Altijd toegang tot deskundig medisch advies.
Bel je het liefst? Met de Gezondheidslijn krijg je deskundig medisch advies van een ervaren verpleegkundige. De Gezondheidslijn is altijd open: 24 uur per dag, zeven dagen in de week.
Met de app Vraag de dokter kun je gratis chatten met een verpleegkundige, op het moment dat het jou uitkomt. Je kunt eventueel een foto meesturen en je situatie wordt direct bekeken. Als het nodig is, raadpleegt de verpleegkundige een arts. Zo weet je snel wat je moet doen. Daarnaast is de app ook handig om voor een bezoek aan de huisarts alvast te checken waar je aan kunt denken.
De chat wordt overdag, 's avonds en in het weekend beantwoord: op werkdagen van 7:00 tot 23:00 uur en in weekenden en feestdagen van 9:00 tot 21:00 uur.
Heb jij een vraag over het coronavirus? Lees dan eerst op de pagina van het RIVM wanneer je contact moet opnemen met je huisarts. Heb je alsnog een vraag? Als klant met een zorgverzekering van Nationale-Nederlanden kun je jouw vraag ook eenvoudig stellen via de Gezondheidslijn of de App ‘Vraag de dokter’. Zo kunnen we samen de druk op de zorg verlichten. Natuurlijk kun je de Gezondheidslijn en de app ook gebruiken voor andere gezondheid gerelateerde vragen.
Vraag de dokter wordt uitgevoerd door Medicinfo. Nationale-Nederlanden ziet deze vragen en antwoorden niet. Je gesprek met de deskundige is vertrouwelijk. De verpleegkundigen werken niet bij Nationale-Nederlanden, maar bij het Medisch Contact Centrum van Medicinfo. Deze organisatie richt zich op het beantwoorden van medische vragen.