Ga direct naar: inhoud

Uw schadeverzekering wijzigen

Heeft u een schadeverzekering die u wilt wijzigen? Hieronder leest u hoe u dit kunt doen en wat u daarvoor aan ons of aan uw verzekeringsadviseur moet doorgeven. Heeft u een verzekeringsadviseur? Dan kunt u uw wijzigingen ook altijd via hem regelen.

Contactgegevens wijzigen

Adres wijzigen

Verhuist u binnenkort? Dan moet u dat veel partijen laten weten. Denk aan bijvoorbeeld energie, gas, water, gemeente, telefoon en internet. Vergeet uw verzekeringen niet, een verhuizing kan namelijk gevolgen hebben voor uw verzekeringen. Geef uw nieuwe adres zo snel mogelijk aan ons of uw verzekeringsadviseur door.

Geef uw nieuwe adres door

E-mailadres of telefoonnummer wijzigen

Heeft u toegang tot mijn.nn? Dan wijzigt u uw e-mailadres en telefoonnummer heel gemakkelijk zelf online. Ga naar mijn.nn, klik op 'mijn gegevens'.

Ga naar mijn.nn

Heeft u geen account? Geef de wijziging dan telefonisch of per e-mail aan ons of uw verzekeringsadviseur door. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een inhoudelijke reactie of een bevestiging dat uw e-mailadres of telefoonnummer gewijzigd is.

Onze contactgegevens

Verzekering op andere naam zetten

Wilt u de verzekering op een andere naam zetten? Dit kan alleen als het uw partner betreft. Stuur ons of uw verzekeringsadviseur dan een brief met daarin de naam, adresgegevens, geboortedatum en rekeningnummer van de nieuwe verzekeringnemer. Ook moet uw brief voorzien zijn van de handtekeningen van zowel de oude als de nieuwe verzekeringnemer. Binnen vijf werkdagen na ontvangst, sturen wij u een inhoudelijke reactie of een bevestiging dat uw verzoek is verwerkt.

Onze contactgegevens

Bankrekeningnummer wijzigen

Wilt u dat wij de premie van een ander bankrekeningnummer incasseren? Stuur ons of uw verzekeringsadviseur dan een brief met daarin het nieuwe rekeningnummer en het polisnummer van de verzekering waarvoor deze wijziging geldt. De brief dient door de verzekeringsnemer en/of bankrekeninghouder ondertekend te zijn. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een inhoudelijke reactie of een bevestiging dat uw verzoek verwerkt is.

Onze contactgegevens

Schade melden

Als u te maken krijgt met schade of een ongeluk, neem dan direct contact op met ons of met uw adviseur. U wordt dan snel en vakkundig geholpen. Als uw schade niet direct afgehandeld kan worden, krijgt u een vaste schademanager.

Meld uw schade

Verzekering opzeggen

Wilt u een verzekering bij Nationale-Nederlanden opzeggen? Dat vinden wij jammer. Wij horen graag de reden hiervan. Misschien kunnen wij u ook helpen door uw verzekering aan te passen.

U kunt uw particuliere schadeverzekeringen na het eerste verzekeringsjaar dagelijks opzeggen.
Bel ons hiervoor op 088 663 06 63. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Heeft u verzekeringen gesloten via een verzekeringsadviseur, laat hem dan de opzegging voor u regelen.

U kunt uw verzekeringen ook online opzeggen. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een bevestiging van ons.

Gezinssamenstelling wijzigen

Is er een kindje geboren, of gaat uw kind het huis uit? Of wijzigt uw gezinssamenstelling om een andere reden? De gezinssamenstelling is belangrijk voor de dekking van de volgende verzekeringen:

  • Rechtsbijstandverzekering
  • Doorlopende Reisverzekering
  • Doorlopende Annuleringsverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Inboedelverzekering
  • Opstalverzekering
  • Ongevallenverzekering

U kunt de wijziging in uw gezinssamenstelling telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. Wij verwerken uw wijziging zo snel mogelijk. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een reactie. Ook sturen we u een nieuw polisblad per post waarop de wijziging is verwerkt. Eventuele premiewijzigingen zijn hierin opgenomen.

Heeft u een verzekeringsadviseur? U kunt de gewijzigde gezinssamenstelling aan uw verzekeringsadviseur doorgeven. Hij zal samen met u bekijken op welke verzekeringen deze wijziging van invloed is.

Onze contactgegevens

Dekking wijzigen

Voor meer informatie over de verschillende dekkingen klikt u hieronder op de betreffende verzekering. U komt dan op de pagina van deze verzekering en kunt daar de inhoud van de verschillende dekkingen per verzekering bekijken.

De gevolgen voor uw premie

Door het wijzigen van uw dekking verandert ook uw premie. Wilt u weten wat uw gewijzigde premie wordt? U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen. Indien gewenst, wijzigen wij uw dekking meteen voor u. Uw verzekeringsadviseur kan dit ook voor u berekenen. Wij verwerken uw wijziging zo snel mogelijk. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een inhoudelijke reactie. Ook sturen we u een nieuw polisblad waarop de wijziging is verwerkt.

