20% korting*
Je nieuwe smartphone valt uit je zak en het scherm is kapot. De laptop van je kind wordt op school gestolen. We hebben heel wat waardevolle mobiele apparaten die al snel veel kosten. Met de module Mobiele Elektronica zijn smartphones, laptops, tablets en wearable devices van het hele gezin verzekerd tot € 7.500,-.
Je mobiele elektronica is buitenshuis in Nederland verzekerd voor diefstal en schade, ook door vallen en stoten. Je sluit de dekking eenvoudig af bij de Inboedelverzekering van de Woonverzekering.
Goed om te weten! Schade door water, brand en diefstal in huis is meeverzekerd met de Inboedelverzekering.
Kies zelf welke verzekeringen en modules je met korting afsluit:
De actie loopt t/m 30 november 2023. *Er gelden actievoorwaarden.
Koop je een nieuwe telefoon, tablet of laptop, dan kun je daar vaak ook een losse verzekering bij afsluiten. Daarmee is dat ene apparaat verzekerd. Kies je voor de module Mobiele elektronica bij je Inboedelverzekering? Dan is niet alleen je nieuwe smartphone verzekerd. Ook je tablet, laptop en wearable devices, zoals je smartwatch of stappenteller verzeker je mee. Bovendien geldt de dekking voor je hele gezin met een maximum van € 7.500,- per gebeurtenis.
Een losse verzekering loopt vaak ook maar één of twee jaar. Gaat je smartphone een maand na de looptijd kapot, dan draai je daar zelf voor op. Let ook op de eventuele vergoeding. Soms is dat de dagwaarde. Via ons is dat vijf jaar de nieuwwaarde.
Is je telefoon, tablet, laptop of wearable device onherstelbaar beschadigd? Dan vergoedt Nationale-Nederlanden vijf jaar de nieuwwaarde.
Voorbeeld nieuwwaarde:
Je hebt twee jaar geleden een smartphone gekocht voor € 1.000,-. Deze raakt onherstelbaar beschadigd door brand. Een vergelijkbaar toestel kost nu nieuw € 800,-. Je krijgt dan van € 800,- vergoed. Voor dit bedrag kun je een nieuwe, gelijkwaardige smartphone kopen.
Je verzekert je smartphones, tablets, laptops en wearable devices voor schade door vallen en stoten en bij schade buitenshuis door de module Mobiele elektronica bij je Inboedelverzekering af te sluiten. De kosten voor de Mobiele elektronica module zijn afhankelijk van onder andere je gezinssamenstelling.
Heb je al een Inboedelverzekering en heb je interesse in deze module? Neem contact op via de chat of telefoon: 088 663 06 63. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
In onderstaande tabel lees je welke apparaten je standaard verzekert met de Inboedelverzekering. En waarvoor je de aanvullende module kunt afsluiten.
Apparaat | Inboedelverzekering | Mobiele Elektronica |
---|---|---|
Koptelefoon en oordopjes | ||
Computers en computerapparatuur, zoals opladers, modems, printers | ||
Informatie-, beeld- en geluidsdragers, zoals cd’s, dvd’s, usb-sticks, memory cards en elpees; | ||
Videocamera | ||
Fotocamera | ||
Cd-, dvd- en MP3-speler | ||
Tv’s | ||
Spelcomputers | ||
Navigatieapparatuur (Bijv. een TomTom, Garmin Drive of Mio) | ||
Smartphone (iPhone, Samsung, Huawei, etc.) | ||
Tablet (zoals iPad, Samsung Galaxy Tab, Lenovo Tab, etc. ) | ||
Laptop (zoals HP, Lenovo en Dell, MacBook, etc.) | ||
Smartwatch en stappenteller (zoals Fitbit, Apple Watch) | ||
Smartglasses | ||
E-reader |
We geven hier alleen een samenvatting van de dekkingen. In de polisvoorwaarden van de Woonverzekering lees je in hoofdstuk 4.13 precies wat wel en niet gedekt is.
Bij het afsluiten van je Inboedelverzekering kies je zelf welk eigen risico je wilt: € 0,- of € 100,-. Kies je voor € 100,-? Dan krijg je € 100,- minder vergoed dan de hoogte van de schade aan je inboedel. Is de gedekte schade bijvoorbeeld € 600,-? Dan krijg je € 500,- vergoed. Kies je voor € 0,-? Dan betaal je niets als de schade verzekerd is. Het eigen risico dat je kiest, geldt ook voor de module Mobiele elektronica.
Heb je schade aan je mobiele elektronica? Geef dit direct via ons door. Dat kan online via mijn.nn of je kunt bellen naar 088 663 31 11. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.30 uur.
Is het toestel van iemand in je gezin? Dan is deze meeverzekerd. Is de telefoon van iemand anders? Dan valt de schade niet onder deze verzekering, maar mogelijk wel onder een Aansprakelijkheidsverzekering als je die hebt.
