Ga direct naar: inhoud

Financieel advies van Nationale-Nederlanden

  • Informatief en vrijblijvend oriëntatiegesprek
  • Voor particulieren, ZZP'ers en DGA’s
  • Bij u thuis, op kantoor of via de webcam

Advies van Nationale-Nederlanden

Banksparen

Banksparen inzetten voor later? Wij geven u graag advies. Ook over de fiscale mogelijkheden.

Advies over uw vrijkomende kapitaal

Komt uw kapitaal binnenkort vrij? Wij kunnen u adviseren om er optimaal van te kunnen genieten.

DGA Advies

Als Directeur Groot Aandeelhouder heeft u een bijzondere positie. Wij adviseren u graag over uw pensioen. Ook voor bijzondere momenten zoals bij overlijden of echtscheiding.

Financieel Advies

De pensioenadviseur kijkt voor u naar nu en later. Uw financiële toekomst regelen, doet u nu.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek

Tijdens een vrijblijvend oriëntatiegesprek bespreekt u met onze adviseur waarover u advies wilt ontvangen. Onze adviseur geeft uitleg over de werkwijze, de kosten en de manier waarop het advies gegeven kan worden.

Nadat u het afsprakenformulier heeft ingevuld, nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak.

Maak kennis met de financieel adviseurs

Er is helaas een fout opgetreden. Probeert u het later alstublieft nog eens.

* verplichte velden


Geef in onderstaand formulier aan wanneer u gebeld wilt worden.
Wij nemen op de gewenste datum telefonisch contact met u op om een afspraak te maken met één van onze adviseurs. Wij bellen met een onbekend nummer.
Onze adviseur kan bij u langskomen, thuis of op kantoor.
Wij gebruiken uw gegevens alleen om contact met u op te nemen.

De ingevoerde combinatie van 'Huisnummer' en 'Postcode' is onbekend. Controleer uw gegevens of vul deze zelf verder aan.

Persoonlijk

Waarom een persoonlijk financieel advies?

U bent op zoek naar financieel advies afgestemd op uw persoonlijke situatie. Het is dan verstandig om u te laten adviseren door een adviseur van Nationale-Nederlanden. Deze gaat voor u op zoek naar de oplossing die het beste bij uw wensen en mogelijkheden past.
U kunt bij een adviseur van Nationale-Nederlanden terecht voor advies op het gebied van banksparen, hypotheken, verzekeren en pensioenen. Tijdens een vrijblijvend oriëntatiegesprek worden de mogelijkheden besproken. U geeft aan waar u advies over wilt. Onze adviseur geeft uitleg over de werkwijze, de kosten en de manier waarop het advies gegeven kan worden. Bij u thuis, op locatie of via webcamgesprek.

In 4 stappen

In 4 stappen

Het adviestraject van onze adviseur bestaat uit vier stappen:

1. Inventariseren

  • Vastleggen van uw behoeften en wensen, uw financiële situatie, risicobereidheid en het kostenplaatje.
  • Bespreken voor- en nadelen van uw huidige keuzes ten behoeve van nu en later.

2. Analyseren en adviseren

  • Vaststellen van eventuele fiscaal-juridische consequenties en risico’s, gevolgen bij overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkeloosheid.
  • In kaart brengen van eventuele financiële tekorten.
  • Samenstellen van een persoonlijk financieel adviesrapport (inclusief de bij uw wensen, situatie en risicobereidheid passende financiële producten).

3. Bespreken advies

  • Mondelinge toelichting op het advies en de motivatie daarvan.
  • Wij leggen uit wat er verandert in uw financiële situatie zodra u het advies opvolgt.
  • Ook geven wij u inzicht in de gevolgen en eventuele risico’s als u van het advies wilt afwijken.

4. Aanvraag van de producten

  • De adviseur vraagt de door u gewenste producten bij Nationale-Nederlanden aan.
  • De adviseur bewaakt de voortgang van uw aanvraag.

Na het advies

Tijdens de looptijd van uw product(en) informeert Nationale-Nederlanden u over (wets)wijzigingen die gevolgen kunnen hebben voor uw product(en).

Belangrijke veranderingen in uw persoonlijke situatie kunnen gevolgen hebben voor uw financiële situatie. Denk aan verhuizen, scheiden, arbeidsongeschiktheid of overlijden, maar ook grote inkomenswijzigingen. Hierdoor kan het zijn dat uw producten niet (meer) goed aansluiten bij uw huidige situatie. Als er iets verandert, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Als een nieuw adviesgesprek nodig is, dan zijn hier kosten aan verbonden. Wilt u een nieuw adviesgesprek aanvragen of heeft u vragen? Neem dan contact met ons op.

