Ga direct naar inhoud

Wanneer krijgt u een reactie?

We doen ons best om u zo snel mogelijk antwoord te geven op uw vraag. Helaas duurt het verwerken van een aantal wijzigingen op dit moment langer dan normaal. We bieden u hiervoor onze excuses aan en doen er uiteraard alles aan om deze vertraging op te lossen.

Hieronder ziet u wanneer u een reactie van ons kunt verwachten. Als we een reactie per post sturen, kan het enkele dagen langer duren.

Wanneer u een extra aflossing wilt doen of een (tussentijdse) renteherziening wilt aanvragen, dan wordt dit in de meeste gevallen direct verwerkt. De doorlooptijden bij deze processen in het onderstaande overzicht zijn alleen van toepassing wanneer dit geautomatiseerde proces niet goed verloopt.

Algehele aflossingen We ontvangen graag 11 werkdagen voor de passeerdatum het aflosverzoek (met verrekening)
We ontvangen graag 6 werkdagen voor de passeerdatum het aflosverzoek (zonder verrekening)
U ontvangt van ons uiterlijk 4 werkdagen voor de passeerdatum de aflosnota
Extra aflossen 30 werkdagen
(Tussentijdse) Renteherziening 20 werkdagen
Depot 3 werkdagen
Mutatie rekeningnummer 5 werkdagen
Jaaropgave 5 werkdagen
Leven afloop verzoek 10 werkdagen
Polismutatie 10 werkdagen
Goedkeuring 2e en 3e hypotheek 10 werkdagen
Echtscheidingen (i.c.m. verhoging) 20 werkdagen
Persoonsgegevens 1 werkdag
Omzettingen + voortzettingen 25 werkdagen
Polisuitkering overlijden 15 werkdagen
Informatieve aflosnota* 25 werkdagen
Woningwaarde wijzigen 5 werkdagen
Wijziging tussenpersoon 10 werkdagen

* Heeft u een informatieve aflosnota gevraagd omdat u wilt weten of u bij aflossing een boete moet betalen? Dan kunt u deze informatie in veel gevallen eenvoudig en snel terugvinden in mijnnn.nl voor klanten en adviseur.nn.nl voor adviseurs. Kies bij uw hypotheekgegevens voor ‘Extra aflossen’ en vul per leningdeel het volledige bedrag in dat u wilt aflossen. U ziet dan direct of u een boete moet betalen en zo ja, hoe hoog deze boete is. Dit geldt niet voor de BankSpaar Plus Hypotheek, Spaar Hypotheek en Optimaal Spaar Hypotheek. Voor deze producten is extra aflossen via mijn.nn namelijk niet mogelijk en kunt u deze functionaliteit hiervoor dus niet gebruiken.


Via mijn.nn uw hypotheek beheren

  • Direct regelen
  • In uw persoonlijke en beveiligde omgeving

Log in op mijn.nn

Kunnen wij u helpen?