Ga direct naar inhoud

Smartphone verzekeren met je inboedelverzekering

  • Verzeker je smartphone, tablet, laptop én wearable devices tot € 7.500,-
  • Verzekerd in huis, buiten de deur en op reis in Nederland
  • Ook tegen ongelukjes, zoals vallen en stoten

Smartphone verzekeren

Je hebt je smartphone laten vallen. Het gevolg: je scherm zit vol met barsten. Of je mobiele telefoon is uit je tas gestolen. Het kan iedereen overkomen. Een kapotte of gestolen smartphone is vervelend. Het repareren van je scherm of een nieuwe smartphone kopen kost ook nog eens veel geld.

Je kunt je hiervoor verzekeren met de module Mobiele elektronica bij je Inboedelverzekering. Daarmee is niet alleen jouw eigen mobiele telefoon verzekerd. Maar alle mobiele telefoons, tablets, laptops en wearable devices in huis, buiten en op reis in Nederland. Van je hele gezin.


Valt mijn smartphone onder de inboedelverzekering?

Of je verzekering schade aan je smartphone dekt, hangt af van je dekking. Heb je alleen een Inboedelverzekering bij ons? Dan is je telefoon verzekerd voor water- en brandschade en diefstal uit huis. Met de module Mobiele elektronica ben je ook verzekerd voor val- en stootschade. En diefstal van je smartphone in heel Nederland. Je tablet, laptop en wearable devices zijn ook verzekerd met deze aanvullende module.

Voordelen module Mobiele elektronica

  • Smartphones, tablets, laptops en wearable devices van je hele gezin verzekerd.
  • Ook voor schade die je per ongeluk zelf veroorzaakt.
  • Vijf jaar nieuwwaarde vergoed.
  • Dekking binnen Nederland: in huis en buiten de deur.

Wat is verzekerd?

  • Diefstal buiten de woning in heel Nederland
  • Schade die je per ongeluk zelf veroorzaakt, zoals vallen of stoten. Bijvoorbeeld als je telefoon uit je broekzak valt
  • Schade die je van tevoren niet had kunnen verwachten. Bijvoorbeeld je kind die de tablet van de tafel stoot

De maximale vergoeding per gebeurtenis is € 7.500,-

Wat is niet verzekerd?

  • Kwijtraken
  • Opzet en roekeloosheid
  • Schade door normaal gebruik, denk aan krassen, vlekken of deuken
  • Diefstal van spullen die je hebt achtergelaten in de auto
  • Eigen gebrek van je telefoon, denk aan een niet-werkende volumeknop of kapot oplaadpunt.

Bekijk ook de polisvoorwaarden. Daarin lees je precies waarvoor je wel en niet verzekerd bent.


Welk bedrag krijg ik voor mijn smartphone terug?

Per gebeurtenis, zoals een inbraak of als je bijvoorbeeld je telefoon hebt laten vallen, vergoeden we maximaal € 7.500,- euro. Is je telefoon kapot? Dan kijken we eerst of we de schade kunnen laten repareren. Is hij onherstelbaar beschadigd? Dan vergoeden we de nieuwwaarde. Dit doen we tot vijf jaar na aanschaf. Je krijgt van ons het bedrag om hetzelfde of een gelijkwaardig product nieuw te kunnen kopen.

Voorbeeld:
Je hebt 2 jaar geleden een iPhone gekocht voor € 800,-. Deze raakt onherstelbaar beschadigd door brand. Een vergelijkbaar toestel kost nu nieuw € 650,-. Je krijgt dan van ons € 650,-. Voor dit bedrag kun je een nieuw, gelijkwaardig toestel kopen.


Geen inboedelverzekering, maar losse telefoonverzekering

Je kunt er ook voor kiezen om een losse verzekering bij je nieuwe telefoon af te sluiten. Dit is vaak duurder en dekt slechts één apparaat. Bekijk dus altijd goed de voorwaarden. Hoe hoog is bijvoorbeeld het eigen risico? Vergoedt de verzekering de nieuwwaarde of de dagwaarde? Kijk ook naar de looptijd. Vaak is die bij een dergelijke verzekering maar één of twee jaar. Gaat je smartphone in het derde jaar kapot, dan draai je alsnog zelf voor de kosten op.

Sparen in plaats van inboedelverzekering telefoon afsluiten

Ook is er de optie om te sparen. Breng in kaart wat de waarde van je (mobiele) spullen is en wat je maandelijks kunt sparen. Zo weet je of het een goed idee is om de module Mobiele elektronica voor je telefoon af te sluiten.


Schade aan je smartphone claimen

Is je smartphone kapot en heb je de module Mobiele elektronica? Neem direct contact met ons op. Dan word je snel en vakkundig geholpen. Je kunt dit online melden, via de NN App of je kunt ons bellen. Je kunt ons bereiken op 088 663 31 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Smartphones verzekeren bij je inboedelverzekering

Wil je je smartphone, tablet, wearable devices en laptop verzekeren? Je kunt de module Mobiele elektronica afsluiten bij onze Inboedelverzekering.

Bereken je premie

Heb je al een verzekering voor je inboedel bij ons? Maar wil je ook de module Mobiele elektronica? Chat met ons of bel ons op 088 663 06 63. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur.

Belangrijke informatie over je Inboedelverzekering

Bekijk polisvoorwaarden

Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Woonverzekering. Op je polisblad en in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.

Bekijk verzekeringskaart

In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.

Verzekeringskaart Inboedelverzekering

Bedenktijd, contractduur en opzegtermijn

Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.

Aanpassing van premie en voorwaarden

Soms is het nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.

Dit gebeurt bijvoorbeeld:

  • als de premie-inkomsten niet meer voldoende zijn om de schades te betalen of als de verzekering verlies oplevert;
  • als de verzekering en/of de manier waarop de premie berekend wordt verandert;
  • door rekening te houden met de de concurrentiepositie;
  • in geval van veranderingen in wet- en regelgeving;
  • in geval van economische en/of maatschappelijke ontwikkelingen.

De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.

Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.

Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.

Wat gebeurt er bij schade

De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.

Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.

Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.

Doelgroepomschrijving

De Inboedelverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (inwoners van 18 jaar en ouder). En die hun vermogen willen beschermen voor de kosten bij schade aan de inboedel in hun koop- of huurwoning.


Kunnen wij je helpen?

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Nationale-Nederlanden Bank is de bemiddelaar voor je schadeverzekering bij Nationale-Nederlanden. Om je goed te helpen, brengen we je in contact met een medewerker van Nationale-Nederlanden Schadeverzekeringen.


Nationale-Nederlanden Inboedelverzekering afsluiten