De beeldschermloep is een hulpmiddel voor slechtzienden die alleen met dit toestel kunnen lezen. Deze loep bestaat uit een camera die op een leesplateau is gericht en een beeldscherm. Daarop wordt het camerabeeld vergroot en eventueel aangepast weergegeven. Dit kan zowel in kleur als zwart-wit.
Het gebruik van een computer in combinatie met de beeldschermloep is ook mogelijk. Er is dan een deel cameravergroting en een deel computerscherm gelijktijdig te zien. Deze combinatie wordt ook split genoemd.
Het apparaat wordt vergoed als je niet met een eenvoudiger hulpmiddel kunt lezen. Ook moet je goed met het apparaat om kunnen gaan. De oogarts stelt de medische diagnose vast. De oogarts of het visueel adviescentrum beschrijft de beperkingen en geeft daarbij aan wat voor soort voorziening je nodig heeft. Je kunt kiezen uit een vaste of mobiele beeldschermloep. Het is niet mogelijk beide te krijgen.
Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering.
De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:
Vergoeding beeldschermloep | Zorg Vrij (combinatiepolis) | Zorg Voordelig (naturapolis) |
---|---|---|
Zorgverlener met contract | 100% | 100% |
Zorgverlener zonder contract | 100% | 70% |
Klik hieronder je basisverzekering aan. Bekijk daarna hoeveel je vergoed krijgt vanuit je aanvullende verzekering:
Aanvullende verzekering | Vergoeding |
---|---|
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Aanvullende verzekering | Vergoeding |
---|---|
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf je leverancier. Vind een leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: beeldschermloep.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener? Dan krijg je altijd 100% vergoed. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een zorgverlener die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. Ga je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Bekijk hieronder het verschil:
Wij vergoeden de zorg 100%. Het maakt niet uit of deze zorg wordt geleverd door een gecontracteerde of door een niet-gecontracteerde zorgverlener. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een zorgverlener die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je toestemming vragen aan Nationale-Nederlanden (een akkoordverklaring). Dit doe je door de medische indicatie van je arts samen met de offerte van de leverancier op te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. afdeling Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 013 593 82 25. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Verzekering | Vergoeding |
---|---|
Basisverzekering | 100% > Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. |
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf je leverancier. Vind een leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: beeldschermloep.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Voordelen voor jou:
Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je toestemming vragen aan Nationale-Nederlanden (een akkoordverklaring). Dit doe je door de medische indicatie van je arts samen met de offerte van de leverancier op te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. afdeling Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 013 593 82 25. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Verzekering | Vergoeding |
---|---|
Basisverzekering | 100% > Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. |
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf je leverancier. Vind een leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: beeldschermloep.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Voordelen voor jou:
Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je toestemming vragen aan Nationale-Nederlanden (een akkoordverklaring). Dit doe je door de medische indicatie van je arts samen met de offerte van de leverancier op te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische beoordelingen
postbus 4016
5004 JA Tilburg
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 013 593 82 25. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Terug naar het overzicht van vergoedingen