Ga direct naar inhoud

Snel en eenvoudig, zonder advies of begeleiding

Steeds meer producten kunt u zonder advies bij ons afsluiten. Dit kan telefonisch of via internet.

Online en telefonisch

Online

U kunt op onze website in een paar klikken snel en eenvoudig één van onze producten afsluiten, zoals een verzekering, internetspaarrekening of deposito.

Telefonisch

Wilt u liever telefonisch hulp van één van onze medewerkers? Dan kunt u ook via onze klantenservice een product afsluiten. Zij verzorgen dan de aanvraag voor u.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur.

Belangrijk om te weten

  • Als u zelf online of telefonisch een product afsluit, bent u zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste en benodigde informatie.
  • Als u zelf online of telefonisch een product afsluit, doet Nationale-Nederlanden geen onderzoek naar uw persoonlijke situatie en uw risicoprofiel.
  • Sluit u een product telefonisch af, dan neemt Nationale-Nederlanden wél een vragenlijst met u door, de zogenoemd kennis- en ervaringstoets.
Kosten

Wat zijn distributiekosten

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht om distributiekosten inzichtelijk te maken en in rekening te brengen bij u. Veelal is een financieel product complex en impactvol als het bestaat uit een combinatie van soorten producten: sparen, beleggen, lenen en verzekeren. Daarbij geldt dat de waarde van deze producten afhankelijk is van ontwikkelingen op financiële markten. Distributiekosten zijn:

  • De kosten voor het maken van reclame.
  • De kosten voor het compleet maken van het dossier voor de aanvraag.
  • De kosten voor de werkzaamheden bij de aanvraag en de overeenkomst van het product.

U betaalt distributiekosten aan Nationale-Nederlanden als u direct (online, telefonisch of met advies) bij Nationale-Nederlanden een product afsluit of opent. Als u een product afsluit of opent via een onafhankelijk adviseur, dan betaalt u kosten aan uw adviseur.

Hoeveel bedragen de distributiekosten?

Via de website nn.nl (zonder advies) Telefonisch bij Nationale-Nederlanden (zonder advies) Via adviseur van Nationale-Nederlanden, dus aanvullend op de advies­kosten Via een onafhankelijk adviseur
Aanvullende PensioenUitkering € 50,- € 175,- afsluiten niet mogelijk vraag uw adviseur naar de kosten
Aanvullend PensioenSparen € 50,- € 125,- afsluiten niet mogelijk vraag uw adviseur naar de kosten
Hypotheek afsluiten niet mogelijk afsluiten niet mogelijk € 500,- vraag uw adviseur naar de kosten

Hoe brengen wij distributiekosten in rekening?

Bankspaarproducten

Sluit u rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een bankspaarproduct (Aanvullend PensioenSparen of Aanvullende PensioenUitkering) af? Zodra u akkoord gaat met de offerte, gaat u ook akkoord met het betalen van de eenmalige distributiekosten. Deze kosten worden binnen 6 weken na het openen van uw rekening van uw bankrekening afgeschreven. Dit gebeurt automatisch met eenmalige incasso. U ontvangt ongeveer 14 dagen van tevoren een herinnering van deze afschrijving per e-mail. In deze e-mail vindt u onder andere het bedrag en de datum waarop we dit bedrag afschrijven.

Hypotheekproducten

Sluit u rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een hypotheekproduct af met advies van onze Nationale-Nederlanden hypotheekadviseur? U betaalt dan € 500,- aan distributiekosten. Dit bedrag wordt samen met de advieskosten bij u in rekening gebracht.

Eenmalige kosten

Banksparen OntslagVergoeding

Heeft u een Banksparen OntslagVergoeding bij Nationale Nederlanden? Dan kunt u zonder kosten een uitkeringsrekening aanvragen via mijn.nn. Heeft u geen Banksparen OntslagVergoeding bij Nationale-Nederlanden? Dan betaalt u voor een Banksparen OntslagVergoeding uitkeringsrekening alleen eenmalige kosten of advieskosten (bij een onafhankelijk adviseur). De hoogte van de kosten hangen af van hoe u de rekening aanvraagt. U kunt de uitkeringsrekening:

  • Telefonisch aanvragen zonder advies. U betaalt hiervoor eenmalig € 175,-
  • Afsluiten via een onafhankelijk adviseur. De adviseur zal hiervoor advieskosten in rekening brengen bij u.

Vragen?

Als u na het lezen van deze informatie nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen.

_1567063_

Dienstverleningsdocumenten

Wie zijn wij en wat mag u van ons verwachten.

Lees meer over onze dienstverlening

Kunnen wij u helpen?