Een lymfapress helpt om lymfevocht uit de armen of benen te verwijderen.
Je komt voor vergoeding van een lymfapress in aanmerking, als er sprake is van:
Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering.
De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:
Vergoeding lymfapress | Zorg Vrij (combinatiepolis) | Zorg Voordelig (naturapolis) |
---|---|---|
Zorgverlener met contract | 100% | 100% |
Zorgverlener zonder contract | 100% | 70% |
Klik hieronder je basisverzekering aan. Bekijk daarna hoeveel je vergoed krijgt vanuit je aanvullende verzekering:
Aanvullende verzekering | Vergoeding |
---|---|
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Aanvullende verzekering | Vergoeding |
---|---|
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf je leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: compressieapparatuur.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener? Dan krijg je altijd 100% vergoed. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een zorgverlener die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. Ga je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Bekijk hieronder het verschil:
Je moet toestemming vragen aan Nationale-Nederlanden. Dit doe je door de medische diagnose van je specialist waarin aangegeven is wat jouw beperkingen zijn en welke voorzieningen je nodig heeft en een offerte van de leverancier in te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier en heb je een vervolgaanvraag? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Dit doe je ook op bovenstaande manier.
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 524 39 81. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Verzekering | Vergoeding |
---|---|
Basisverzekering | 100% Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. |
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf je leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: compressieapparatuur.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Als je naar een leverancier gaat waar Nationale-Nederlanden een overeenkomst mee hebt, ben je verzekerd van:
Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Je moet toestemming vragen aan Nationale-Nederlanden. Dit doe je door de medische diagnose van je specialist waarin aangegeven is wat jouw beperkingen zijn en welke voorzieningen je nodig heeft en een offerte van de leverancier in te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier en heb je een vervolgaanvraag? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Dit doe je ook op bovenstaande manier.
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 524 39 81. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Verzekering | Vergoeding |
---|---|
Basisverzekering | 100% Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. |
Alle aanvullende verzekeringen | Geen vergoeding |
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.
Je hebt geen eigen risico.
Je kiest zelf je leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: compressieapparatuur.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Als je naar een leverancier gaat waar Nationale-Nederlanden een overeenkomst mee hebt, ben je verzekerd van:
Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Je moet toestemming vragen aan Nationale-Nederlanden. Dit doe je door de medische diagnose van je specialist waarin aangegeven is wat jouw beperkingen zijn en welke voorzieningen je nodig heeft en een offerte van de leverancier in te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier en heb je een vervolgaanvraag? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Dit doe je ook op bovenstaande manier.
Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 524 39 81. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.
Terug naar het overzicht van vergoedingen