Snel en eenvoudig, zonder advies of begeleiding

Steeds meer producten kun je zonder advies bij ons afsluiten. Dit kan telefonisch of via internet.

Online

Op onze website sluit je in een paar klikken snel en eenvoudig één van onze producten af, zoals een internetspaarrekening, verzekering of deposito.

Telefonisch

Wil je liever telefonisch hulp van één van onze medewerkers? Sluit het product dan via onze klantenservice af. Zij verzorgen dan de aanvraag voor je.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur.

Belangrijk om te weten

  • Als je zelf online of telefonisch een product afsluit, ben je zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste en benodigde informatie.
  • Als je zelf online of telefonisch een product afsluit, doet Nationale-Nederlanden geen onderzoek naar je persoonlijke situatie en je risicoprofiel.
  • Sluit je een product telefonisch af, dan neemt Nationale-Nederlanden wél een vragenlijst met je door, de zogenoemd kennis- en ervaringstoets.

Deze producten kun je zonder advies afsluiten:

Kosten

Distributiekosten

Wat zijn distributiekosten?

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht om distributiekosten inzichtelijk te maken en in rekening te brengen bij je. Veelal is een financieel product complex en impactvol als het bestaat uit een combinatie van soorten producten: sparen, beleggen, lenen en verzekeren. Daarbij geldt dat de waarde van deze producten afhankelijk is van ontwikkelingen op financiële markten.

Distributiekosten zijn:

  • De kosten voor het maken van reclame.
  • De kosten voor het compleet maken van het dossier voor de aanvraag.
  • De kosten voor de werkzaamheden bij de aanvraag en de overeenkomst van het product.

Je betaalt distributiekosten aan Nationale-Nederlanden als je direct (online, telefonisch of met advies) bij Nationale-Nederlanden een product afsluit of opent. Als je een product afsluit of opent via een onafhankelijk adviseur, dan betaal je kosten aan je adviseur.

Hoeveel bedragen de distributiekosten?

Via de website nn.nl (zonder advies) Telefonisch bij Nationale-Nederlanden (zonder advies) Via adviseur van Nationale-Nederlanden, dus aanvullend op de advies­kosten Via een onafhankelijk adviseur
Aanvullende PensioenUitkering € 50,- € 175,- afsluiten niet mogelijk vraag uw adviseur naar de kosten
Aanvullende PensioenOpbouw € 50,- € 125,- afsluiten niet mogelijk vraag uw adviseur naar de kosten
Hypotheek afsluiten niet mogelijk afsluiten niet mogelijk € 500,- vraag uw adviseur naar de kosten

Hoe brengen wij distributiekosten in rekening?

Hypotheekproducten

Sluit je rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een hypotheekproduct af met advies van onze Nationale-Nederlanden hypotheekadviseur? Je betaalt dan € 500,- aan distributiekosten. Dit bedrag wordt samen met de advieskosten bij je in rekening gebracht.


Bankspaarproducten

Sluit je Aanvullende PensioenOpbouw of Aanvullende PensioenUitkering via nn.nl af? Zodra je akkoord gaat met de offerte, ga je ook akkoord met het betalen van de eenmalige distributiekosten. Deze kosten worden binnen zes weken na het openen van je rekening van de betaalrekening afgeschreven die je hebt opgegeven als tegenrekening. Dit gebeurt automatisch met een eenmalige incasso. Je ontvangt ongeveer veertien dagen van tevoren een herinnering van deze afschrijving per e-mail. In deze e-mail vind je onder andere het bedrag en de datum waarop we dit bedrag afschrijven.

Distributiekosten betalen vanaf een andere betaalrekening dan de tegenrekening
De distributiekosten schrijven we automatisch af van de betaalrekening die je als tegenrekening aan ons doorgeeft. Wil je de kosten vanaf een andere betaalrekening betalen? Neem dan telefonisch contact met ons op. Je ontvangt dan verdere instructies voor het betalen van de distributiekosten.

Distributiekosten betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening
Wil je de distributiekosten voor Aanvullende PensioenOpbouw, Aanvullende PensioenUitkering of Banksparen OntslagVergoeding betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening? Neem dan telefonisch contact met ons op. Je ontvangt dan verdere instructies voor het betalen van de distributiekosten.

Betalingen vanaf een betaalrekening uit het buitenland duren vaak langer. Let hierop zodat het bedrag op tijd op onze rekening staat.

Mogelijk extra kosten bij betalen distributiekosten in een andere valuta dan euro
Betaal je de distributiekosten vanaf een betaalrekening in andere valuta? Dan rekent de bank je valuta om in euro's. Daarvoor brengt je bank mogelijk kosten in rekening. Ook berekent je bank mogelijk kosten voor een internationale betalingsopdracht. Deze kosten betaal je zelf en komen bovenop het bedrag van de distributiekosten. Heb je daar vragen over? Raadpleeg dan je bank.

Je kunt de distributiekosten niet betalen vanaf een betaalrekening die afkomstig is uit de Ultra High Risk Countries (UHRC) landen zoals Cuba, Iran, Noord-Korea, Soedan en Syrië.

Eenmalige kosten

Eenmalige kosten

Banksparen OntslagVergoeding

Heb je een rekening Banksparen OntslagVergoeding bij Nationale-Nederlanden? Dan kun je zonder kosten een uitkeringsrekening aanvragen via mijn.nn. Heb je geen Banksparen OntslagVergoeding bij Nationale-Nederlanden? Dan betaal je voor een Banksparen OntslagVergoeding-uitkeringsrekening alleen eenmalige kosten of advieskosten (bij een onafhankelijk adviseur). De hoogte van de kosten hangt af van hoe je de rekening aanvraagt. Je kunt de uitkeringsrekening:

  • Telefonisch aanvragen zonder advies. Je betaalt hiervoor eenmalig € 175,-
  • Afsluiten via een onafhankelijk adviseur. De adviseur zal hiervoor advieskosten in rekening brengen bij je.


Dienstverleningsdocumenten

Wie zijn wij en wat mag je van ons verwachten.

Lees meer over onze dienstverlening

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.