U wilt graag goed verzekerd zijn. Maar 'goed' kan ook 'te goed' zijn. Bijvoorbeeld wanneer u twee keer een verzekering voor hetzelfde risico heeft. Een dubbele verzekering dus. Aan zo’n dubbele dekking heeft u helaas niets. U kunt namelijk niet twee keer dezelfde schade claimen voor bijvoorbeeld uw bankstel (bij uw inboedelverzekering), bagage (bij uw reisverzekering) of uw gebroken arm (bij uw zorgverzekering) .
Hoewel verzekeraars hun voorwaarden steeds leesbaarder proberen te maken, is het voor veel mensen vaak toch nog lastig om verzekeringsvoorwaarden van verschillende verzekeraars goed met elkaar te vergelijken. Het kan voor u als verzekerde dus ingewikkeld zijn om een dubbele dekking op te sporen.
U wilt niet natuurlijk niet onterecht premie betalen voor een dubbele verzekering. Maar u wilt ook voorkomen dat u per ongeluk een verzekering beëindigt waarvan u denkt dat deze dubbel is, maar die juist een nuttige aanvulling biedt op een andere verzekering.
Het kan daarom verstandig zijn een verzekeringsexpert te laten checken of de dekking in uw geval écht dubbel is. Deze expert kan bijvoorbeeld een verzekeringsmedewerker zijn bij een verzekeraar die uw vragen beantwoordt. U kunt uw vraag ook voorleggen aan een onafhankelijk verzekeringsadviseur.
Samengevat: een dubbele verzekering betekent geld weggooien. U kunt datzelfde geld beter gebruiken voor een extra dekking in plaats van een dubbele dekking.
Twijfelt u of u een dubbele verzekeringsdekking heeft? En loopt ten minste één van uw verzekeringen bij Nationale-Nederlanden? Neemt u dan contact op met Nationale-Nederlanden. Wij kunnen u verder helpen met uw vragen. We zitten voor u klaar.