Onze contactgegevens

Verzekerde som wijzigen

De verzekerde som is het bedrag waarvoor uw bezit of uw aansprakelijkheid is verzekerd. Ook geeft de verzekerde som het maximum bedrag aan van de schade die wordt vergoed als u een schade claimt. De verzekerde som is het bedrag waarover uw premie wordt berekend.

Heeft u een verzekeringsadviseur? U kunt met uw verzekeringsadviseur bekijken of het nodig is de verzekerde som van de verzekering aan te passen en welke gevolgen dat heeft.

Het wijzigen van de verzekerde som is mogelijk bij de volgende verzekeringen:

  • Opstalverzekering
  • Inboedelverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Annuleringsverzekering
  • Rechtsbijstandverzekering
  • Ongevallenverzekering

Indien u een garantiedekking heeft bij uw opstal en/of inboedel adviseren wij u telefonisch contact op te nemen.

Gevolgen voor uw premie

Als u de verzekerde som wijzigt, heeft dit gevolgen voor uw premie. De te betalen premie wordt verhoogd of verlaagd per de datum van wijziging. De eventueel teveel betaalde premie wordt automatisch teruggestort op uw rekeningnummer. Vermeld bij het wijzigen uw polisnummer en uw rekeningnummer als u gewend bent te betalen met een acceptgiro.

U kunt de wijziging in uw verzekerde som via uw verzekeringsadviseur of telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. Wij verwerken uw wijziging zo snel mogelijk. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een reactie. Ook sturen we u een nieuw polisblad per post waarop de wijziging is verwerkt. Eventuele premiewijzigingen zijn hierin opgenomen.

Onze contactgegevens

Kenteken Auto-, Motor-, of Oldtimerverzekering wijzigen

Als u een auto-, motor- of oldtimerverzekering bij Nationale-Nederlanden heeft en u koopt een ander voertuig dan moet u dat aan ons of aan uw verzekeringsadviseur doorgeven. Als u dit tijdig doet, zorgt u ervoor dat beide voertuigen verzekerd zijn als u ze in bezit heeft. Als het verkopen van uw oude voertuig op dezelfde dag plaatsvindt als het op uw naam zetten van uw nieuwe voertuig, dan zijn beide auto’s die dag verzekerd.

Ik wil mijn auto-, motor- of oldtimerverzekering overzetten

Als u uw verzekering wilt overzetten naar uw nieuwe voertuig dan kunt u dit doorgeven door een e-mail te sturen of ons te bellen. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:

  • Uw oude kenteken
  • Uw nieuwe kenteken en de meldcode
  • De datum dat u het oude voertuig verkoopt
  • De datum dat u uw nieuwe voertuig op uw naam zet

Wilt u ook een andere dekking (WA, WA extra of WA casco), een andere kilometrage opgeven of verandert de regelmatige bestuurder? Geef deze wijzigingen ook in uw e-mail aan ons door.

Heeft u een verzekeringsadviseur? U kunt met uw verzekeringsadviseur uw verzekering aanpassen. De verzekeringsadviseur geeft aan welke gevolgen dat heeft.

Onze contactgegevens

De gevolgen voor uw premie

Het overzetten van uw verzekering van uw oude voertuig naar uw nieuwe voertuig heeft gevolgen voor uw premie.
Bereken de premie voor uw nieuwe auto.

Voor de premieberekening van uw motor- en/of oldtimerverzekering verzoeken we u contact met ons op te nemen.
Wij verwerken uw wijziging zo snel mogelijk. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een reactie. Ook sturen we u per post een nieuw polisblad waarop de wijziging is verwerkt.

Auto-, Motor-, of Oldtimerverzekering schorsen

Heeft u uw voertuig via het Rijksdienst Wegverkeer (RDW) geschorst? Dan kunt u bij Nationale-Nederlanden ook uw verzekering schorsen. Als u de verzekering van uw auto, motor of oldtimer wilt schorsen, dan kunt u dit doorgeven door contact op te nemen met uw verzekeringsadviseur of door een e-mail te sturen of ons te bellen.
Voor informatie over het schorsen van uw kenteken kunt u de website van de RDW bezoeken.

Wij verwerken uw verzoek zo snel mogelijk. Binnen vijf werkdagen na ontvangst sturen wij u een reactie. Ook sturen we u per post een nieuw polisblad waarop de schorsing is verwerkt. De eventueel teveel betaalde premie wordt automatisch teruggestort op uw rekeningnummer. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:

  • Uw polisnummer
  • Uw kenteken en de meldcode
  • De datum waarop u de verzekering wil opschorten
  • Uw bankrekeningnummer indien u gewend bent te betalen met acceptgiro

Onze contactgegevens

Scheiding regelen

Wanneer u uit elkaar gaat, heeft u twee mogelijkheden. U kunt uw schadeverzekering wijzigen of stopzetten.

Lees meer over scheiden en uw schadeverzekering

Overlijden melden

Het verlies van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Na het overlijden is het belangrijk dat de financiële zaken goed worden afgehandeld. U kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen u bij het behandelen van de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.

Overlijden melden


Wilt u een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres.

Nationale-Nederlanden
Particulieren Schade
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Kunnen wij u helpen?