Ga direct naar: inhoud

Uw schadeverzekering wijzigen

Heeft u een schadeverzekering, zoals een auto-, inboedel- of reisverzekering, die u wilt wijzigen? Selecteer de wijziging(en) die u wilt doen. Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan kunt u de wijzigingen ook via hem regelen.

Heeft u uw schadeverzekering(en) zoals uw auto-, inboedel- of reisverzekering bij Delta Lloyd gesloten en wilt u hiervoor wijzigingen doorgeven? Belt u dan naar 0900 464 46 44. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Wilt u wijzigingen doorgeven voor uw (Woon-)Bootverzekering? Belt u dan naar 070 513 01 30. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. Of stuur een e-mail.

Wilt u wijzigingen doorgeven voor uw Rechtsbijstandverzekering? Belt u dan naar DAS, via 020 651 88 15. Bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Schade melden

Als u te maken krijgt met schade of een ongeluk, neem dan direct contact op met ons of met uw adviseur. U wordt dan snel en vakkundig geholpen. Als uw schade niet direct afgehandeld kan worden, krijgt u een vaste schademanager.

Meld uw schade

Gezinssamenstelling wijzigen

Wijzigt uw gezinssamenstelling? Geef dit dan aan ons door. De juiste gezinssamenstelling is belangrijk voor de volgende verzekeringen:

  • Rechtsbijstandverzekering
  • Doorlopende Reisverzekering
  • Doorlopende Annuleringsverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Inboedelverzekering
  • Opstalverzekering
  • Ongevallenverzekering

Neem voor het wijzigen van uw gezinssamenstelling contact met ons op via 088 663 06 63 (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur). Ook kunt u uw wijziging doorgeven via ons contactformulier Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een reactie.

Dekking en/of verzekerd bedrag wijzigen

U kunt de dekking van uw verzekering uitbreiden of beperken en/of het verzekerde bedrag aanpassen.
Neem voor een wijziging van uw verzekering contact met ons op via 088 663 06 63 (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur). Ook kunt u uw wijziging doorgeven via ons contactformulier. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een reactie.

Kenteken Auto-, Motor-, of Oldtimerverzekering wijzigen

Kenteken autoverzekering wijzigen

Heeft u een autoverzekering bij Nationale-Nederlanden en u koopt een andere auto? Dan kunt u uw nieuwe kenteken aan ons doorgeven via mijn.nn. Via ‘autoverzekering wijzigen’ in mijn.nn kunt u ook de dekking voor uw nieuwe auto aanpassen. Met een nieuw kenteken en/of dekking verandert de premie van uw autoverzekering.

Ga naar mijn.nn

Heeft u geen account? Dan kunt u deze via nn.nl/account eenvoudig aanmaken. U kunt het nieuwe kenteken ook telefonisch aan ons doorgeven via 088 663 06 63 (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur).

Kenteken motor- of oldtimerverzekering wijzigen

Heeft u een motor- of oldtimerverzekering heeft bij Nationale-Nederlanden en koopt u koopt een andere motor of oldtimer? Geef dan het nieuwe kenteken telefonisch aan ons of aan uw verzekeringsadviseur door.

Onze klantenservice is bereikbaar via 088 663 06 63 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Auto-, Motor-, of Oldtimerverzekering schorsen

Heeft u uw voertuig via het Rijksdienst Wegverkeer (RDW) geschorst? Dan kunt u bij Nationale-Nederlanden ook uw verzekering schorsen. Als u de verzekering van uw auto, motor of oldtimer wilt schorsen, dan kunt u dit doorgeven door contact op te nemen met uw verzekeringsadviseur of door een e-mail te sturen of ons te bellen.
Voor informatie over het schorsen van uw kenteken kunt u de website van de RDW bezoeken.

Wij verwerken uw verzoek zo snel mogelijk. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een reactie. Ook sturen we u per post een nieuw polisblad waarop de schorsing is verwerkt. De eventueel teveel betaalde premie wordt automatisch teruggestort op uw rekeningnummer. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:

  • Uw polisnummer
  • Uw kenteken en de meldcode
  • De datum waarop u de verzekering wil opschorten
  • Uw bankrekeningnummer indien u gewend bent te betalen met acceptgiro

Onze contactgegevens

Contactgegevens wijzigen

Adres wijzigen

Een verhuizing kan gevolgen hebben voor uw verzekering(en). Geef uw nieuwe adres daarom zo snel mogelijk door.

Geef uw nieuwe adres door

E-mailadres of telefoonnummer wijzigen

Uw e-mailadres of telefoonnummer wijzigt u eenvoudig online via 'mijn gegevens' in mijn.nn.

Ga naar mijn.nn

Heeft u geen mijn.nn-account dan kunt u deze via nn.nl/account direct aanmaken. Of u geeft de wijziging door aan één van onze medewerkers via 088 663 06 63 (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur). Ook kunt u uw wijziging doorgeven via ons contactformulier.

Bankrekeningnummer wijzigen

Wilt u dat wij de premie van een ander bankrekeningnummer incasseren? Stuur ons of uw verzekeringsadviseur dan een brief met daarin het nieuwe rekeningnummer en het polisnummer van de verzekering waarvoor deze wijziging geldt. De brief dient door de verzekeringsnemer en/of bankrekeninghouder ondertekend te zijn. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een inhoudelijke reactie of een bevestiging dat uw verzoek verwerkt is.

Onze contactgegevens

Verzekering opzeggen

Wilt u een verzekering bij Nationale-Nederlanden opzeggen? Dat vinden wij jammer. Wij horen graag de reden hiervan. Misschien kunnen wij u ook helpen door uw verzekering aan te passen.

U kunt uw particuliere schadeverzekeringen na het eerste verzekeringsjaar dagelijks opzeggen.
Bel ons hiervoor op 088 663 06 63. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Heeft u verzekeringen gesloten via een verzekeringsadviseur, laat hem dan de opzegging voor u regelen.

U kunt uw verzekeringen ook online opzeggen. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een bevestiging van ons.

Scheiding regelen

Wanneer u uit elkaar gaat, heeft u twee mogelijkheden. U kunt uw schadeverzekering wijzigen of stopzetten.

Lees meer over scheiden en uw schadeverzekering

Overlijden melden

Het verlies van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Na het overlijden is het belangrijk dat de financiële zaken goed worden afgehandeld. U kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen u bij het behandelen van de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.

Overlijden melden

Verzekering op andere naam zetten

Wilt u de verzekering op een andere naam zetten? Dit kan alleen als het uw partner betreft. Stuur ons of uw verzekeringsadviseur dan een brief met daarin de naam, adresgegevens, geboortedatum en rekeningnummer van de nieuwe verzekeringnemer. Ook moet uw brief voorzien zijn van de handtekeningen van zowel de oude als de nieuwe verzekeringnemer. Binnen vijf werkdagen na ontvangst, sturen wij u een inhoudelijke reactie of een bevestiging dat uw verzoek is verwerkt.

Onze contactgegevens


Wilt u een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres.

Nationale-Nederlanden
Particulieren Schade
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Kunnen wij u helpen?