem contact op met de gemeente waar je woont
  • Neem contact op met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren. Kijk op www.nvvk.eu
  • Ga naar www.wijzeringeldzaken.nl
Wat kunnen wij voor je doen?

Samen met jou bekijken we graag wat mogelijk is. Bijvoorbeeld het beperken van de dekking. Bel ons op 088 663 06 63.


    Kunnen wij je helpen?