Ga direct naar: inhoud

Verlies of diefstal van uw CreditCard

  • Alarmlijn +31 20 660 06 11 (24/7 bereikbaar)
  • Eenvoudig uw pas blokkeren
  • Direct geld in noodgevallen

CreditCard kwijt?
Blokkeer uw CreditCard direct!

Bent u uw Nationale-Nederlanden CreditCard verloren of is deze gestolen? Geef dit zo snel mogelijk door om misbruik te voorkomen. Uw CreditCard wordt dan meteen geblokkeerd en u kunt onmiddellijk een vervangende CreditCard aanvragen. Bel de Alarmlijn +31 20 660 06 11 (7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar).

Aangifte politie

Als uw CreditCard is gestolen, doe dan ook zo snel mogelijk aangifte bij de politie in het land waar de CreditCard gestolen is.

Direct geld in noodgevallen

Bent u in het buitenland en is uw CreditCard gestolen of bent u hem verloren? En heeft u geen alternatieve betaalmiddelen meer, zoals bij verlies en diefstal van uw hele portemonnee? Dan kunt u toch snel over geld (emergency cash) beschikken waarmee u in nood verder kunt. U komt hiervoor alleen in aanmerking als uw CreditCard is geblokkeerd. Wij kunnen u niet in alle landen helpen en voor sommige landen gelden afwijkende limieten en/of aanvullende regels om geld beschikbaar te kunnen stellen. Meer informatie hierover kunt u vinden in de voorwaarden voor aanvullende verzekeringen Nationale-Nederlanden CreditCard.

Aanvragen emergency cash

Stap 1: Bel ‘Verlies en Diefstal’
Bel de alarmlijn +31 20 660 06 11 en geef uw bankrekeningnummer, het gewenste bedrag, het land en plaats van verblijf door. Er zullen enkele controlevragen gesteld worden in verband met de veiligheid van de transactie.

Stap 2: Terugbellen
U wordt teruggebeld (dat kan enkele uren tot een dag duren) en hoort bij welk dichtstbijzijnde ophaalpunt het geld voor u klaar ligt. Vergeet voor het ophalen van uw emergency cash niet uw identiteitsbewijs mee te nemen.

Stap 3: Betaling
Het bedrag van de transactie wordt automatisch op uw CreditCard in rekening gebracht en uw bestedingsruimte vermindert hierdoor. U vindt deze transactiegegevens ook terug op uw rekeningoverzicht.

CreditCard onbruikbaar door beschadiging?

Kunt u uw CreditCard niet meer gebruiken door een beschadiging? Neem telefonisch contact op met de Nationale-Nederlanden Servicedesk om een vervangende CreditCard aan te vragen.