Ga direct naar inhoud

Het betalen van je premie

Hieronder vind je alles over het betalen van je premie en wat we doen om betalen zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

Je betalingen

Van betaaltermijnen tot betalen via automatische incasso. Lees meer over je betaalmogelijkheden.

Uit welke betaaltermijnen kan ik kiezen?

Bij het afsluiten van je schadeverzekering kan je kiezen of je de premie per maand of per jaar wil betalen.

Waar kan ik mijn betalingen bekijken?

In mijn.nn (onder ‘mijn betalingen’) vind je een overzicht van de betalingen voor je ZekerheidsPakket Particulieren. Daar zie je ook over welke termijn je de premie betaalt.

Hoe kan ik de premie betalen?

Als je een nieuwe verzekering afsluit, betaal je altijd via automatische incasso. Op je afschrift zie je dat we hiervoor het volgende bankrekeningnummer gebruiken:

NL15DEUT0319871975.

Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 663 06 63. Of maak zelf de premie naar ons over. Let op: voor het zelf overmaken van de premie is het bankrekeningnummer anders dan bij automatische incasso.

Maak je zelf de premie over, gebruik dan bankrekeningnummer: NL29ABNA0462100472 t.n.v. Nationale-Nederlanden Verzekeren Services o.v.v. je polisnummer of betalingskenmerk.

Het premiebedrag dat is afgeschreven klopt niet. Wat moet ik nu doen?

Ga naar mijn.nn en bekijk daar je betalingen. Daar staat ook over welke termijn je de premie betaalt. Het kan zijn dat je bij de eerste betaling - na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering - ook de premie voor de volgende periode betaalt. Hierdoor kan deze incasso hoger zijn dan je verwacht.

Heb je toch nog vragen, bel ons dan op 088 663 06 63.

Kan ik zelf bepalen wanneer de premie voor mijn schadeverzekering(en) wordt geïncasseerd?

Het is niet mogelijk de incassodatum voor je schadeverzekering(en) aan te passen. Je premie wordt op een vast moment geïncasseerd. Betaal je per maand? Dan gebeurt dit elke maand op dezelfde datum. Bij een automatische incasso is het in dit soort situaties belangrijk dat je zorgt voor voldoende saldo op je rekening. In mijn.nn kan je de datum van je eerstvolgende incasso zien.

Ik heb de premie voor mijn schadeverzekering betaald. Hoe weet ik of jullie het bedrag hebben ontvangen?

Controleer eerst je bankgegevens of kijk in mijn.nn bij ‘mijn betalingen’. Is het premiebedrag voor je schadeverzekering afgeschreven en heb je de betaalgegevens goed ingevuld? Dan mag je er vanuit gaan dat wij de betaling hebben ontvangen. We hebben een werkdag nodig om je betaling te verwerken.

Wil je zeker weten of je betaling goed is verwerkt, bel dan 088 663 06 63.

Ik wil gaan betalen via automatische incasso

Betaal je nu via een factuur en wil je dit omzetten naar automatische incasso? Geef dit dan door via het contactformulier, chat met een medewerker of bel ons via 088 663 06 63.

Chat met ons

Je rekeningnummer wijzigen?

Wil je dat we je premie van een ander rekeningnummer incasseren? Pas dan je rekeningnummer eenvoudig aan in mijn.nn of gebruik het contactformulier. Wijzig je je rekeningnummer vlak voordat we de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer afgeschreven wordt.

Zelf je premie overmaken na een betalingsherinnering

Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is of omdat we niet je goede bankrekeningnummer hebben. We sturen je dan een betalingsherinnering. Je kunt dan zelf eenmalig je premie overmaken. Gebruik daarvoor het rekeningnummer NL29ABNA0462100472 t.n.v. Nationale-Nederlanden Verzekeren Services en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer.

Heb je onlangs je rekeningnummer gewijzigd, maar toch een betalingsherinnering ontvangen? Controleer dan in mijn.nn of we het juiste rekeningnummer van je hebben. Heb je je rekeningnummer gewijzigd vlak voordat de premie geïncasseerd wordt? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer afgeschreven wordt.

Als je rekeningnummer niet klopt, geef dan zo snel mogelijk het juiste rekeningnummer aan ons door via mijn.nn of het contactformulier.


Ik ben te laat met betalen, wat nu?

Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met betalen. Bekijk de stappen die we volgen als je te laat bent met het betalen van je premie.

Zo helpen we je om alsnog te betalen

1. Betalingsherinnering

We sturen je eerst een betalingsherinnering met het verzoek om zelf de premie alsnog binnen 15 dagen te betalen. Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer: NL29ABNA0462100472 t.n.v. Nationale-Nederlanden Verzekeren Services en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer.

Wil je dat we voortaan een ander rekeningnummer gebruiken voor het afschrijven van de premie? Geef dan zo snel mogelijk het juiste rekeningnummer aan ons door met het contactformulier.

2. Aanmaning

Heb je je premie na het ontvangen van de betalingsherinnering niet binnen 15 dagen overgemaakt? Dan sturen we een aanmaning. We brengen bovenop de premie € 5,- aan administratiekosten in rekening en je hebt 14 dagen de tijd om alsnog te betalen. Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer: NL29ABNA0462100472 t.n.v. Nationale-Nederlanden Verzekeren Services en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer.

Wil je dat we voortaan een ander rekeningnummer gebruiken voor het afschrijven van je premie? Geef dan zo snel mogelijk het juiste rekeningnummer aan ons door via het contactformulier.

3. Laatste verzoek om te betalen

Heb je na het laatste verzoek om te betalen nog steeds je premie niet betaald? Dan kan je geen beroep meer doen op je verzekering. Dit betekent o.a. dat schade niet meer vergoed wordt. Ook de kosten voor schade die je bij anderen veroorzaakt, moet je zelf betalen. Vooral bij letselschade kunnen deze kosten hoog oplopen.

Let op: heb je een auto- of motorverzekering? Dan melden we het kenteken af bij de RDW en mag je niet meer met je auto of motor rijden. Daarvoor is een WA-verzekering namelijk verplicht. De RDW controleert dagelijks of auto’s verzekerd zijn. Is je auto langer dan twee dagen niet verzekerd? Dan krijg je van de RDW een boete. Deze wordt verstuurd door het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

4. Incasseren via Cannock

Heb je nog niet betaald? Dan vragen we incassobureau Cannock de premie namens ons te incasseren. De bijkomende incassokosten zijn minimaal € 48,40. Zolang je premie niet is betaald, kun je geen beroep meer doen op je verzekering.

Je bent weer verzekerd 24 uur nadat we alle openstaande premie hebben ontvangen. Betaal dus zo snel mogelijk. Belangrijk om te weten: je verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.


Moeite met betalen premie

Heb je problemen met het betalen van je premie? Dan loop je het risico dat je (tijdelijk) niet meer bent verzekerd. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Daarom helpen we je graag.

Wat kun je zelf doen?
  • Laat een rekening in ieder geval nooit liggen
  • Vraag advies aan een schuldhulpverlener of neem contact op met de gemeente waar je woont
  • Neem contact op met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren. Kijk op www.nvvk.eu
  • Ga naar www.wijzeringeldzaken.nl
Wat kunnen wij voor je doen?

Samen met jou bekijken we graag wat mogelijk is. Bijvoorbeeld het beperken van de dekking. Bel ons op 088 663 06 63.


    Kunnen wij je helpen?