Een Inboedelverzekering dekt schade aan spullen in je huis door bijvoorbeeld diefstal, lekkage of brand. Onder inboedel verstaan we alle spullen in huis die niet vastzitten. Ze zijn dus te verhuizen. De keuken valt niet onder een Inboedelverzekering, maar het keukengerei wel.
Bij de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden kun je kiezen uit de dekking Basis of All-in. Met de All-in dekking is ook schade door ongelukjes verzekerd. Bijvoorbeeld als je kind met watervaste stift op je tafel heeft getekend.
Daarnaast kun je de Inboedelverzekering uitbreiden met de aanvullende dekkingen Mobiele elektronica, Buitenshuis en Glas. Met de Glasdekking ben je dan bijvoorbeeld verzekerd als je buurjongen een bal door de ruit schiet. Ook ben je verzekerd als ruiten breken door:
Krassen op ruiten en vocht in dubbel glas zijn niet verzekerd.
Als je bij de Inboedelverzekering All-in kiest voor de aanvullende Buitenshuisdekking, dan zijn je spullen ook buitenshuis verzekerd. Wil je weten welke spullen buitenshuis verzekerd zijn en wat je vergoed krijgt? Bekijk dan de Module Buitenshuis.
Met de dekking Mobiele elektronica zijn de smartphones, tablets, laptops en wearable devices wereldwijd verzekerd. En van het hele gezin. In huis, buitenshuis, maar ook op reis. Kan de schade niet gerepareerd worden? Dan vergoeden we de nieuwwaarde. Dit doen we tot maar liefst tien jaar na aanschaf. Je krijgt van ons het bedrag om hetzelfde of een gelijkwaardig product nieuw te kunnen kopen. Bekijk de dekking Mobiele elektronica.
Bij het afsluiten van je Inboedelverzekering kies je zelf welk eigen risico je wilt: € 0,- of € 100,-. Kies je voor € 100,-, dan betaal je per gebeurtenis € 100,- zelf. Kies je voor € 0,-, dan betaal je niets als de schade verzekerd is.
Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Woonverzekering. Op je polisblad en in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.
In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.
Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.
Soms is het nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.
Dit gebeurt bijvoorbeeld:
De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.
Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.
Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.
De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.
Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.
Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.
De Inboedelverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (inwoners van 18 jaar en ouder). En die hun vermogen willen beschermen voor de kosten bij schade aan de inboedel in hun koop- of huurwoning.
We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.
Nationale-Nederlanden Bank is de bemiddelaar voor je schadeverzekering bij Nationale-Nederlanden. Om je goed te helpen, brengen we je in contact met een medewerker van Nationale-Nederlanden Schadeverzekeringen.