Ga direct naar inhoud

Infuuspomp

Met een infuuspomp bedoelen wij de draagbare uitwendige infuuspomp met toebehoren. Toebehoren zijn bijvoorbeeld het fixatiemateriaal, desinfectantia, verbindingsslangetjes en naalden. Bij de eerste aanschaf behoren ook de batterijen, maar bij vervanging moet je deze zelf betalen.

Als er in jouw thuissituatie sprake is van continue parenterale toediening van een geneesmiddel, kun je een uitwendige infuuspomp vergoed krijgen. Dit geldt niet voor de toediening van insuline. Daarvoor kun je vragen om vergoeding van een insulinepomp. De volgende onderdelen komen voor vergoeding in aanmerking:

  • Inzet en gebruik van apparatuur.
  • Materialen voor toediening (bijvoorbeeld spuiten, verlenglijnen, naalden, gazen en handschoenen).
  • De batterijen en oplaadapparatuur die bij de eerste aanschaf horen.
  • Bezorging en instructie.
  • Telefonische begeleiding door verpleegkundigen.
  • 24 uur bereikbaar.
  • Onderhoud van de apparatuur.
  • Telefonische feedback.
2023

Vergoeding infuuspomp in 2023

Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering. 


Wat vergoedt je basisverzekering?

De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:

Vergoeding infuuspomp Zorg Vrij (combinatiepolis) Zorg Voordelig (naturapolis)
Zorgverlener met contract 100% 100%
Zorgverlener zonder contract 100% 70%

Wat vergoedt je aanvullende verzekering?

Klik hieronder je basisverzekering aan. Bekijk daarna hoeveel je vergoed krijgt vanuit je aanvullende verzekering:

Zorg Vrij (combinatiepolis)
Aanvullende verzekering Vergoeding
Alle aanvullende verzekeringen Geen vergoeding
Zorg Voordelig (naturapolis)
Aanvullende verzekering Vergoeding
Alle aanvullende verzekeringen Geen vergoeding

Eigen bijdrage

Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.


Eigen risico

Je hebt geen eigen risico.


Waar kun je terecht?

Je kiest zelf jouw leverancier. Vind een leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: infuuspompen.

Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener? Dan krijg je altijd 100% vergoed. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een zorgverlener die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. Ga je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Bekijk hieronder het verschil:

Zorg Vrij (combinatiepolis)
Wij vergoeden de zorg 100%. Het maakt niet uit of deze zorg wordt geleverd door een gecontracteerde of door een niet-gecontracteerde zorgverlener. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een zorgverlener die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Zorg Voordelig (naturapolis)
Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener? Dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Kies je voor een zorgverlener waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde zorgverlener)? Dan vergoedt Nationale-Nederlanden 70% van de rekening, maar niet meer dan het maximumtarief.


Wat je verder moet weten

  • Als je de infuuspomp bestelt bij een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden een overeenkomst heeft, hoef je vooraf geen toestemming (een akkoordverklaring) te vragen bij Nationale-Nederlanden.
  • Je leent dit hulpmiddel.
  • Heb je geen goed hulpmiddel meer? Neem dan contact op met een leverancier waar Nationale-Nederlanden afspraken mee heeft gemaakt. De leverancier beoordeelt dan of je in aanmerking komt voor een nieuw hulpmiddel.

Wat moet je regelen?

Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Je doet dit door de medische diagnose van jouw specialist samen met een offerte van de leverancier in te sturen naar:

Nationale-Nederlanden 
t.a.v. Medische Beoordelingen 
Postbus 4016 
5004 JA Tilburg

Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 5243981. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.

2022

Wat krijg je vergoed in 2022?

Verzekering Vergoeding
Basisverzekering 100%
Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Alle aanvullende verzekeringen Geen vergoeding

Eigen bijdrage

Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.

Eigen risico

Je hebt geen eigen risico.

Waar kun je terecht?

