Autoverzekering

  • Tot 80% no-claimkorting
  • Met tevredenheidsgarantie
  • 24/7 hulp in binnen- en buitenland

Premie berekenen

Direct je auto verzekeren

Kies de Autoverzekering die bij je past

Op zoek naar een nieuwe autoverzekering? Bij ons kies je tussen drie verschillende autoverzekeringen: de verplichte Wettelijke Aansprakelijkheid (WA), WA Plus en WA All risk. Je kiest zelf de verzekering die het beste bij jou en je auto past.

Wat dekt de Autoverzekering?

WA

Wettelijke aansprakelijkheid

Meest gekozen bij auto's van 12+ jaar

  • Schade door je auto aan (spullen van) anderen
  • 24/7 hulp bij ongelukken, ook in het buitenland
  • Schade door brand, storm, hagel of aanrijding met een dier
  • Schade door diefstal of joyriding
  • Sterretjes, barsten of putjes in je autoruit
  • Schade door vandalisme
  • Schade door van de weg af of te water raken
  • Schade aan je eigen auto door aanrijding

Bereken je premie

Lees meer over WA

WA Plus

WA beperkt casco

Meest gekozen bij auto's van 7 tot 11 jaar

  • Schade door je auto aan (spullen van) anderen
  • 24/7 hulp bij ongelukken, ook in het buitenland
  • Schade door brand, storm, hagel of aanrijding met een dier
  • Schade door diefstal of joyriding
  • Sterretjes, barsten of putjes in je autoruit
  • Schade door vandalisme
  • Schade door van de weg af of te water raken
  • Schade aan je eigen auto door aanrijding

Bereken je premie

Lees meer over WA Plus

WA All risk

WA volledig casco

Meest gekozen bij auto's jonger dan 7 jaar

  • Schade door je auto aan (spullen van) anderen
  • 24/7 hulp bij ongelukken, ook in het buitenland
  • Schade door brand, storm, hagel of aanrijding met een dier
  • Schade door diefstal of joyriding
  • Sterretjes, barsten of putjes in je autoruit
  • Schade door vandalisme
  • Schade door van de weg af of te water raken
  • Schade aan je eigen auto door aanrijding

Bereken je premie

Lees meer over WA All risk

Waarvoor ben je niet verzekerd?

Je bent onder andere niet verzekerd voor schade of hulp als je:

  • jouw auto verhuurt of als taxi gebruikt;
  • rijdt onder invloed van drugs, alcohol of lachgas;
  • meedoet aan wedstrijden waarbij het gaat om snelheid en behendigheid;
  • rijdt met een ongeldig rijbewijs.

Polisvoorwaarden

In de polisvoorwaarden lees je precies waarvoor je wel en niet bent verzekerd.

Kies voor extra zekerheid met onze aanvullende dekkingen

Autoverzekering

Schade inzittenden

Een inzittendenverzekering is een extra dekking voor je autoverzekering. Hiermee is iedereen in je auto verzekerd voor schade na een ongeluk.

Bekijk module Schade Inzittenden

Pechhulp

Met de module Pechhulp krijg je dag en nacht hulp als je door een mechanische of elektronische storing niet (verder) kunt rijden.

Bekijk module Pechhulp

Autoverzekering

Rechtsbijstand

Met een Rechtsbijstandsverzekering voor het verkeer ben je verzekerd voor juridische geschillen na bijvoorbeeld een verkeersongeluk.

Bekijk module Rechtsbijstand

EV Accu Zekerheid

Met de module EV Accu Zekerheid kom je niet voor hoge kosten te staan als je accu plotseling kapot gaat. Je krijgt de kosten van reparatie of vervanging vergoed als de accucapaciteit door een eigen gebrek onder de 70% zakt.

