Let op: Geen afhandeling rekeningen van 13 tot en met 26 mei
Nationale-Nederlanden Zorg stapt over op een nieuw declaratiesysteem. Om dit goed te regelen, kunnen we van 13 tot en met 26 mei 2022 geen rekeningen verwerken.
Wat betekent dit voor jouw declaratie?
Je kunt je rekeningen wel alvast bij ons indienen. Declareer jij of declareert je zorgverlener in deze periode rekeningen bij ons? Dan nemen wij die vanaf 27 mei 2022 weer in behandeling. Je krijgt hierna zo snel mogelijk bericht van ons. Wij begrijpen dat het vervelend is om langer te wachten op de uitbetaling van je declaratie. Onze excuses voor dit ongemak.
Je kunt op verschillende manieren je zorgkosten zelf declareren: Via de NN App, via Mijn NN Zorgverzekering of met het declaratieformulier.
Heb je een rekening van je zorgverlener ontvangen of zelf al betaald? Je kunt je zorgkosten dan eenvoudig declareren via de NN App.
Heb je de App nog niet geïnstalleerd? Download deze dan gratis. Voor het activeren van je NN App heb je een mijn.nn-account nodig. Heb je deze nog niet? Vraag dan eerst een mijn.nn-account aan.
Via Mijn NN Zorgverzekering kun je volledig online jouw zorgverzekering beheren. Ook kun je hier je rekening(en) declareren.
Vul ons declaratieformulier in en stuur dit op naar:
Nationale-Nederlanden Zorgverzekering,
Postbus 370,
5000 AJ TILBURG
Stuur je rekeningen altijd samen met een volledig ingevuld declaratieformulier naar ons toe. Zo kunnen wij je rekening gemakkelijk en snel verwerken en heb je sneller je geld terug. Stuur ons altijd de originele rekening en maak een kopie voor je eigen administratie. Kopieën van rekeningen accepteren en verwerken wij niet.
Heb je kosten in het buitenland gemaakt? Gebruik dan het declaratieformulier buitenland.
Als wij je declaratieformulier hebben ontvangen, bekijken we de rekening(en). We beoordelen dan of je recht hebt op een vergoeding van de kosten. Wordt je rekening vergoed? Dan betalen wij de vergoeding (na aftrek van het eventuele eigen risico) aan de persoon die de verzekering heeft afgesloten.
Stuurt je zorgverlener de rekening rechtstreeks naar Nationale-Nederlanden? Dan betaalt Nationale-Nederlanden de vergoeding rechtstreeks aan de zorgverlener. Heb je te maken met een eigen risico? Dan brengt Nationale-Nederlanden het eigen risico rechtstreeks bij jou in rekening.
Ben je niet meer verzekerd bij Nationale-Nederlanden, maar heb je nog wel een rekening die je wilt declareren? Dat kan. Ben je per 1 januari overgestapt naar een andere zorgverzekeraar? Dan kun je nog een heel kalenderjaar inloggen in Mijn NN Zorgverzekering.
Ben je gedurende het jaar overgestapt naar een nieuwe zorgverzekeraar? Dan kun je het lopende jaar (het jaar waarin je bent overgestapt) plus het volgende kalenderjaar nog inloggen op Mijn NN Zorgverzekering en je rekening bij ons indienen. Declareren via de NN App is helaas niet meer mogelijk als je niet meer bij ons verzekerd bent.
Wil je deze rekeningen liever per post declareren? Ook dat is mogelijk. Vul ons declaratieformulier in en stuur dit op naar:
Nationale-Nederlanden Zorgverzekering,
Postbus 370,
5000 AJ TILBURG
Voor sommige bijzondere zorgkosten heb je een speciaal declaratieformulier nodig. Deze speciale formulieren vind je bij de aanvraag- en declaratieformulieren.
De UZOVI-code van Nationale-Nederlanden is 9664. De UZOVI-code wordt gebruikt door zorgverleners en zorgverzekeraars om kosten te verrekenen.