Ga direct naar: inhoud

Snel en eenvoudig, zonder advies of begeleiding

Steeds meer producten kunt u zonder advies bij ons afsluiten. Dit kan telefonisch of via internet.

Online en telefonisch

Online

U kunt via onze website in een paar klikken snel en eenvoudig één van onze producten afsluiten, zoals een verzekering, internetspaarrekening of deposito.

Telefonisch

Wilt u liever met één van onze medewerkers spreken? Dan kunt u ook kiezen om via onze klantenservice een product af te sluiten. Zij verzorgen dan de aanvraag voor u.

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Belangrijk om te weten

  • Als u zelf online of telefonisch een product afsluit, bent u zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste en benodigde informatie.
  • Als u zelf online of telefonisch een product afsluit, doet Nationale-Nederlanden geen onderzoek naar uw persoonlijke situatie en uw risicoprofiel.
  • Sluit u een product telefonisch af, dan neemt Nationale-Nederlanden wél een vragenlijst met u door, de zogenoemd kennis- en ervaringstoets.
Distributie­kosten

Wat zijn distributiekosten

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht om distributiekosten inzichtelijk te maken en in rekening te brengen bij u. Veelal is een financieel product complex en impactvol als het bestaat uit een combinatie van soorten producten: sparen, beleggen, lenen en verzekeren. Daarbij geldt dat de waarde van deze producten afhankelijk is van ontwikkelingen op financiële markten. Distributiekosten zijn:

  • De kosten voor het maken van reclame.
  • De kosten voor het completeren van het dossier ten behoeve van de aanvraag.
  • De kosten voor de verrichte werkzaamheden bij de aanvraag en bij het aangaan van een overeenkomst inzake een financieel product.

U bent alleen distributiekosten aan Nationale-Nederlanden verschuldigd als u direct bij Nationale-Nederlanden een product afsluit of opent. Als u dit bij een onafhankelijk adviseur doet, dan betaalt u kosten aan de betreffende onafhankelijk adviseur.

Hoeveel bedragen de distributiekosten?

Via de website nn.nl (zonder advies) Telefonisch bij Nationale-Nederlanden (zonder advies) Via adviseur van Nationale-Nederlanden, dus aanvullend op de advies­kosten
Aanvullende PensioenUitkering € 50,- € 199,- € 35,-
Aanvullend PensioenSparen € 25,- € 199,- € 35,-
Banksparen Ontslagvergoeding afsluiten niet mogelijk € 199,- € 35,-
Hypotheek afsluiten niet mogelijk afsluiten niet mogelijk € 250,-

Hoe brengen wij distributiekosten in rekening?

Bankspaarproducten
Als u rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een bankspaarproduct (Aanvullend PensioenSparen, Aanvullende PensioenUitkering en Banksparen Ontslagvergoeding) afsluit, dan gaat u bij het accorderen van de offerte tevens akkoord met een eenmalige incasso van de distributiekosten. De kosten worden vervolgens binnen 6 weken na het openen van de rekening automatisch van uw tegenrekening afgeschreven. Ongeveer 14 dagen voor het moment van afschrijven ontvangt u van ons via e-mail een herinnering van deze afschrijving. In deze e-mail vindt u onder andere het te incasseren bedrag en de datum van incasseren terug.

Vragen?

Als u na het lezen van deze informatie nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen.

_1567063_

Dienstverleningsdocumenten

Wie zijn wij en wat mag u van ons verwachten.

Lees meer

Kunnen wij u helpen?