Ga direct naar: inhoud

Mogelijk heb je een e-mail of brief van ons ontvangen over ‘Wijziging bankrekeningnummer ZekerheidsPakket Particulieren’. Deze bevat belangrijke informatie over je betaling en kun je vertrouwen (is geen phishingmail).

In verband met de overgang naar een nieuw administratiesysteem duurt het verwerken van je verzoek langer dan je van ons gewend bent. Excuses voor het ongemak.


Schadeverzekering wijzigen?

Wil je een wijziging aan ons doorgeven? Of je verzekering opzeggen? Maak hieronder je keuze en laat het ons weten. Dan gaan we voor je aan de slag.

Kies wat je wilt wijzigen

Schade melden

Als je te maken krijgt met schade of een ongeluk, neem dan direct contact op met ons via 088 663 31 11. Je wordt dan snel en vakkundig geholpen. Als je schade niet direct afgehandeld kan worden, krijg je een vaste schademanager.

Heb je je verzekering afgesloten via een verzekeringsadviseur? Neem dan contact op met je adviseur.

Nieuwe verzekering aanvragen

Wil je een nieuwe verzekering aanvragen voor het ZekerheidsPakket Particulieren? Dat kan op twee manieren:
1. Bel ons op 088 663 06 63. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar.

Jouw verzekering bekijken

Wil je weten hoe je verzekerd bent? Je vindt de gegevens op het polisblad dat we je per e-mail of post hebben gestuurd.

Kun je het polisblad niet meer vinden en wil je een kopie ontvangen? Vraag het aan via het formulier kopie polisblad

Iemand anders machtigen

Wil je graag een derde machtigen om je schadeverzekering te beheren, zoals bijvoorbeeld een familielid? Vul dan het onderstaande machtigingsformulier in en stuur deze naar ons toe. We hebben dan alle benodigde informatie om dit voor je te regelen.

Kenteken Auto-, Motor- of Oldtimerverzekering wijzigen

Autoverzekering

Heb je bij ons een Autoverzekering en koop je een nieuwe auto? Je kunt op twee manieren je nieuwe kenteken doorgeven:
1. Snelste manier: via het contactformulier
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

Motor- of oldtimerverzekering

Heb je bij ons een motor- of oldtimerverzekering en heb je deze afgesloten via een verzekeringsadviseur? Dan kun je deze wijzigen via je verzekeringsadviseur. Als je de motor- of oldtimerverzekering direct bij ons hebt afgesloten, dan kun je op twee manieren contact met ons opnemen:
1. Snelste manier: via het contactformulier
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

Groene kaart opvragen

Heb je je auto of motor bij ons verzekerd? Dan kun je in mijn.nn een originele nieuwe groene kaart opvragen.

Wil je een groene kaart opvragen voor je caravan? Dat kan alleen als de auto die de caravan trekt bij ons is verzekerd. Je vraagt de groene kaart aan via het contactformulier. Vermeld in het contactformulier de volgende gegevens:

  • polisnummer van de verzekerde auto
  • kenteken van de verzekerde auto
  • merk van de caravan
  • chassisnummer en/of kenteken van de caravan
Bankrekeningnummer wijzigen

Wil je dat wij de premie voor je schadeverzekering van een ander bankrekeningnummer incasseren? Je kunt op twee manieren je bankrekeningnummer wijzigen:
1. Snelste manier: via het contactformulier
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

Goed om te weten: heeft u naast schadeverzekeringen nog andere producten bij ons? Dan is het niet mogelijk om online je bankrekeningnummer te wijzigen. Geef in dat geval je wijziging telefonisch door.

Gezinssamenstelling wijzigen

Wijzigt je gezinssamenstelling? De juiste gezinssamenstelling is belangrijk voor de volgende verzekeringen:

  • Rechtsbijstandverzekering
  • Doorlopende Reisverzekering
  • Doorlopende Annuleringsverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Inboedelverzekering
  • Opstalverzekering
  • Ongevallenverzekering

Je kunt op twee manieren contact met ons opnemen:
1. Snelste manier: via het contactformulier
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

Adres wijzigen

Een verhuizing kan gevolgen hebben voor je verzekering(en). Geef je nieuwe adres daarom zo snel mogelijk door.

Geef je nieuwe adres door

Let op: heb je een inboedel- en/of opstalverzekering bij ons? Neem dan contact met ons op. De adreswijziging kan namelijk gevolgen hebben voor je inboedel- en/of opstalverzekering.

Je kunt op twee manieren contact met ons opnemen:
1. Snelste manier: via het contactformulier
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

E-mailadres of telefoonnummer wijzigen

Je kunt op drie manieren je e-mailadres of telefoonnummer wijzigen:
1. Ga naar mijn.nn
Je ontvangt dan binnen vijf werkdagen een bevestiging van ons. Heb je nog geen mijn.nn-account? Maak ‘m eenvoudig aan.
2. via het contactformulier
3. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

Goed om te weten: heb je een mijn.nn-account? Je kunt je e-mailadres dan alleen zelf wijzigen in mijn.nn.

Dekking en/of verzekerd bedrag wijzigen

Je kunt de dekking van je verzekering uitbreiden of beperken en/of het verzekerde bedrag aanpassen. Je kunt op twee manieren contact met ons opnemen:
1. Snelste manier: via het contactformulier
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

Scheiding regelen

Als je uit elkaar gaat kun je de schadeverzekering die je bij ons hebt wijzigen of stopzetten. Bekijk hieronder wat je zelf eenvoudig regelt en wat wij voor je kunnen doen.

Lees meer over je verzekeringen bij scheiding

Delta Lloyd verzekering wijzigen

Heb je een schadeverzekering zoals je auto-, inboedel- of reisverzekering direct bij Delta Lloyd afgesloten (overgenomen door Nationale-Nederlanden) en wil je een wijziging doorgeven? Bel ons dan op 088 663 06 63.

Belangrijk: Heb je een verzekering afgesloten via een verzekeringsadviseur? Dan kun je de verzekering alleen via je verzekeringsadviseur wijzigen.

(Woon-)Bootverzekering wijzigen

Heb je een Woonbootverzekering of Bootverzekering en wil je een wijziging doorgeven? Neem contact met ons op via 070 513 01 30. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. Of stuur een e-mail.

Overlijden melden

Als je een dierbare verliest is dat een ingrijpende gebeurtenis en moet je veel regelen, ook financiële zaken. We helpen je er graag bij. Je kunt een overlijden op drie manieren bij ons melden:

  • Nabestaandendesk
    Onze medewerkers gaan met je na welke verzekering(en) de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.
  • Telefonisch
    Bel ons op 088 663 02 33. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
  • Via het contactformulier

Meer informatie over overlijden melden

Verzekering opzeggen

Je kunt je particuliere schadeverzekering na het eerste verzekeringsjaar dagelijks opzeggen. Dat kan op twee manieren:
1. Via het formulier Beëindigen ZekerheidsPakket Particulieren
2. Start een chat met ons, we zitten voor je klaar

Let op!

  • Heb je een verzekering afgesloten via een verzekeringsadviseur? Dan kun je de verzekering alleen via je verzekeringsadviseur wijzigen.
  • Heb je een zakelijke schadeverzekering? Ga voor meer informatie naar onze zakelijke website.

Kunnen wij je helpen?


We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.