Ga direct naar inhoud

Snel en eenvoudig, zonder advies of begeleiding

Steeds meer producten kunt u zonder advies bij ons afsluiten. Dit kan telefonisch of via internet.

Online

U kunt op onze website in een paar klikken snel en eenvoudig één van onze producten afsluiten, zoals een internetspaarrekening, verzekering of deposito.

Telefonisch

Wilt u liever telefonisch hulp van één van onze medewerkers? Dan kunt u ook via onze klantenservice een product afsluiten. Zij verzorgen dan de aanvraag voor u.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur.

Belangrijk om te weten

  • Als u zelf online of telefonisch een product afsluit, bent u zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste en benodigde informatie.
  • Als u zelf online of telefonisch een product afsluit, doet Nationale-Nederlanden geen onderzoek naar uw persoonlijke situatie en uw risicoprofiel.
  • Sluit u een product telefonisch af, dan neemt Nationale-Nederlanden wél een vragenlijst met u door, de zogenoemd kennis- en ervaringstoets.

Deze producten kunt u zonder advies afsluiten:

Kosten

Distributiekosten

Wat zijn distributiekosten?

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht om distributiekosten inzichtelijk te maken en in rekening te brengen bij u. Veelal is een financieel product complex en impactvol als het bestaat uit een combinatie van soorten producten: sparen, beleggen, lenen en verzekeren. Daarbij geldt dat de waarde van deze producten afhankelijk is van ontwikkelingen op financiële markten.

Distributiekosten zijn:

  • De kosten voor het maken van reclame.
  • De kosten voor het compleet maken van het dossier voor de aanvraag.
  • De kosten voor de werkzaamheden bij de aanvraag en de overeenkomst van het product.

U betaalt distributiekosten aan Nationale-Nederlanden als u direct (online, telefonisch of met advies) bij Nationale-Nederlanden een product afsluit of opent. Als u een product afsluit of opent via een onafhankelijk adviseur, dan betaalt u kosten aan uw adviseur.

Hoeveel bedragen de distributiekosten?

Via de website nn.nl (zonder advies) Telefonisch bij Nationale-Nederlanden (zonder advies) Via adviseur van Nationale-Nederlanden, dus aanvullend op de advies­kosten Via een onafhankelijk adviseur
Aanvullende PensioenUitkering € 50,- € 175,- afsluiten niet mogelijk vraag uw adviseur naar de kosten
Aanvullende PensioenOpbouw € 50,- € 125,- afsluiten niet mogelijk vraag uw adviseur naar de kosten
Hypotheek afsluiten niet mogelijk afsluiten niet mogelijk € 500,- vraag uw adviseur naar de kosten

Hoe brengen wij distributiekosten in rekening?

Hypotheekproducten

Sluit u rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een hypotheekproduct af met advies van onze Nationale-Nederlanden hypotheekadviseur? U betaalt dan € 500,- aan distributiekosten. Dit bedrag wordt samen met de advieskosten bij u in rekening gebracht.


Bankspaarproducten

Sluit u Aanvullende PensioenOpbouw of Aanvullende PensioenUitkering via nn.nl af? Zodra u akkoord gaat met de offerte, gaat u ook akkoord met het betalen van de eenmalige distributiekosten. Deze kosten worden binnen 6 weken na het openen van uw rekening van uw betaalrekening afgeschreven die u heeft opgegeven als tegenrekening. Dit gebeurt automatisch met een eenmalige incasso. U ontvangt ongeveer 14 dagen van tevoren een herinnering van deze afschrijving per e-mail. In deze e-mail vindt u onder andere het bedrag en de datum waarop we dit bedrag afschrijven.

Distributiekosten betalen vanaf een andere betaalrekening dan de tegenrekening
De distributiekosten schrijven wij automatisch af van de betaalrekening die u als tegenrekening aan ons doorgeeft. Wilt u de kosten vanaf een andere betaalrekening betalen? Neem dan telefonisch contact met ons op. U ontvangt dan verdere instructies voor het betalen van de distributiekosten.

Distributiekosten betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening
Wilt u de distributiekosten voor Aanvullende PensioenOpbouw, Aanvullende PensioenUitkering of Banksparen OntslagVergoeding betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening? Neem dan telefonisch contact met ons op. U ontvangt dan verdere instructies voor het betalen van de distributiekosten.

Betalingen vanaf een betaalrekening uit het buitenland duren vaak langer. Let hierop zodat het bedrag op tijd op onze rekening staat.

Mogelijk extra kosten bij betalen distributiekosten in een andere valuta dan euro
Betaalt u de distributiekosten vanaf een betaalrekening in andere valuta? Dan rekent de bank uw valuta om in euro's. Daarvoor brengt uw bank mogelijk kosten in rekening. Ook berekent uw bank mogelijk kosten voor een internationale betalingsopdracht. Deze kosten betaalt u zelf en komen bovenop het bedrag van de distributiekosten. Heeft u daar vragen over? Raadpleeg dan uw bank.

U kunt de distributiekosten niet betalen vanaf een betaalrekening die afkomstig is uit de Ultra High Risk Countries (UHRC) landen zoals Cuba, Iran, Noord-Korea, Soedan en Syrië.

Eenmalige kosten

Eenmalige kosten

Banksparen OntslagVergoeding

Heeft u een Banksparen OntslagVergoeding bij Nationale-Nederlanden? Dan kunt u zonder kosten een uitkeringsrekening aanvragen via mijn.nn. Heeft u geen Banksparen OntslagVergoeding bij Nationale-Nederlanden? Dan betaalt u voor een Banksparen OntslagVergoeding uitkeringsrekening alleen eenmalige kosten of advieskosten (bij een onafhankelijk adviseur). De hoogte van de kosten hangen af van hoe u de rekening aanvraagt. U kunt de uitkeringsrekening:

  • Telefonisch aanvragen zonder advies. U betaalt hiervoor eenmalig € 175,-
  • Afsluiten via een onafhankelijk adviseur. De adviseur zal hiervoor advieskosten in rekening brengen bij u.


Dienstverleningsdocumenten

Wie zijn wij en wat mag u van ons verwachten.

Lees meer over onze dienstverlening

Kunnen wij je helpen?