Ga direct naar inhoud

Waar kunt u op rekenen als u een vraag of verzoek heeft?

Heeft u een vraag of verzoek over uw pensioen, zakelijke schade- of inkomensverzekering? U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen: per post, per e-mail of telefonisch. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen en wij beantwoorden graag al uw vragen. In het algemeen ontvangt u een inhoudelijke reactie, soms een bericht dat het wat langer duurt. In dat laatste geval laten wij altijd weten wanneer u alsnog een inhoudelijke reactie kunt verwachten.

Inkomensverzekeringen

Voor sommige verzoeken geldt een specifieke reactietermijn:

  • U ontvangt een offerte binnen 10 werkdagen na de aanvraag.
  • Als u een offerte accepteert, dan ontvangt u uw nieuwe polis binnen 10 werkdagen.
  • Een verzoek tot het wijzigen of stopzetten van uw verzekering behandelen wij binnen 15 werkdagen.
  • Op een uitkeringsverzoek reageren wij binnen 20 werkdagen.
  • Verzoeken die via Meldverzuim binnenkomen verwerken we in de eerstvolgende maand (=verwerkingsmaand) na indienen. Afhandeling van uw melding gebeurt uiterlijk op de laatste werkdag van de verwerkingsmaand.

Op al uw andere vragen of verzoeken reageren wij binnen 10 werkdagen.

Pensioen

We beantwoorden uw vraag of verzoek binnen 15 werkdagen.
Klachten lossen we binnen 10 werkdagen voor u op.

Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren wij binnen 25 werkdagen.

Zakelijke schadeverzekeringen

U ontvangt binnen 10 werkdagen een reactie van ons als u:

  • om een offerte vraagt
  • uw huidige verzekering wilt wijzigen of opzeggen
  • een nieuwe verzekering binnen het Zekerheidspakket aanvraagt
  • informatie over uw verzekering vraagt

Alleen als u een niet-pakket polis aanvraagt, kan deze reactietermijn oplopen tot maximaal 25 werkdagen.

Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren we binnen 1 maand.

Op alle verzoeken ontvangt u één van de volgende reacties:

  • We beantwoorden uw vraag.
  • We laten weten dat uw verzoek verwerkt is.
  • We geven aan of uw verzoek is toegewezen (bijvoorbeeld of uw aanvraag is geaccepteerd, of uw schademelding wordt gedekt door uw polis).
  • We geven aan welke informatie ontbreekt om uw verzoek af te kunnen handelen.
  • Lukt het ons niet om op tijd een inhoudelijke reactie te geven, dan laten we u weten wanneer dat wel lukt.

We versturen papieren post uiterlijk op de door ons genoemde reactiedatum. Wij kunnen niet aangeven wanneer de post bij u wordt bezorgd.

Een vraag stellen of een verzoek doen via e-mail

Wilt u een verzoek indienen via e-mail? Dat kan eenvoudig via deze website. Onder ‘Kunnen wij u helpen’ vindt u een e-mailknop. Als u daarop klikt, verschijnt er een webformulier waarin u uw vraag kunt stellen. Vul dit formulier zo volledig mogelijk in. We kunnen u dan zo goed mogelijk van dienst zijn.



Kunnen wij je helpen?