Advieskosten

Advieskosten

Wanneer u zich laat adviseren door een adviseur van Nationale-Nederlanden, dan gelden onderstaande tarieven. De tarieven zijn exclusief de distributiekosten voor het aanvragen van het door u gewenste product. Er is geen BTW verschuldigd.

Totaal Advies
Advies over uw totale financiële (gezins-)situatie. U laat zich adviseren over uw inkomenswensen nu en later en ook over de eventuele risico’s die invloed hebben op uw financiële huishouding. Bij dit advies neemt de adviseur samen met u alle aspecten en mogelijkheden door. Het totaal advies is inclusief de situatie bij overlijden van uzelf of uw partner. Dit advies bieden wij ook aan de Zelfstandigen Zonder Personeel (ZZP) of de Directeur Groot Aandeelhouder (DGA).

Persoonlijke korting bij Totaal Advies
Omdat een advies persoonlijk is houden we ook rekening met uw persoonlijke omstandigheden. Als u kiest voor een totaal financieel advies kan het zijn dat u in aanmerking komt voor een korting. Van korting is sprake in onderstaande situaties: - u bent alleenstaand - beide partners zijn AOW gerechtigd - u heeft geen eigen woning /u heeft geen hypotheek. Deze korting is niet stapelbaar. Wij verlenen eenmalig een korting van € 100,-. Ook als meerdere situaties van toepassing zijn.

Gericht Expiratie Advies
Wanneer u kiest voor gericht advies over uw vrijkomende kapitaal, dan gaat de adviseur in op uw specifieke wensen en mogelijkheden voor het benutten van dit vrijkomende kapitaal.

Vervolg Advies
Heeft u het afgelopen jaar al een advies van de adviseur van Nationale-Nederlanden gekregen en heeft u nu weer advies nodig? Dan kunt u onze adviseur een vervolgadvies laten uitvoeren. Nieuwe wensen, een gewijzigde gezinssituatie? Genoeg reden om een vervolgadvies uit te laten voeren.

Persoonlijk Financieel Overzicht (PFO)
Het Persoonlijk Financieel Overzicht is een momentopname: wij maken een ‘foto’ van uw financiële situatie. U ontvangt een uitgebreid financieel overzicht inclusief conclusie over uw financiële situatie op dat moment. Dit overzicht geeft u inzicht waardoor het nemen van financiële beslissingen overzichtelijker wordt. Uw adviseur van Nationale-Nederlanden licht dit uiteraard ook toe. Het Persoonlijk Financieel Overzicht is geen advies.

Pensioen Financieel Overzicht (PFO) PensioenMoment
Het PFO PensioenMoment is geen advies. Met het PFO PensioenMoment kijken we samen wat voor u het beste moment is om met pensioen te gaan. Welke mogelijkheden zijn er om eerder te stoppen? Welk financieel effect heeft het als er bijvoorbeeld twee jaar eerder gestopt wordt? Kortom, u bekijkt samen met de financieel adviseur van Nationale-Nederlanden wat er mogelijk is. U bepaalt zelf wat kan en wat u wilt.

Totaal Advies € 995,- Advies over uw totale financiële (gezins-)situatie. U laat zich adviseren over uw inkomenswensen nu en later en ook over de eventuele risico’s die invloed hebben op uw financiële huishouding. Ook voor Zelfstandige Zonder Personeel (ZZP)
DGA Totaal Advies € 1.495,- Als Directeur Groot Aandeelhouder (DGA) heeft u een bijzondere positie. Wij adviseren u graag over uw pensioen. Ook voor financieel advies op bijzondere momenten in uw leven, zoals bij overlijden of echtscheiding.
Gericht expiratie Advies € 795,- Komt uw kapitaal binnenkort vrij? Wij kunnen u adviseren over hoe u dit optimaal kunt benutten. Als u het advies opvolgt, vragen wij ook de producten voor u aan.
Vervolg Advies € 695,- Heeft u het afgelopen jaar al een advies van de adviseur van Nationale-Nederlanden gekregen? Heeft u nu weer advies nodig? Dan kunt u onze adviseur een vervolgadvies laten uitvoeren. Nieuwe wensen, een gewijzigde gezinssituatie? Genoeg reden om een vervolgadvies uit te laten voeren
Module Persoonlijke korting -/- € 100,- Omdat een advies persoonlijk is houden we ook rekening met uw persoonlijke omstandigheden. Dat betreft de specifieke situaties:
  • alleenstaand
  • beide partners zijn AOW gerechtigd
  • u bent geen eigen woning bezitter/u heeft geen hypotheek.
Als meerdere kortingsgronden van toepassing zijn, verlenen we eenmalig korting.
Persoonlijk Financieel Overzicht (PFO) € 395,- Het Persoonlijk Financieel Overzicht is een momentopname, wij maken voor u een ‘foto’ van uw eigen financiële situatie. Dit geeft u inzicht en overzicht. Dit krijgt u ook toegelicht door een adviseur van Nationale-Nederlanden. Het PFO is geen advies.
Persoonlijk Financieel Overzicht (PFO) PensioenMoment € 495,- PFO PensioenMoment is bedoeld voor iedereen die graag wil weten wat voor hen het beste PensioenMoment is. Welke mogelijkheden zijn er om eerder te stoppen? Welk financieel effect heeft het als er bijvoorbeeld twee jaar eerder gestopt wordt? Het PFO PensioenMoment is geen advies. U ontvangt een financiële foto inclusief een analyse van uw PensioenMoment.
Distributiekosten

