Veel Nederlanders hebben, zonder dat ze dat weten, nog spaargeld. We noemen dat ook wel ‘slapend’ spaargeld. Banken proberen deze klanten te bereiken. Maar vaak zijn de contactgegevens van de klant gedateerd, waardoor klanten onbereikbaar zijn. Veel Nederlanders ‘ontdekken’ dat ze nog vergeten spaargeld hebben bij het doen van hun belastingaangifte. Met de Vooraf Ingevulde Aangifte (VIA) is vaker zichtbaar bij welke bank(en) saldo aanwezig is.
Heb je tijdens het doen van je belastingaangifte gezien dat je een spaartegoed hebt bij Nationale-Nederlanden? Dan kun je een verzoek doen om je spaartegoed naar je betaalrekening over te laten maken. Wij handelen je verzoek dan zo snel mogelijk af. Om te kunnen controleren of het spaargeld inderdaad van jou is, vragen wij je om enkele gegevens. Deze kun je gemakkelijk online aan ons doorgeven. Klik hiervoor op onderstaande link.
Ja, we ontvangen dan graag onderstaande gegevens van je:
- Een kopie van een bankafschrift van de en/of betaalrekening, waarop beide namen staan.
En de volgende gegevens van de mederekeninghouder van je betaalrekening:
- Voornamen
- Achternaam zoals op het identiteitsbewijs
- Geboortedatum
- Woonplaats
Waarom vragen we deze gegevens aan je?
Alle financiële instellingen moeten aan de sanctiewet voldoen. De sanctiewet schrijft voor dat wij geen zaken mogen doen met personen en organisaties die op de sanctielijsten staan. We vragen de gegevens van je mederekeninghouder om deze persoon te toetsen aan de sanctielijsten.
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.