Goed werkgeverschap kan een belangrijke rol spelen in het welzijn en de effectiviteit van je werknemers. Hoe vul je goed werkgeverschap in? Wat zijn de nieuwste trends en ontwikkelingen? Lees hier meer over goed werkgeverschap en laat je inspireren.
Een goede leider is empathisch. En kan zich dus goed inleven in de gevoelens van werknemers. Maar hoe doe je dat eigenlijk, empathisch leidinggeven? En kun je ook té empathisch zijn?
Aan de gezondheid werken in de baas z’n tijd: steeds meer bedrijven maken het mogelijk. Want fitte en vitale werknemers in dienst hebben werkt ook in jouw voordeel als werkgever.
Een werknemer die slecht slaapt: veel werkgevers vinden het een privézaak. Maar is dat wel zo? Als werkgever kun jij een rol spelen bij het verbeteren van de slaap van je werknemers.
Met goed werkgeverschap houd jij je werknemers vitaal en veerkrachtig. Maar wat is goed werkgeverschap? En hoe geef je daar een praktische invulling aan?
Langdurig thuiswerken brengt uitdagingen met zich mee. Met deze do’s en don’ts zorg je dat je personeel ook in de toekomst tevreden thuiswerkt.
Het houdt werknemers én werkgevers bezig; de balans tussen werk en privé. Volgens neuropsychologe Elke Geraerts proberen we te veel te multitasken.
Wist je dat een hogere eigenwaarde van een werknemer zijn kans op een burn-out of depressie kan verkleinen? Aanndacht voor vitaliteit en veerkracht kan het gevoel van eigenwaarde verhogen.
Ons brein wordt overspoeld met informatie, dat maakt focussen moeilijk. De HR-professional kan werknemers helpen bij het terugkrijgen van hun focus.
In dit artikel lees je hoe je werknemers kunt helpen een gezonde balans tussen werk en privé te bewaren.