Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden stuurt geen plastic Zorgpas op

Ga je naar een zorgverlener? Dan wil je zorgverlener graag weten waar en hoe je verzekerd bent. In het verleden is hiervoor de Zorgpas ontwikkeld. Elke zorgverzekeraar gaf een eigen zorgpas uit en met deze zorgpas toonde je aan waar je verzekerd was.

Tegenwoordig is dat helemaal niet meer nodig. Zorgverleners zoeken je gegevens op in een landelijk computersysteem en weten zo exact waar en hoe je bent verzekerd. Het enig dat daarvoor nodig is, is een geldig legitimatiebewijs.

Zorgpas in de NN App

Daarom sturen wij vanaf 1 januari 2023 niet meer automatisch een plastic zorgpas naar elke nieuwe verzekerde. Je vindt de zorgpas nog wel in de NN App. Zo heb je toch de pas en die van je medeverzekerden altijd bij de hand. Zo dragen we een steentje bij aan het verminderen van de grote berg aan plastic.

Download de NN App gratis door op één van onderstaande afbeeldingen te klikken. Voor het activeren van je NN App heb je een mijn.nn-account nodig. Heb je deze nog niet? Vraag dan eerst een mijn.nn-account aan.

Toch een plastic pas?

Heb je de app (nog) niet in gebruik? Dat is geen enkel probleem. Met behulp van je legitimatiebewijs kan je zorgverlener ook opzoeken waar en hoe je verzekerd bent.

Wil je toch graag een plastic pas? Vraag dan eenvoudig een pas aan in Mijn NN Zorgverzekering. Je ontvangt dan een nieuwe zorgpas die direct gecombineerd is met de Europese zorgpas (EHIC). Handig voor als je naar het buitenland gaat.

Let op: Door een vertraging in de levering van blanco passen, kan het tot begin maart duren voor je je pas in huis hebt. Ga je naar het buitenland? Vraag dan je pas tijdig aan. Ga je binnenkort al naar het buitenland? Neem dan een kopie van je polisblad mee en zet het nummer van de Nationale-Nederlanden Hulpdienst (+31 (0)20 - 594 80 70) in je telefoon.