Distributiekosten

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van onder andere complexe financiële producten, hypotheken en overlijdensrisicoverzekeringen verplicht om distributiekosten in rekening te brengen en inzicht te geven waar deze voor zijn. Distributiekosten zijn de kosten die worden gemaakt voor het afhandelen van uw aanvraag. Lees meer over deze kosten per product onder het tabblad ‘distributiekosten’.

Provisie

Vanaf 1 januari 2013 geldt een provisieverbod voor bemiddelen en adviseren in onder andere complexe producten, hypotheken en overlijdensrisicoverzekeringen.

Lees meer over het provisieverbod

Wat zijn distributiekosten?

Sinds 1 januari 2013 zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht om distributiekosten in rekening te brengen en inzichtelijk te maken. Vaak is een financieel product ingewikkeld en van grote invloed als het product bestaat uit een samenstelling van sparen, beleggen, lenen en verzekeren. Daarbij geldt bovendien dat de waarde van deze producten afhankelijk is van ontwikkelingen op financiële markten.

Distributiekosten zijn:

  • De kosten voor de verrichte werkzaamheden bij de aanvraag van een financieel product en bij het tot stand brengen van een overeenkomst voor dit product.
  • De kosten voor het compleet maken van het dossier ten behoeve van de aanvraag.
  • De kosten voor het maken van reclame.

U bent alleen distributiekosten aan Nationale-Nederlanden verschuldigd als u direct bij Nationale-Nederlanden een product afsluit of opent. Als u dit via een onafhankelijk adviseur doet, dan betaalt u kosten aan de betreffende onafhankelijk adviseur.

Hoeveel bedragen de distributiekosten?

Via de website nn.nl (zonder advies) Telefonisch bij Nationale-Nederlanden (zonder advies) Via adviseur van Nationale-Nederlanden, dus aanvullend op de advies­kosten
Aanvullende PensioenUitkering € 50,- € 199,- € 35,-
Aanvullend PensioenSparen € 25,- € 199,- € 35,-
Banksparen Ontslagvergoeding afsluiten niet mogelijk € 199,- € 35,-
Hypotheek afsluiten niet mogelijk afsluiten niet mogelijk € 250,-

Hoe brengen wij distributiekosten in rekening?

Bankspaarproducten
Als u rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een bankspaarproduct (Aanvullend PensioenSparen, Aanvullende PensioenUitkering en Banksparen Ontslagvergoeding) afsluit, dan geeft u bij het tekenen van de offerte ook akkoord op een eenmalige incasso van de distributiekosten. De kosten worden vervolgens binnen zes weken na het openen van de rekening automatisch van uw tegenrekening afgeschreven. Ongeveer 14 dagen voor het moment van afschrijven, ontvangt u van ons via e-mail een herinnering. In deze e-mail vindt u onder andere het te incasseren bedrag en de incassodatum.

Hypotheekproducten
Als u rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden een hypotheekproduct afsluit in combinatie met een advies van onze Nationale-Nederlanden hypotheekadviseur, dan betaalt u distributiekosten. Deze kosten zijn onderdeel van de door u te betalen advieskosten. Het bedrag is vastgesteld op € 125,- en is onderdeel van de advieskosten. Als u wel ons advies afneemt, maar geen hypotheekproduct van Nationale-Nederlanden afsluit, dan worden de distributiekosten niet in rekening gebracht.

Vragen?

Als u na het lezen van deze informatie nog vragen heeft, kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen via

Dienstverleningsdocumenten

Dienstverleningsdocumenten

In de dienstverleningsdocumenten leest u wie wij zijn en wat u van ons mag verwachten.

Bekijk de dienstverleningsdocumenten

_1723984_