


Declareren: rekeningen betalen uit je depot
- Snel geregeld in de NN App
- Volg online de status van de betaling
Wil je een rekening betalen uit je bouwdepot of duurzaamheidsdepot? Dan is het natuurlijk belangrijk dat dit snel en soepel verloopt. Daarom moet je weten welke kosten je mag declareren en welke niet. Daarnaast is het belangrijk dat je factuur of kassabon de juiste gegevens bevat. Neem daarom even de tijd om onze declaratieregels goed door te lezen.
Zo voorkom je vertraging bij de uitbetaling en zorgen we samen voor een zorgeloze ervaring!
Wat kun je declareren?
Wat je kunt declareren is verschillend per type depot. In de regel declareer je alleen kosten voor verbetering of verduurzaming van je woning. Ze verhogen de waarde van je huis en zitten vast aan je huis. Ze zijn hierdoor niet verplaatsbaar.
Zorg ervoor dat je de specifieke regels voor je depot kent. Dan dien je de juiste kosten in.
Voorwaarden factuur of kassabon
Bij iedere declaratie vragen we je om een factuur of kassabon te uploaden.
Een offerte, opdrachtbevestiging of koopovereenkomst accepteren we niet. Heb je alleen een offerte, opdrachtbevestiging of koopovereenkomst ontvangen? Vraag je leverancier dan om een officiële factuur of kassabon.
- Factuurdatum: De factuur of kassabon mag bij declaratie niet ouder zijn dan 6 maanden
- Aankopen die je niet declareert: Streep items door die je niet declareert. Zoals aankopen zonder kwaliteitsverbetering. Trek ze af van het totaalbedrag op je factuur of kassabon.
- Verwerkingstijd: Het verwerken van je declaratie duurt maximaal 3 werkdagen. Na goedkeuring wordt het bedrag direct uitbetaald.
Je hebt twee manieren om een factuur of kassabon te betalen.
1. Zelf betalen. : Heb je zelf een bedrag betaald? Upload dan de factuur of kassabon waarop staat dat je hebt betaald. We storten het bedrag terug op de rekening waarmee je je hypotheeklasten betaalt.
2. Factuur indienen: Wil je een factuur laten betalen vanuit je bouwdepot? Upload de factuur met de producten of diensten die je wilt laten betalen. We betalen direct aan de leverancier op hun Nederlandse IBAN.
Aanbetaling uit je bouwdepot: Stuur de factuur met het aanbetalingsbedrag op. We betalen dit bedrag aan de leverancier vanuit je bouwdepot.
Bij de aankoop van keukens en badkamers ontvang je vaak eerst de goederen. Daarna volgt de installatie. Het bedrijf vraagt meestal om een aanbetaling voor de geleverde goederen. Dien de factuur in, en wij betalen het bedrag vanuit je bouwdepot aan de leverancier.
Het bedrag dat na de installatie nog openstaat, wordt niet als aanbetaling beschouwd. Dien de factuur op tijd in. Dan betalen we het bedrag vanuit het bouwdepot aan de leverancier.
Wat moet er op een factuur of kassabon staan?
Bekijk je factuur of kassabon goed voordat je deze uploadt. Zorg ervoor dat de volgende gegevens erop vermeld staan:
Factuur
- Naam en adres van de verkoper
- KVK-nummer van de verkoper
- Btw-nummer van de verkoper
- IBAN van de verkoper
- Naam en adres van de koper
- Factuurnummer
- Factuurdatum
- Beschrijving van geleverde producten of diensten
- Totaalbedrag
- Het Btw- tarief en btw-bedrag

Kassabon
- Naam en adres van de verkoper
- Datum van de aankoop
- Beschrijving van de gekochte producten
- Totaalbedrag
- Het btw-tarief en het btw- bedrag
- Betaalwijze

Hoe upload je een factuur of kassabon?
Volg deze stappen in mijn.nn of de NN App en upload je factuur of kassabon.
1. Maak een foto: Zorg voor een duidelijke afbeelding zonder schaduwen of reflecties.
2. Upload een bestand: Heb je een digitale versie? Zorg ervoor dat het bestand in een gangbaar formaat (zoals JPG, PNG of pdf) is.
3. Controleer de leesbaarheid: Controleer of de tekst goed leesbaar is voordat je de upload bevestigt.

Zo wel
- Alle informatie is zichtbaar
- De afbeelding is scherp

Zo niet
- Niet alle informatie is zichtbaar

Zo niet
- De afbeelding is niet scherp

Zo niet
- Meer dan een document op de foto
- Niet alle informatie is zichtbaar
Wat gebeurt er met je maandlasten?
Als je kosten declareert, stijgen je maandelijkse lasten. Dit komt doordat de rentevergoeding op het resterende bedrag in je depot wordt berekend. Als het bedrag in je depot daalt, daalt ook de rentevergoeding. Dit leidt tot hogere maandelijkse lasten.
Je vindt deze berekeningen onder ‘Betalingsoverzicht’ in mijn.nn.
Of ga naar
Service en Contact
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Heb je een vraag?

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.