Bekijk module EV Accu Zekerheid

Belangrijke informatie over de Autoverzekering

Voor wie

De Autoverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (ingezetenen) van 18 jaar en ouder die hun vermogen willen beschermen tegen kosten die worden gemaakt bij schade van en door autobezit. De auto moet een Nederlands kenteken hebben.

Kosten

De premie van je Autoverzekering hangt af van verschillende factoren, namelijk:

  • Het aantal schadevrije jaren
  • Het bouwjaar van je auto
  • De cataloguswaarde van je auto
  • Het aantal kilometers dat je per jaar rijdt
  • Je persoonlijke gegevens (zoals je kenteken, waar je woont etc.)
  • De dekking die je kiest (WA, WA Plus, WA All risk)
  • Het eigen risico dat je kiest (alleen bij WA Plus en WA All risk)
  • De aanvullende modules waarvoor je kiest (Schade Inzittenden, Rechtsbijstand en Pechhulp)

Bereken je voorlopige premie

Kortingen

80% no-claimkorting

Bij Nationale-Nederlanden kan je no-claimkorting oplopen tot maar liefst 80%. Hoe werkt dit? Tijdens de periode dat je Autoverzekering loopt, bouw je schadevrije jaren op. Voor elk jaar dat je geen schade claimt, ontvang je korting op je premie. Dit kan oplopen tot 80%.

Extra korting bij meer auto’s of motoren

Verzeker je twee, drie of vier auto’s en/of motoren binnen jouw gezin? Dan krijg je 5% korting op de premie van de Autoverzekering of 10% korting op de premie van de Motorverzekering die je extra afsluit. Je gezinsleden moeten wel op hetzelfde adres wonen als jij. Gezinsleden zijn jijzelf, je partner en kinderen die thuis wonen.

De extra auto of motor verzeker je makkelijk online.

Verzeker je extra auto(s)

Verzeker je extra motor(en)

Lees meer over een tweede auto verzekeren

2,5% korting bij dashcam

Met een werkende dashcam in de auto krijg je 2,5% korting op je premie.

Lagere premie bij hoger eigen risico

Bij de dekking WA Plus en WA All risk kun je zelf een vrijwillig eigen risico kiezen. Dit is het bedrag dat je bij schade zelf betaalt. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie. Zorg ervoor dat je het eigen risico kunt betalen als dat nodig is.

Bij Nationale-Nederlanden werken we samen met het herstelnetwerk van Schadegarant. Kies je toch liever voor een andere garage? Dan betaal je bij ruitreparatie een vast eigen risico van € 150,-. Bij andere schades en bij ruitvervanging betaal je een extra eigen risico van € 400,-. Dat eigen risico komt boven op het vrijwillige eigen risico dat je kiest.

Premie per jaar betalen

Je kunt je premie per maand of per jaar betalen. Betaal je per jaar? Dan krijg je 3% korting. Tijdens het berekenen van je premie of het afsluiten van je verzekering wordt dit automatisch van de prijs afgehaald.

Eigen risico

Bij de dekking WA Plus en All risk kun je zelf een eigen risico kiezen. Met een eigen risico betaal je een deel van de schade zelf. Je kunt kiezen voor een eigen risico van € 0,-, € 150,-, € 300,-, € 600,- of € 1.200,-. Het eigen risico staat op je polisblad, in mijn.nn en in de app.

Bij Nationale-Nederlanden werkt de verzekeraar samen met het herstelnetwerk van Schadegarant. Kies je toch liever voor een andere garage? Dan betaal je bij ruitreparatie een vast eigen risico van € 150,-. Bij andere schades en bij ruitvervanging betaal je een extra eigen risico van € 400,-. Dat eigen risico komt boven op het eigen risico dat je hebt gekozen.

Schade

Als je schade doorgeeft, stelt de verzekeraar vast wat er is gebeurd. En hoe groot de schade is. De verzekeraar gebruikt hiervoor de gegevens die op het schadeformulier staan, de informatie die jij en de eventuele tegenpartij geven, en als dat nodig is getuigenverklaringen. Je geeft de verzekeraar de informatie die nodig is.

