Heb je stormschade? Lees dan welke stormschade wel en niet verzekerd is en hoe je je schade het beste kunt melden.
Als je stormschade hebt, dan is het handig om te weten op welke verzekering je de schade kunt verhalen. Stormschade aan je eigen woning en alles wat daaraan vast zit, valt onder je Opstalverzekering. De Inboedelverzekering is er voor losse spullen in (en soms rondom) je woning. We leggen je hieronder per verzekering uit wat er wel en niet is gedekt.
Goed om te weten: de informatie over de dekkingen op deze pagina geldt voor klanten met een Woonverzekering van Nationale-Nederlanden (voorwaardennummer UNWV-01, UNWV-02 en UNWV-03).
Bij extreem weer (waaronder storm, stortbuien en hevige lokale neerslag) geldt er een standaard verhoogd eigen risico, namelijk € 250,- per schade. Dit is het bedrag wat je zelf betaalt bij schade door extreem weer. Heb je zelf gekozen voor een eigen risico van € 100,-? Dan geldt alleen het hoogste eigen risico van € 250,- bij extreem weer. We tellen deze bedragen niet bij elkaar op.
Is de schade aan je woning beperkt gebleven? Dan is het in sommige gevallen gunstiger om de schade zelf te betalen. Denk hierbij aan kleine schades onder de € 250,-, zoals een paar losgeraakte dakpannen of het herstellen van een ruit in je schuur waar een tak doorheen is gewaaid. Je kunt er in dit geval voor kiezen om de schade zelf te laten herstellen.
Heb je stormschade? Meld je schade via de NN App of mijn.nn zodra je alle benodigde informatie verzameld hebt. Zo kunnen we je schade (als deze gedekt is) in veel gevallen direct uitbetalen. Deze informatie hebben we van je nodig als je stormschade meldt:
De snelste manier om je stormschade te melden, is via de NN App of mijn.nn. Je kunt hier direct alle benodigde documenten toevoegen, zoals foto's en nota's. Zo kunnen we je schade het snelst afhandelen.
Bel bij instortingsgevaar van je woning altijd eerst 112. Zijn er dakdelen of dakplaten losgeraakt door de storm? Bel dan de lokale brandweer. Neem hierna contact op met de NN Alarmcentrale.