Ga direct naar: inhoud

Rekeningnummer wijzigen

U wilt uw betaalwijze aanpassen, rekeningnummer wijzigen of een nieuw rekeningnummer aan ons doorgeven. Kies hieronder voor welk product u dit wilt doen en lees hoe u dit aan ons kunt doorgeven.

Betaling van de premie van uw verzekering(en)

U wilt graag:

  • een nieuw rekeningnummer aan ons doorgeven voor het automatisch afschrijven van uw premie. Of het rekeningnummer wijzigen waarvan wij de premie automatisch afschrijven. Dit kunt u doorgeven via het machtigingsformulier.
  • de betaalwijze aanpassen van acceptgiro naar automatisch incasso. Per 1 januari 2018 stopt Nationale-Nederlanden met het gebruik van de acceptgiro voor particulieren. Wanneer u nog betaalt met acceptgiro’s, dan sturen wij u een mail of brief met daarin een link naar een persoonlijke inlogpagina. Hier kunt u eenvoudig zelf uw betaalvoorkeur aangeven. Meer informatie kunt u vinden op nn.nl/betaalwijze.

U kunt ons bellen

U kunt ons bellen om de betaalwijze van uw verzekeringspremie aan te passen. Bijvoorbeeld van acceptgiro naar automatisch incasso. Houd de polisnummer(s) van uw verzekering(en) bij de hand. We stellen u een aantal vragen om uw identiteit vast te stellen voordat we de betaalwijze aanpassen.

Via het machtigingsformulier

U kunt met het machtigingsformulier een nieuw rekeningnummer doorgeven voor het automatisch afschrijven van uw premie. Of u kunt het huidige rekeningnummer wijzigen waarvan wij de premie automatisch afschrijven. Print het machtigingsformulier, vul het in, plaats uw handtekening en stuur het aan ons op. Geef duidelijk aan voor welk(e) polisnummer(s) uw machtiging geldt. Ontbreken deze gegevens? Dan kunnen we uw verzoek niet verwerken.

U kiest het formulier schadeverzekeringen als u bijvoorbeeld een autoverzekering, reisverzekering of gezinsongevallenverzekering heeft.

Machtigingsformulier schadeverzekeringen (PDF)

U kiest het formulier levensverzekeringen als u een levensverzekering of een beleggingsverzekering heeft.

Machtigingsformulier levensverzekeringen (PDF)

Tegenrekening van uw internetspaarrekening

Hoe u de tegenrekening wijzigt voor uw internetsspaarrekening leest u op deze pagina.

Tegenrekening basisspaarrekening wijzigen

Hoe u de tegenrekening wijzigt voor uw basisspaarrekening leest u op deze pagina.

Tegenrekening bankspaarrekening wijzigen

Hoe u de tegenrekening wijzigt voor uw bankspaarrekening leest u op deze pagina.

Rekeningnummer voor te ontvangen pensioen/lijfrente

U wilt het rekeningnummer waarop wij uw pensioen/lijfrente storten wijzigen. Hiervoor kunt u een schriftelijk verzoek aan ons of aan uw onafhankelijk adviseur doorgeven. Vermeld bij dit verzoek uw rekeningnummer, polisnummer en zet bij het verzoek een geldige handtekening. Wij vragen een schriftelijk verzoek om misbruik van uw rekening te voorkomen. U kunt uw verzoek per post aan ons toesturen.

Incasso hypotheekrente (en aflossing)

In mijn.nn, uw online en beveiligde omgeving, kunt u aangeven dat u uw incassorekeningnummer voor uw hypotheekrente (en aflossing) wilt wijzigen. Om uw rekeningnummer aan te kunnen passen hebben wij een kopie van uw bankafschrift nodig. Deze moet u via mijn.nn uploaden. Meer informatie over het doorgeven van wijzigingen vindt u op deze pagina.

Incasso inleg BankSpaar Plus

U wilt het rekeningnummer wijzigen van de incasso van de inleg voor uw BankSpaar Plus Hypotheek. Daarvoor hebben wij een aparte machtiging van u nodig. Voor uw BankSpaar Plus Hypotheek vindt u meer informatie op de pagina over het wijzigen van gegevens.

Incasso premie (Optimaal) Spaarhypotheek

U wilt het rekeningnummer wijzigen van de incasso van uw premie voor uw Optimaal Spaarhypotheek/ Spaarhypotheek. Daarvoor hebben wij een aparte machtiging van u nodig. Neem contact met ons op zodat we u het juiste formulier kunnen toesturen hiervoor.

Ga naar de contactpagina

Incasso van uw Doorlopend Krediet

U wilt het rekeningnummer wijzigen waarvan wij uw maandlasten van uw Doorlopend Krediet incasseren. Deze wijziging kunt u doorgeven door het formulier ‘Wijzigingsformulier Lenen’ in te vullen en op te sturen.
Het ingevulde en ondertekende formulier én de benodigde documenten kunt u per e-mail versturen naar contractbeheer@lenen.nn.nl. Maak hiervoor een scan of een foto (met uw smartphone of tablet) van deze documenten.
U kunt de documenten ook per post versturen naar Nationale-Nederlanden, Afdeling Contractbeheer Lenen, Antwoordnummer 11140, 1000 PD Amsterdam (een postzegel is niet nodig).


Wilt u een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres.

Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Kunnen wij u helpen?