Ben je verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? Dan probeert de verzekeraar jouw schade op hem te verhalen. Of op diens verzekeraar.

Ben je niet verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? In sommige gevallen probeert de verzekeraar je dan te helpen om je schade te verhalen.

Lees hoe directe schadeafhandeling werkt

Ben je zelf aansprakelijk? Dan neemt de verzekeraar contact op met je tegenpartij of diens verzekeraar om de schade te regelen.

WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)

De verzekeraar regelt de schade met de tegenpartij binnen de verplichtingen die zij heeft. Zij mag schade direct aan je tegenpartij vergoeden of een regeling afspreken. Let op! Heb je je tegenpartij laten weten dat je aansprakelijk bent? Of heb je toegezegd dat hij recht heeft op een schadevergoeding? Dan is de verzekeraar daar niet aan gebonden. Zij beoordeelt of je volgens de wet aansprakelijk bent voor de schade. Je bent bijvoorbeeld aansprakelijk als je een verkeersregel overtreedt. Bijvoorbeeld als je geen voorrang hebt verleend met je auto en daardoor het verkeersongeval is ontstaan.

WA Plus en WA All risk

Heb je schade aan je eigen auto en kan de schade worden hersteld? Dan is de omvang van de schade gelijk aan de reparatiekosten. Behalve als de reparatiekosten van je auto te hoog zijn. Namelijk: hoger dan het verschil tussen de dagwaarde direct vóór de gebeurtenis en de restwaarde. Dan is je auto total loss. De schade wordt dan berekend als het verschil tussen de dagwaarde direct voor de gebeurtenis en de restwaarde. Maar, als de vervangingswaarde van je auto volgens de ANWB-koerslijst plus 10 procent hoger is dan de dagwaarde. Dan wordt dat bedrag gebruikt om de schade te berekenen.

Ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder Diefstal valt? Dan wordt de schade berekend als de dagwaarde direct voor de gebeurtenis. Of de vervangingswaarde volgens de ANWB-koerslijst plus 10 procent, als die hoger was dan de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis.

Is er sprake van schade aan of diefstal van accessoires? Dan stelt de verzekeraar de omvang van de schade zo vast: de eerste 12 maanden na aanschaf schrijft zij 1,5% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs. Vanaf de 13e maand na aanschaf schrijft zij 1% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs.

Total loss

Is je auto total loss, of ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder het onderdeel 'diefstal' is verzekerd? Dan vergoedt de verzekeraar de schade pas als je de eigendom van je auto aan de verzekeraar hebt overgedragen. Ook ben je verplicht om alle zaken die bij je auto horen aan de verzekeraar te overhandigen.
Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat de verzekeraar uitkeert, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.

Bedenktijd, contractduur en opzegtermijn

Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.

Aanpassing van premie en voorwaarden

Soms is het vanuit de verzekeraar nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering aan te passen. Dit kan voor alle of een deel van de klanten zo zijn. Dit kan vanaf de verlengingsdatum van je verzekering.

Dit gebeurt bijvoorbeeld:

  • als de premie-inkomsten niet meer voldoende zijn om de schades te betalen of als de verzekering verlies oplevert;
  • als de verzekering en/of de manier waarop de premie wordt berekend, verandert;
  • door rekening te houden met de concurrentiepositie;
  • bij veranderingen in wet- en regelgeving;
  • bij economische en/of maatschappelijke ontwikkelingen.

De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.

Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan laat de verzekeraar dit vooraf aan je weten. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand vooraf bericht. Ook legt de verzekeraar uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er verandert en per wanneer.

Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering afsloot de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verzekeraar de verandering liet weten. De verzekering stoppen doe je via nn.nl of door een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.

Alle documenten

Polisvoorwaarden

Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Autoverzekering. Op je polisblad of in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.

Verzekeringskaart

In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Autoverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.

Verzekeringskaart Autoverzekering WA

Verzekeringskaart Autoverzekering WA Plus

Verzekeringskaart Autoverzekering WA All risk

Internationaal Verzekeringsbewijs (IVB)

Als je via ons een Autoverzekering afsluit, ontvang je een internationaal verzekeringsbewijs (IVB) van de verzekeraar. Dit is het bewijs dat je auto is verzekerd. Je mag hem printen, maar je kunt ook de digitale versie opslaan in je telefoon. Op het bewijs staan belangrijke telefoonnummers en gegevens die je nodig hebt bij schade, pech of diefstal. Ook vind je terug in welke landen het IVB geldig is.

Ga je naar het buitenland? Op je het internationaal verzekeringsbewijs staat in welke landen de kaart geldig is. Check voor vertrek ook even of een papieren versie verplicht is in de landen waar je doorheen reist.

Internationaal Verzekeringsbewijs downloaden

Informatie over het Internationaal Verzekeringsbewijs

Daarom een Autoverzekering bij NN

Autoverzekering

Tevredenheidsgarantie

Ben je niet tevreden over de afhandeling van schade? Dan krijg je vier keer de maandpremie terug op je rekening. Er gelden voorwaarden (pdf).

Over de tevredenheidsgarantie

Autoverzekering

Tot 80% no-claimkorting

Tijdens de periode dat je Autoverzekering loopt, bouw je schadevrije jaren op. Voor elk jaar dat je geen schade claimt, ontvang je korting op je premie.

Bekijk bonus-malus ladder

Autoverzekering

Altijd alles bij de hand

Met de NN App heb je altijd inzicht en controle over je verzekering. Je kunt je verzekering wijzigen, schade melden, en belangrijke documenten downloaden.

Download de app

  • Elektrische auto verzekeren

Met deze Autoverzekering is ook je elektrische auto goed verzekerd. Je hebt geen speciale dekking of verzekering nodig.

Ontdek de voordelen voor je elektrische auto

Veelgestelde vragen

Waar vind ik mijn schadevrije jaren?

Heb je een Autoverzekering via ons? Dan vind je jouw schadevrije jaren op je polisblad, in mijn.nn en in de app.

Ben je (nog) geen klant? Vraag dan je schadevrije jaren op bij je huidige verzekeraar. Bij het opzeggen van een autoverzekering krijg je een royementsverklaring. Daarin staat het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgebouwd. Of het aantal negatieve schadevrije jaren dat je hebt.

Is dit je eerste autoverzekering? Dan heb je nul schadevrije jaren. Behalve als iemand schadevrije jaren aan je heeft overgedragen.

Alles over schadevrije jaren

Hoe draai ik schadevrije jaren over aan iemand anders?

Je kunt de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd overdragen aan je (ex-)partner. Dat doe je zo:

Alles over schadevrije jaren

Kan ik een Autoverzekering aanvragen voor een ander?

Vraag je de autoverzekering niet voor jezelf aan, maar voor een ander (bijvoorbeeld bij bewindvoering)? Neem dan contact op via 088 663 06 63 of de chat.

Naar alle veelgestelde vragen

Overstappen van Autoverzekering?

Wil je naar Nationale-Nederlanden overstappen en je huidige autoverzekering opzeggen? Gebruik de gratis overstapservice.

Zo werkt overstappen

Je bemiddelaar

Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de Autoverzekering eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.

Lees meer over je bemiddelaar

Wil of heb je een adviseur?

Voor advies kun je terecht bij een onafhankelijk adviseur. Via de adviseur sluit je een andere Autoverzekering van Nationale-Nederlanden af dan op nn.nl. De dekkingen en voorwaarden zijn anders.

Lees over verzekeren via een adviseur

Autoverzekering

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen. Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact

lay3f0e3d3b36e049e68f052d96fdd7f955