In Nederland biedt de Doorlopende Reisverzekering alleen dekking wanneer:
Let op: de rekening moet zijn opgemaakt door een persoon of organisatie die de overnachtingsaccommodatie beroeps- of bedrijfsmatig aanbiedt. Binnen de dekking Automobilistenhulp is Nederland uitgesloten.
Je kunt op de dag van je vertrek nog een Doorlopende Reisverzekering afsluiten. Let wel: je bent pas verzekerd als je per e-mail een bevestiging hebt ontvangen waarin staat dat je verzekering is geaccepteerd. Meestal gebeurt dat op dezelfde dag.
Kinderen (inclusief pleeg- en stiefkinderen) kun je meeverzekeren als zij:
Kinderen tot vijf jaar zijn gratis meeverzekerd. Wel willen wel graag weten welke kinderen zijn verzekerd. Het is daarom belangrijk dat alle kinderen op de polis staan vermeld.
De reispas is geen verzekeringsbewijs en het is dan ook niet nodig deze mee te nemen op reis. Het opvragen van een reispas is daarom niet meer mogelijk.
We raden je wel aan het telefoonnummer van de NN Alarmcentrale op te slaan in je mobiele telefoon: +31 (0) 26 400 23 90. We zijn 24/7 bereikbaar.
We kunnen je sneller helpen als je je polisnummer weet. Sla deze ook op in je telefoon of maak een foto van je polisblad.
Dit is afhankelijk van je dekking. Je kunt bij het afsluiten kiezen voor de dekking Europa of Wereld. Daarnaast kun je kiezen of je verzekerd wilt zijn voor 90 of 180 aaneengesloten dagen in het buitenland. Weten hoe je verzekerd bent? Controleer je gegevens in mijn.nn of bekijk je polisblad. Wil je een andere dekking? Dan kun je dit laten wijzigen.
Zakenreizen zijn alleen verzekerd als het om zowel een privé- als zakenreis gaat. Dan is er wel alleen dekking voor het privégedeelte van je reis. Reizen voor stages en vrijwilligerswerk zijn bij ons standaard verzekerd. Let wel op dat er standaard dekking is voor 90 aaneengesloten dagen. Je kunt je dekking wijzigen naar 180 aaneengesloten dagen mogelijk.
Voor je reis naar Rusland of Cuba heb je een verklaring nodig om een visum te krijgen. In deze verklaring staat dat je tijdens je reis bent verzekerd voor medische kosten en repatriëring (dit zijn kosten die gemaakt moeten worden als je onverwachts terug naar huis moet). De verklaring kun je bij ons opvragen via 088 663 06 63. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.
Let op: bekijk voordat je belt nog even je paspoort. We hebben namelijk je volledige naam nodig, zoals deze in je paspoort staat.
Of je de aanvullende dekking Medische zekerheid moet afsluiten, hangt af van de dekking van je zorgverzekering. Heb je geen aanvullende zorgverzekering? Dan vergoedt de dekking Medische zekerheid het verschil in medische kosten als deze in het buitenland hoger uitvallen. Meer informatie vind je op de pagina Een zorgverzekering en een reisverzekering.
Op de Doorlopende Reisverzekering is er standaard een dekking in Europa, inclusief de Azoren, Madeira, de Canarische eilanden, Turkije, Groenland. Ook is er dekking voor de volgende niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Algerije, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko en Tunesië. Ga je naar een ander land in de wereld? Dan kun je de werelddekking afsluiten als aanvullende dekking.
Je kiest zelf hoeveel eigen risico je bij schade betaalt. Je kunt kiezen voor een eigen risico van € 0,-, € 50,- of € 100,-. Het eigen risico is voor schade aan je bagage en/of vakantieverblijf. Voor de overige gedekte schades heb je geen eigen risico. In mijn.nn vind je hoe je bent verzekerd.
In geval van vertraging op je reis vergoeden wij op de Doorlopende Reisverzekering de volgende kosten:
Heb je een huurauto in Nederland geregeld waarmee je de heen- en terugreis van je vakantie gepland hebt, dan is hier dekking voor. Auto's die in het buitenland gehuurd zijn, vallen niet onder de dekking.
Je Doorlopende Annuleringsverzekering biedt geen dekking bij calamiteiten. Als je een reis boekt bij een reisbureau, betaal je in de meeste gevallen een bijdrage voor het zogeheten Calamiteitenfonds. Dit is door de reisorganisaties in het leven geroepen om garant te kunnen staan als het onverantwoord is om naar je vakantieland af te reizen. Het reisbureau zal je dan een alternatieve reis aanbieden of je reissom terugstorten. Wij raden je aan zo snel mogelijk contact op te nemen met je reisbureau.