Ja, waterschade is gedekt. Veroorzaak je per ongeluk zelf waterschade aan je laptop (of andere mobiele elektronica)? Dan valt dit onder de module Mobiele elektronica. Denk hierbij aan een glas limonade die over je laptop valt of je mobiele telefoon die uit je broekzak in het toilet valt. Veroorzaak je de waterschade in huis niet zelf, maar is dit het gevolg van bijvoorbeeld lekkage? Dan valt dit in veel gevallen onder je Inboedelverzekering.
Nee. Als je apparaat zelf kapotgaat zonder oorzaak van buitenaf (we noemen dit eigen gebrek) dan is dit niet verzekerd.
Je kunt de module Mobiele elektronica afsluiten bij de Inboedelverzekering bij de Woonverzekering.
Heb je al een Inboedelverzekering en heb je interesse in deze module? Neem contact op via de chat of telefoon: 088 663 06 63. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de Woonverzekering eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.
Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Woonverzekering. Op je polisblad en in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.
In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.
Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.
Soms is het nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.
Dit gebeurt bijvoorbeeld:
De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.
Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.
Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.
Als je een schade aan de verzekeraar doorgeeft, stelt de verzekeraar vast wat er is gebeurd. En hoe groot de schade is. Hierbij gebruikt de verzekeraar onder andere de gegevens die op het schadeformulier staan, de inlichtingen die je de verzekeraar geeft en zo nodig verklaringen van getuigen. Je geeft de verzekeraar de informatie die zij nodig heeft.
De verzekeraar stelt het schadebedrag in overleg met jou vast. Schakelt de verzekeraar een expert in? Dan gaat de verzekeraar uit van het schadebedrag en de oorzaak van de schade die deze expert vaststelt. De verzekeraar erkent daarmee nog niet dat zij de schade ook aan jou moeten vergoeden. De expert die de verzekeraar inschakelt is ingeschreven bij het NIVRE en houdt zich aan de Gedragscode schade-expertiseorganisaties die is opgesteld door het Verbond van Verzekeraars. Meer informatie vindt je op nivre.nl en verzekeraars.nl.
Ben je het niet eens met het schadebedrag dat is vastgesteld door de expert die de verzekeraar heeft ingeschakeld? Dan mag je ook zelf een expert inschakelen. Dit heet een “contra-expert”. In dat geval stellen beide experts het schadebedrag vast. Vooraf zullen zij een derde expert benoemen. Dit heet een “arbiter”. Komt het bedrag van de schadevaststelling tussen beide experts namelijk niet overeen, dan stelt de arbiter het schadebedrag vast. Hij blijft daarbij tussen de schadebedragen die de beide andere experts hebben vastgesteld. De beslissing van de arbiter is bindend. Zowel voor jou als voor de verzekeraar. De arbiter moet zich houden aan de Gedragscode schade-expertiseorganisaties.
De verzekeraar betaalt de kosten van de door de verzekeraar ingeschakelde expert en de arbiter.
Heb je een contra-expert ingeschakeld? Dan betaal je eerst zelf de kosten van deze contra expert. De verzekeraar vergoedt deze kosten vervolgens aan je voor zover deze redelijk zijn.
De verzekeraar stelt de omvang van de schade vast op basis van het verschil in de waarde van het beschadigde voorwerp direct voor en direct na de gebeurtenis. In de tabel “Waarde inboedel” in de polisvoorwaarden lees je welke waarde de verzekeraar voor elk voorwerp gebruikt. Wil je de schade zelf repareren? Maak dan eerst hierover afspraken met de verzekeraar of de expert die zij inschakelt. De verzekeraar vergoedt de materialen en een bedrag voor je tijd.
Wij gaan 5 jaar uit van de nieuwwaarde.
Is de schade te repareren en is de schadevergoeding op basis van reparatie lager dan de schadevergoeding op basis te vergoeden waarde uit de tabel “Waarde inboedel” in de polisvoorwaarden? Dan kiest de verzekeraar voor een schadevergoeding op basis van reparatiekosten.
De verzekeraar stelt de omvang van de schade vast op basis van het verschil in de waarde van je woning direct voor en direct na de gebeurtenis. Daarbij kan zij uitgaan van de reparatiekosten, de herbouwwaarde of de verkoopwaarde. Wil je de schade zelf repareren? Maak dan eerst hierover afspraken met de verzekeraar of de expert die zij inschakelt. De verzekeraar vergoedt de materialen en een bedrag voor je tijd.
Bij elke schade heeft de verzekeraar het recht om de schade in natura te vergoeden. Dit houdt in dat bij een verzekerde gebeurtenis zij de schade laat herstellen of de beschadigde of gestolen zaken vervangt. Bijvoorbeeld je laminaatvloer, tapijt of meubels. Je schade wordt snel en goed hersteld, op een moment dat het jou uitkomt. Is er na reparatie sprake van waardevermindering dan vergoedt de verzekeraar aanvullend deze waardevermindering. Dit is het verschil tussen de waarde voor de schade en de waarde na de reparatie. Je hoeft geen geld voor te schieten. De reparateur stuurt de factuur rechtstreeks naar Nationale-Nederlanden.
Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat de verzekeraar uitkeert, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.
De Inboedelverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (inwoners van 18 jaar en ouder). En die hun vermogen willen beschermen voor de kosten bij schade aan de inboedel in hun koop- of huurwoning.