Veilig bankieren

Laat je inspireren

Online je (geld)zaken regelen: is openbare wifi veilig?

Met mijn.nn en de NN App regel je veel (geld)zaken zelf. Vanuit huis én als je onderweg bent. Zo houd je makkelijk grip op je geld. Maar is openbare wifi veilig, als je dat wilt gebruiken? En wat zijn de risico’s? Wij geven je tips om onderweg veilig te internetten.

Lees meer

Van whaling tot datingfraude: zo herken je persoonlijke phishing

Phishing is oplichting waarbij criminelen jouw gegevens of geld proberen te stelen. Ze worden hier steeds beter in. Soms richten ze zich persoonlijk op jou. In dit artikel lees je over de meest voorkomende vormen van persoonlijke phishing (gerichte phishing). Ook geven we tips om jezelf te beschermen.

Lees meer

Massa phishing: 8 vormen van online fraude die iedereen kunnen raken

Phishing is oplichting waarbij criminelen jouw gegevens of geld proberen te stelen. Soms gebruiken oplichters slimme trucs die ze op grote schaal inzetten. Dat noemen we massa phishing. Lees hier over de meest voorkomende vormen van massa phishing.

Lees meer

Vermoed je fraude? Meld het ons

Ben jij het slachtoffer geworden van fraude? Of vermoed je fraude? Neem dan contact op met het Fraude Team. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 21.00 uur via de klantenservice: 088 663 06 63 of e-mailadres: Fraudedesk.NNBank@nn.nl.

Denk je dat er mogelijk fraude heeft plaatsgevonden met je betaalpas? Je kan je betaalpas in de NN App zelf blokkeren. Dit doe je door in de NN App naar je betaalpas te gaan en 'Blokkeer tijdelijk je pas' aan te vinken. Let op: bestaande abonnementen op deze pas lopen nog steeds door.

Geen toegang tot de NN App? De betaalpas kan ook 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch worden geblokkeerd via de NN Klantenservice: 088 663 06 63.

Onze support heb je

Veel veranderingen maak je niet dagelijks mee. Dus daar kun je misschien best wat hulp bij gebruiken. Daarom staan wij voor je klaar met handige checklists, tips en andere informatie.

Meer inspiratie