Definitieve schikkingsovereenkomst beleggingsverzekeringen
Op 9 januari 2024 sloot Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij N.V. een schikkingsovereenkomst voor haar beleggingsverzekeringen. Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij N.V. sloot deze overeenkomst met de volgende belangenorganisaties:
• Consumentenclaim
• Woekerpolis.nl
• Woekerpolisproces
• Wakkerpolis
• Consumentenbond
De schikkingsovereenkomst is voor klanten die zijn aangesloten bij een van deze belangenorganisaties. De overeenkomst geldt voor de beleggingsverzekeringen van Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij N.V., Delta Lloyd en ABN AMRO Levensverzekering. Aangesloten klanten die in aanmerking kwamen voor een vergoeding ontvingen van hun belangenorganisatie een persoonlijk voorstel. Meer dan 90% van de bereikte aangesloten klanten is inmiddels akkoord met hun voorstel.
Je bent aangesloten bij een belangenorganisatie. Hoe gaat het nu verder?
Van je belangenorganisatie heb je jouw voorstel ontvangen. Dit geldt alleen voor de klanten die in aanmerking kwamen voor een vergoeding. Ben je akkoord gegaan met je voorstel, dan controleert je belangenorganisatie wat je hebt ingevuld. Daarna krijg je je vergoeding van de belangenorganisatie. Dit kan nog even duren. Om de betalingen zorgvuldig te laten verlopen, krijgt niet iedereen de vergoeding tegelijk.
Heb je nog niets gehoord van je belangenorganisatie? Zij zullen je dan nog informeren. Je kunt ook zelf contact met ze opnemen. Het kan dan zijn dat je niet in aanmerking komt voor een vergoeding. Ook dan krijg je bericht.
Je bent niet aangesloten bij een van de belangenorganisaties. Hoe gaat het nu verder?
Als je je bij ons had aangemeld, laten we je weten of je in aanmerking komt voor een vergoeding of niet. Tot 15 oktober 2025 kon je je bij ons aanmelden. Kom je in aanmerking voor een vergoeding? Dan ontvang je van ons een voorstel. Wij hebben begin november de eerste voorstellen verstuurd. Om zorgvuldig te zijn sturen we niet iedereen tegelijk het voorstel. We zijn ook gestart met het informeren van aangemelde klanten die niet in aanmerking komen voor een vergoeding. We verwachten dat we iedereen voor het einde van 2025 informeren.
Service en Contact
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Bellen
Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Houd rekening met een wachttijd.