Ga direct naar inhoud

De coronamaatregelen en je producten

De coronamaatregelen kunnen onzekerheid en vragen bij je oproepen over bijvoorbeeld je schadeverzekering, zorgverzekering of je beleggingen. Op deze pagina vind je actuele informatie en antwoorden op veelgestelde vragen rondom de coronasituatie en wat dit voor je betekent.

Zakelijke klant?

Bekijk de informatie en veelgestelde vragen over de coronamaatregelen en je zakelijke producten.

Zorgverzekering

Vanuit de Zorgverzekering van Nationale-Nederlanden vergoeden wij in het algemeen alle medisch noodzakelijke zorg. Ook wanneer dit vanwege het coronavirus is.

Lees meer over de coronamaatregelen en je zorgverzekering

Schadeverzekeringen

Heb je vragen over je schadeverzekering en de coronamaatregelen? Wij zetten de veelgestelde vragen voor je op een rij.

Rechtsbijstandverzekering

Heb je een Rechtsbijstandverzekering bij ons en heb je vragen over het coronavirus, bijvoorbeeld hoe het zit met het coronavirus en je werk of aankopen die je hebt gedaan? Onze juridische partner DAS heeft de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet.

Doorlopende Reis- en/of Annuleringsverzekering

We snappen dat je vragen kunt hebben over een geplande reis of een reis die je nog wilt boeken en wat jouw verzekering voor je kan betekenen. Op de pagina Coronavirus en je schadeverzekering geven we antwoord op de meest gestelde vragen.

Aansprakelijkheidsverzekering

Door de maatregelen die de overheid vanwege het coronavirus heeft genomen, kan de schadeafhandeling bij letselschade anders zijn. Alle fysieke afspraken gaan voorlopig niet door. Wij blijven zowel per e-mail als telefonisch bereikbaar. Heb je een letselschadezaak lopen bij Nationale-Nederlanden en heb je hier vragen over? Neem dan telefonisch of per e-mail contact op met jouw dossierbehandelaar of adviseur.

Beleggingsverzekering

Wat zijn de gevolgen voor mijn beleggingsverzekering?

Het coronavirus houdt de economie in zijn greep. De aandelenbeurzen zijn de laatste weken fors gedaald. Dit heeft ook gevolgen voor de beleggingsfondsen. Overheden nemen maatregelen om de verspreiding van het virus tegen te gaan en zetten economische steunmaatregelen in. Als Nationale-Nederlanden hebben we niet direct invloed op de dalende koersen. Maar onze fondsbeheerders houden de marktontwikkelingen, liquiditeit en portefeuillebewegingen voortdurend in de gaten. Ze worden ondersteund door een team van specialisten. Dit team kijkt regelmatig of de getroffen maatregelen effectief zijn. Op deze manier kunnen zij tijdig reageren op veranderende marktontwikkelingen en beschermen zij jouw belangen, passend bij de diverse fondsen.

Overlijdensrisicoverzekering

Verandert er iets aan de voorwaarden van mijn overlijdensrisicoverzekering?

Je hoeft je geen zorgen te maken over aanpassingen in de overlijdensriscoverzekering. We hebben geen voorwaarden waarop we op basis van overlijden aan het coronavirus uitsluiten. We keren dus gewoon uit. Onze gezondheidsverklaring blijft ook zoals je van ons gewend bent. We stellen geen andere of extra vragen over griep, koorts of last van longen of luchtwegen. Bekijk de belangrijkste kenmerken en voorwaarden van de overlijdensrisicoverzekering.

Wat kan ik doen als ik de overlijdensrisicopremie niet meer kan betalen?

Neem contact met ons op als je door de coronacrisis je overlijdensrisicopremie niet meer kunt betalen. We kijken dan samen naar de mogelijkheden. We hebben een reeds bestaande set van regelingen die we ook nu aanbieden aan klanten met financiƫle problemen. Het team Credit Management staat voor je klaar en is te bereiken via telefoonnummer 070 513 21 54.

Welke maatregelen nemen jullie rondom medische keuringen?

Keuringsartsen, huisartsen en medisch specialisten hebben hun handen vol aan de bestrijding van het coronavirus. We versoepelen daarom onze medische keuring. We vragen niet meer om een bloedtest en we beperken vragen voor extra informatie aan artsen tot een minimum. Hiermee verlichten we het werk van de artsen. En houden we de doorlooptijd van een aanvraag op pijl.

Hypotheek en lening

Financiële zorgen over het betalen van je hypotheek of lening (consumptief krediet)

Heb je problemen met het betalen van je hypotheek of lening of verwacht je dit op korte termijn?

Lees meer over hulp bij betalingsproblemen hypotheek

Lees meer over betalingsproblemen lening

Hypotheekadvies en financieel advies

Aangepaste werkwijze hypotheekadvies en financieel advies

Wil je een afspraak met een adviseur van Nationale-Nederlanden? De adviseur helpt je graag verder tijdens een onlinegesprek via de webcam.

Heb je een afspraak met een onafhankelijk adviseur over een hypotheek van Nationale-Nederlanden? Kijk dan op de website van je adviseur, of neem contact op met je adviseur.

Pensioen via mijn werkgever

Uitkering bij overlijden voor mijn pensionering of bij arbeidsongeschiktheid

Bouw je pensioen op via je werkgever? Dan ben je meestal aanvullend verzekerd voor het geval je komt te overlijden voor je pensionering. Je eventuele partner en kinderen ontvangen dan een gegarandeerde pensioenuitkering. De coronacrisis heeft geen gevolgen voor deze pensioenuitkering. Bouw je geen pensioen meer op via je werkgever, dan kan het zijn dat je eventuele partner en kinderen een deel van de waarde van je beleggingen ontvangen als je overlijdt voor jouw pensionering. Zij kopen hiermee een pensioenuitkering. Door de coronacrisis kan deze uitkering lager uitvallen.
Er zijn geen gevolgen voor de mogelijke uitkering die je krijgt als je arbeidsongeschikt wordt. Ook niet als je overlijdt of arbeidsongeschikt wordt door het coronavirus (COVID-19).


De coronacrisis en de beleggingen voor mijn pensioen

Bericht van David Knibbe, CEO NN Group

David Knibbe, CEO NN Group: 'Dit zijn uitzonderlijke tijden voor ons allemaal. En ook bij Nationale-Nederlanden doen we er alles aan om het welzijn van onze collega's, klanten en de bredere gemeenschap waarin we leven en werken te waarborgen."

Lees hier het hele bericht van David Knibbe

Hoe bereik je ons?

Ondanks de maatregelen die ingesteld zijn om het coronavirus in te dammen blijft Nationale-Nederlanden uiteraard bereikbaar. Neem gerust contact met ons op. Het kan alleen wat langer duren dan je van ons gewend bent, voordat wij je te woord kunnen staan. Wij vragen hiervoor je begrip. Je kunt jouw vraag ook via de chat aan ons stellen.

Chat met ons

Richtlijnen coronavirus

Nationale-Nederlanden houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus goed in de gaten. Daarbij volgen we de richtlijnen van Buitenlandse Zaken en van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Verbond van Verzekeraars

De zorg voor onze klanten en medewerkers staat voorop. In het geval van vragen over verzekeringsproducten verwijzen we je graag naar de site van het Verbond voor Verzekeraars. De belangrijkste en meest gestelde vragen staan daar op een rij.

Pas op voor cyberaanvallen

Internetcriminelen misbruiken de onzekerheid rondom het coronavirus. Voorkom extra zorgen en blijf ook nu waakzaam.