Je internetspaarrekening wijzigen

Heb je een internetspaarrekening en misschien een depositospaarrekening? Hieronder lees je hoe je een wijziging aan ons doorgeeft.

Contactgegevens wijzigen

Onderstaande gegevens kun je zelf direct wijzigen in mijn.nn:

  • Je woonadres
  • Je telefoonnummer
  • Je e-mailadres

Log in op mijn.nn en kies voor ‘Gegevens en instellingen’. Wijzig vervolgens je gegevens. Je wijziging is direct verwerkt.

Tenaamstelling van je internet- of depositorekening wijzigen

Je wijzigt de tenaamstelling (voorletters en/of achternaam) van je rekening op de volgende manier:

  • Stuur ons een ondertekend bericht met daarin de wijziging. En de handtekening van de persoon waar het om gaat. Vermeld ook het rekeningnummer van je Nationale-Nederlanden rekening.

Welke documenten we nog meer nodig hebben, verschilt per situatie:

  • Staat je naam niet goed in ons systeem door een fout? Upload of stuur ons dan een kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart (voor- en achterkant). Of een uittreksel uit het bevolkingsregister. Een kopie van je rijbewijs accepteren we niet.
  • Is je naam gewijzigd door een geregistreerd partnerschap, huwelijk of echtscheiding? Stuur ons dan één van de volgende documenten:
    • Een kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart (voor- én achterkant). Of een uittreksel uit het bevolkingsregister. Een kopie van je rijbewijs accepteren we niet.
    • Een kopie van het trouwboekje.
    • Een kopie convenant of register.
  • Is je naam gewijzigd om een andere reden? Stuur ons dan een kopie van het koninklijke besluit.

Je kunt de documenten uploaden in mijn.nn of opsturen per post naar:

Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Heb je geen inloggegevens voor mijn.nn? Dan kun je deze aanvragen op de inlogpagina van mijn.nn.

We wijzigen de tenaamstelling van je rekening, zodra we je verzoek hebben ontvangen. Je ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.

Let op: het is belangrijk dat je Nationale-Nederlanden rekening op dezelfde naam (of namen) staat als je tegenrekening.

Tenaamstelling van je tegenrekening wijzigen

Om de tenaamstelling van je tegenrekening aan te passen, ontvangen we graag het volgende:

  • Een ondertekend bericht met daarin de wijziging. En de handtekening van de persoon waar het om gaat. Vermeld ook de rekeningnummers (IBAN) van de Nationale-Nederlanden rekening en van je tegenrekening.
  • Een kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart (voor- en achterkant). Een kopie van je rijbewijs accepteren we niet.
  • Een kopie bankafschrift of een schermprint van het internetbankieren van de tegenrekening waarop de juiste tenaamstelling staat.

Het bericht en de documenten kun je uploaden in mijn.nn of naar ons sturen per post:

Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

We wijzigen we de tenaamstelling van je rekening, zodra we je verzoek hebben ontvangen. Je ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.

Let op: het is belangrijk dat je Nationale-Nederlanden rekening op dezelfde naam (of namen) staat als je tegenrekening.

Tegenrekening wijzigen

Je wijzigt de tegenrekening van je internetspaarrekening in mijn.nn of in de NN App.

Mijn.nn

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies de rekening waarvan je de tegenrekening wilt wijzigen.
  • Kies bij je ‘Tegenrekening’ voor ‘Wijzig'.

NN App

  • Open de NN App.
  • Kies de rekening waarvan je de tegenrekening wilt wijzigen.
  • Kies het wieltje rechtsboven.
  • In het scherm 'Internetsparen beheren' kies je 'Tegenrekening wijzigen'.
Gezamenlijke rekening op jouw naam zetten

Gaan jullie uit elkaar en komt de internetspaarrekening alleen op jouw naam? Dit maken we voor je in orde door de tenaamstelling van de rekening te wijzigen. Hierbij is het belangrijk dat de tegenrekening ook op alleen jouw naam staat. Alleen vanaf deze tegenrekening kun je geld overmaken en opnemen.