Je kiest zelf jouw leverancier. Vind een leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: infuuspompen.

Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Voordelen voor je zijn:

  • Leveranciers die beschikken over de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor een goede zorgverlening.
  • De geleverde hulpmiddelen voldoen aan de geldende kwaliteitseisen.
  • Goede bereikbaarheid. De leverancier is 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar.
  • Geen wachttijden. De leverancier neemt direct contact met je op over een indicatiestelling.
  • Snelle levering. Het hulpmiddel wordt binnen 24 uur na indicatiestelling bij je thuis geleverd.
  • Een uitvoerige instructie bij de eerste levering door een ervaren en speciaal daartoe opgeleide medewerker van de leverancier.

Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.

Wat je verder moet weten

  • Als je de infuuspomp bestelt bij een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden een overeenkomst heeft, hoef je vooraf geen toestemming (een akkoordverklaring) te vragen bij Nationale-Nederlanden.
  • Je leent dit hulpmiddel.
  • Heb je geen goed hulpmiddel meer? Neem dan contact op met een leverancier waar Nationale-Nederlanden afspraken mee heeft gemaakt. De leverancier beoordeelt dan of je in aanmerking komt voor een nieuw hulpmiddel.

Wat moet je regelen?

Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Je doet dit door de medische diagnose van jouw specialist samen met een offerte van de leverancier in te sturen naar:

Nationale-Nederlanden 
t.a.v. Medische Beoordelingen 
Postbus 4016 
5004 JA Tilburg

Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 5243981. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.

2021

Wat krijg je vergoed in 2021?

Verzekering Vergoeding
Basisverzekering 100%
Wij vergoeden de rekening van leveranciers volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
Alle aanvullende verzekeringen Geen vergoeding

Eigen bijdrage

Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen.

Eigen risico

Je hebt geen eigen risico.

Waar kun je terecht?

Je kiest zelf jouw leverancier. Vind een leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: infuuspompen.

Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en over de tarieven. Kies je voor zo’n gecontracteerde partij, dan vergoedt Nationale-Nederlanden de geleverde zorg voor 100%. Voordelen voor je zijn:

  • Leveranciers die beschikken over de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor een goede zorgverlening.
  • De geleverde hulpmiddelen voldoen aan de geldende kwaliteitseisen.
  • Goede bereikbaarheid. De leverancier is 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar.
  • Geen wachttijden. De leverancier neemt direct contact met je op over een indicatiestelling.
  • Snelle levering. Het hulpmiddel wordt binnen 24 uur na indicatiestelling bij je thuis geleverd.
  • Een uitvoerige instructie bij de eerste levering door een ervaren en speciaal daartoe opgeleide medewerker van de leverancier.

Kies je voor een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft gemaakt (een niet-gecontracteerde leverancier), dan heeft dit geen gevolgen voor wat je vergoed krijgt. Wij vergoeden de rekening volledig. Een enkele keer krijgen wij een rekening van een leverancier die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.

Wat je verder moet weten

  • Als je de infuuspomp bestelt bij een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden een overeenkomst heeft, hoef je vooraf geen toestemming (een akkoordverklaring) te vragen bij Nationale-Nederlanden.
  • Je leent dit hulpmiddel.
  • Heb je geen goed hulpmiddel meer? Neem dan contact op met een leverancier waar Nationale-Nederlanden afspraken mee heeft gemaakt. De leverancier beoordeelt dan of je in aanmerking komt voor een nieuw hulpmiddel.

Wat moet je regelen?

Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Je doet dit door de medische diagnose van jouw specialist samen met een offerte van de leverancier in te sturen naar:

Nationale-Nederlanden 
t.a.v. Medische Beoordelingen 
Postbus 4016 
5004 JA Tilburg

Als je de apparatuur niet meer nodig heeft, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 076 5243981. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.

uniqueid

Terug naar het overzicht van vergoedingen

Service & Contact

Heb je een vraag?

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service & Contact