Ga direct naar: inhoud

Rekeningnummer wijzigen

Wilt u uw rekeningnummer aanpassen? Kies uw product en bekijk hoe u dat doet.

Schadeverzekering

Hoe u het bankrekeningnummer wijzigt waarvan wij de premie voor uw schadeverzekering(en) incasseren, leest u op de pagina Uw schadeverzekering wijzigen.

Levensverzekering

Wilt u het rekeningnummer waarvan wij premie incasseren voor uw levensverzekering of beleggingsverzekering? Dit kan op twee manieren:

Telefonisch

Neem telefonisch contact met ons op. Wilt u de polisnummer(s) van uw verzekering(en) bij de hand houden? We stellen u namelijk een aantal vragen om uw identiteit te bepalen.

Per post

Print het machtigingsformulier uit, vul het in en stuur het formulier naar ons toe. Wilt u duidelijk aangeven voor welk(e) polisnummer(s) uw machtiging geldt?

Machtigingsformulier levensverzekeringen (pdf)

Zorgverzekering

Wilt u:

  • Het rekeningnummer wijzigen waarmee u de premie automatisch laat afschrijven?
  • Het rekeningnummer wijzigen waarop u uitkeringen ontvangt?

Goed om te weten

Het rekeningnummer waarmee u uw premie voor uw zorgverzekering betaalt, hoeft niet gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarop u uw uitkeringen ontvangt.

Log in op Mijn NN Zorgverzekering en regel het direct.

Bankspaarrekening

Hoe u de tegenrekening voor uw bankspaarrekening wijzigt, leest u op de pagina Uw bankspaarrekening wijzigen.

BankSpaar Plus

U wilt het rekeningnummer wijzigen van de incasso van de inleg voor uw BankSpaar Plus Hypotheek. Daarvoor hebben wij een aparte machtiging van u nodig. Voor uw BankSpaar Plus Hypotheek vindt u meer informatie op de pagina over het wijzigen van gegevens.

Internetspaarrekening

Hoe u de tegenrekening voor uw internetspaarrekening wijzigt, leest u op de pagina Uw internetspaarrekening wijzigen.

Doorlopend Krediet

U wilt het rekeningnummer wijzigen waarvan wij uw maandlasten van uw Doorlopend Krediet incasseren. Deze wijziging kunt u doorgeven door het formulier ‘Wijzigingsformulier Lenen’ in te vullen en op te sturen.
Het ingevulde en ondertekende formulier én de benodigde documenten kunt u per e-mail versturen naar contractbeheer@lenen.nn.nl. Maak hiervoor een scan of een foto (met uw smartphone of tablet) van deze documenten.

U kunt de documenten ook per post versturen naar Nationale-Nederlanden, Afdeling Contractbeheer Lenen, Antwoordnummer 11140, 1000 PD Amsterdam (een postzegel is niet nodig).

Hypotheekrente (en aflossing)

In mijn.nn kunt u bij hypotheekdetails, onder ‘zelf regelen’, aangeven dat u uw incassorekeningnummer voor uw hypotheekrente (en aflossing) wilt wijzigen. Om uw rekeningnummer aan te kunnen passen, hebben wij een kopie van uw bankafschrift nodig. Deze moet u via mijn.nn uploaden. Lees meer over het doorgeven van wijzigingen.

Spaarhypotheek

U wilt het rekeningnummer wijzigen van de incasso van de premie voor uw Optimaal Spaarhypotheek/ Spaarhypotheek. Daarvoor hebben wij een aparte machtiging van u nodig. Als u ons belt of mailt, sturen wij u het juiste formulier toe.

Pensioen/lijfrente

U wilt het rekeningnummer waarop wij uw pensioen/lijfrente storten wijzigen. Hiervoor kunt u een schriftelijk verzoek aan ons of aan uw onafhankelijk adviseur doorgeven. Vermeld bij dit verzoek uw rekeningnummer, polisnummer en zet bij het verzoek een geldige handtekening. Wij vragen een schriftelijk verzoek om misbruik van uw rekening te voorkomen. U kunt uw verzoek per post aan ons toesturen.


Wilt u een wijziging per post doorgeven?

Gebruik dan onderstaand adres:

Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Kunnen wij u helpen?