Wat moet je doen:

  • Stuur ons een bericht met daarin de wijziging van de tenaamstelling van je rekening. Het is belangrijk dat jij én je ex-partner dit bericht ondertekenen.
  • De tegenrekening moet ook op jouw naam staan. Daarom hebben we ook het rekeningnummer nodig van de nieuwe tegenrekening.
  • En we hebben een kopie van een geldig paspoort of identiteitskaart (voor- en achterzijde) nodig. Van zowel jou als je ex-partner.

Het bericht en de documenten kun je uploaden in mijn.nn of naar ons sturen per post:

Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Saldo overmaken van een doorlopende depositorekening

Wil je een bedrag overmaken van een doorlopende depositorekening naar de afgemelde rekeninghouder? Bijvoorbeeld je ex-partner? Dan beëindig je het deposito in zijn geheel. Dan kan het zijn dat je hiervoor opnamekosten betaalt. Lees meer over het opzeggen van een deposito en de mogelijke opnamekosten.

Afgemelde rekeninghouder ontvangt geen jaaropgave

De rekeninghouder die bij ons stopt met sparen, ontvangt volgend jaar geen jaaroverzicht meer. Houd hier rekening mee. Voor de belastingaangifte kan je ex-partner het saldo van 31 december vorig jaar gebruiken. Dit saldo is te vinden op het jaaroverzicht van dat jaar. Je ontvangt het jaaroverzicht elk jaar rond februari van ons. Heb je dit jaaroverzicht niet meer bij de hand? Je downloadt deze in mijn.nn bij ‘Documenten’.

Scheiding regelen

Gaan jullie uit elkaar? Hierboven lees je hoe je dan een wijziging doorgeeft. Bijvoorbeeld de gezamenlijke rekening op jouw naam zetten, de tegenrekening wijzigen of de spaarrekening stopzetten.

Heb je nog andere producten bij Nationale-Nederlanden? We helpen je graag met wat je bij een scheiding nog meer moet regelen.

Mederekeninghouder toevoegen

Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder toe te voegen aan een bestaande internetspaarrekening. Je kunt je lopende internetspaarrekening opheffen en samen met een mederekeninghouder een nieuwe internetspaarrekening openen.

Internetspaarrekening beëindigen

Volg deze stappen om je internetspaarrekening te beëindigen:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies het product Internetsparen.
  • Onder het menu 'Zelf regelen' klik je op ‘Rekening beëindigen'.
  • Vink aan dat je je rekening wilt opzeggen en verstuur je verzoek.

We maken het saldo en de opgebouwde rente van je spaarrekening over naar je tegenrekening. Dit duurt maximaal één werkdag. Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging dat we je rekening hebben beëindigd.

Deposito stopzetten

Je kunt je deposito binnen veertien dagen na het openen kosteloos opzeggen. Wil je na de periode van veertien dagen stoppen en je saldo opnemen? Dan kan het zijn dat je hiervoor opnamekosten betaalt. Lees meer over het opzeggen van een deposito en de mogelijke opnamekosten.

Overlijden doorgeven

Je kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen je graag bij het afhandelen van de producten die de overledene bij ons heeft lopen.

Geld overmaken

Wil je veilig en snel geld overmaken naar je tegenrekening? Dat doe je in je persoonlijke omgeving mijn.nn en in de NN App. Lees meer over geld overmaken van en naar je internetspaarrekening.

Algemene productinformatie

Ben je op zoek naar algemene productinformatie over Internetsparen? Lees meer over Internetsparen.

Andere wijziging doorgeven

Wil je een andere wijziging voor je internetspaarrekening doorgeven? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens vind je onderaan deze pagina.

Wil je een wijziging doorgeven voor een ander soort spaarrekening?


Wil je een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres:

Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact