Wat bedoelen we met 'klacht'? Elke uiting van ongenoegen is voor ons een klacht. Bijvoorbeeld:
Heb je een klacht over je zorgverzekering? Of ben je niet tevreden over iemand die jou zorg verleent? Vul dan het klachtenformulier zorg in.
Wil je liever per e-mail een klacht indienen? Mail dan naar klachten@nn-zorg.nl. Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen of een brief sturen naar:
Nationale-Nederlanden Zorgverzekeringen
Afdeling Kwaliteitsmanagement
Team klachten en geschillen
Postbus 4349
5004 JH Tilburg
Vermeld altijd de volgende gegevens. Dan kunnen wij je snel helpen.
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie. Misschien is er voor een goed antwoord meer onderzoek nodig. Dan kan het iets langer duren. Natuurlijk krijg je dan bericht wanneer je wél een inhoudelijk antwoord van ons kunt verwachten.
Voor elke klacht zoeken wij naar de beste oplossing. Ben je niet tevreden over de oplossing die wij je bieden en wordt ook je verzoek om heroverweging afgewezen? Of reageert Nationale-Nederlanden niet binnen zes weken? Dan kun je terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). De SKGZ is een onafhankelijke instantie die een klacht behandelt als een consument en een ziektekostenverzekeraar het niet eens worden. De SKGZ handelt je klacht binnen maximaal negentig dagen af.
Dat kan per brief of via de website van de SKGZ. Omschrijf je klacht zo duidelijk mogelijk. Stuur kopieën mee van je eerdere klachten en van de reactie van Nationale-Nederlanden.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
www.skgz.nl