Ga direct naar inhoud

Rekeningnummer wijzigen

Wilt u uw rekeningnummer aanpassen? Kies uw product en bekijk hoe u dat doet. Heeft u meerdere producten bij ons? Pas dan per product uw rekeningnummer aan.

Schadeverzekering, zoals auto- of inboedelverzekering

Wilt u dat wij de premie voor uw schadeverzekering van een ander bankrekeningnummer incasseren? U kunt op twee manieren uw bankrekeningnummer wijzigen:
1. Snelste manier: via het contactformulier
2. Chat met ons, we zitten voor u klaar

Chat met ons

Levensverzekering

Wilt u het rekeningnummer wijzigen waarvan we premie incasseren voor uw levensverzekering of beleggingsverzekering? Hieronder staat hoe u dit aan ons doorgeeft.

mijn.nn

Heeft u al toegang tot mijn.nn? Dan kunt in mijn.nn uw rekeningnummer wijzigen. Heeft u nog geen mijn.nn? Vraag dan een account aan.

Het kan zijn dat u uw rekeningnummer nog niet kunt wijzigen op mijn.nn. Dat is nog niet mogelijk voor alle verzekeringen.

Machtigingsformulier

Heeft u nog geen toegang tot mijn.nn? Geef dan de wijziging aan ons door via het machtigingsformulier hieronder. Vul het formulier volledig in en print het uit. Teken het formulier daarna voor akkoord en stuur het naar ons via het contactformulier.

Zorgverzekering

Wilt u:

  • Het rekeningnummer wijzigen waarmee u de premie automatisch laat afschrijven?
  • Het rekeningnummer wijzigen waarop u uitkeringen ontvangt?

Goed om te weten

Het rekeningnummer waarmee u uw premie voor uw zorgverzekering betaalt, hoeft niet gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarop u uw uitkeringen ontvangt.

Log in op Mijn NN Zorgverzekering en regel het direct.

Bankspaarrekening

U wijzigt uw tegenrekening eenvoudig in mijn.nn:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies de rekening waarvan u de tegenrekening wilt wijzigen.
  • Kies bij ‘Zelf regelen’ voor ‘Tegenrekening wijzigen’.

Lees meer over het wijzigen van uw bankspaarrekening.

BankSpaar Plus

U wilt het rekeningnummer wijzigen van uw BankSpaar Plus Hypotheek. Kies hieronder de rekening waar het om gaat en bekijk hoe u de wijziging kunt doorgeven.

Hypotheekrente en aflossing

Wijzigt het rekeningnummer waarvan wij uw hypotheekrente (en aflossing) afschrijven? Kijk dan hieronder bij het kopje 'Hypotheekrente (en aflossing)' hoe u dit rekeningnummer kunt aanpassen.

Inleg van de gekoppelde bankspaarrekening

Wilt u het rekeningnummer wijzigen dat gekoppeld is aan uw BankSpaar Plus Hypotheek? Neem dan contact op met:

Afdeling Sparen

  • 088 663 06 63

Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur (bekijk het keuzemenu).

Beleggingsrekening

U stort geld op uw beleggingsrekening door een bedrag over te maken vanaf uw betaalrekening naar uw beleggingsrekening. Het rekeningnummer van uw beleggingsrekening vindt u in mijn.nn en de NN App. Maak het bedrag over vanaf de betaalrekening die u als vaste tegenrekening heeft opgegeven.

Wilt u geld opnemen van uw beleggingsrekening, dan kunt u dat alleen overmaken naar uw tegenrekening.

U kunt uw tegenrekening zelf wijzigen. Ga hiervoor in mijn.nn naar uw beleggingsrekening en kies onder 'Zelf doen' voor ‘Tegenrekening wijzigen’.

Internetspaarrekening

U wijzigt uw tegenrekening eenvoudig in mijn.nn:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies de rekening waarvan u de tegenrekening wilt wijzigen.
  • Kies bij ‘Zelf regelen’ voor ‘Tegenrekening wijzigen’.

Of lees meer over het wijzigen van uw internetspaarrekening.

Doorlopend Krediet

U wilt het rekeningnummer wijzigen waarvan wij uw maandlasten van uw Doorlopend Krediet incasseren. Deze wijziging kunt u doorgeven door het formulier ‘Wijzigingsformulier Lenen’ in te vullen en op te sturen.
Het ingevulde en ondertekende formulier én de benodigde documenten kunt u per e-mail versturen naar contractbeheer@lenen.nn.nl. Maak hiervoor een scan of een foto (met uw smartphone of tablet) van deze documenten.

Persoonlijke Lening

U wilt het rekeningnummer wijzigen waarvan wij uw maandlasten van uw Persoonlijke Lening incasseren. Deze wijziging kunt u doorgeven door het formulier ‘Wijzigingsformulier Lenen’ in te vullen en op te sturen.
Het ingevulde en ondertekende formulier én de benodigde documenten kunt u per e-mail versturen naar contractbeheer@lenen.nn.nl. Maak hiervoor een scan of een foto (met uw smartphone of tablet) van deze documenten.

Hypotheekrente (en aflossing)

Als u uw bankzaken online regelt via internetbankieren:
Log in op mijn.nn. Klik op ‘Mijn gegevens’ en vervolgens op de link onder ‘Mijn bankrekening’. Let op: Wijzigen is alleen mogelijk door de hoofddebiteur. Als het bij u niet lukt, vraag dan uw mede-debiteur om dit te doen.

Als u geen gebruikmaakt van internetbankieren:
Gebruik het contactformulier hypotheken. Kies in het scroll-down menu (pijltje) ‘Ander onderwerp’, vul het formulier in en voeg bij ‘Bestand’ een kopie toe van uw bankafschrift of betaalpas. Hierop moet uw naam en het nieuwe IBAN nummer zichtbaar zijn.

Spaarhypotheek

U wilt het rekeningnummer wijzigen van de incasso van de premie voor uw Optimaal Spaarhypotheek/ Spaarhypotheek. Daarvoor hebben wij een aparte machtiging van u nodig. Als u ons belt of mailt, sturen wij u het juiste formulier toe.

Pensioen/lijfrente

U wilt het rekeningnummer waarop wij uw pensioen/lijfrente storten wijzigen. Hiervoor kunt u een schriftelijk verzoek aan ons of aan uw onafhankelijk adviseur doorgeven. Vermeld bij dit verzoek uw rekeningnummer, polisnummer en zet bij het verzoek een geldige handtekening. Wij vragen een schriftelijk verzoek om misbruik van uw rekening te voorkomen. U kunt uw verzoek per post aan ons toesturen.


Wilt u een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres:

Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag