Ga direct naar inhoud

Adviseur Duurzame Inzetbaarheid

Nationale-Nederlanden Zorg helpt met duurzame inzetbaarheid

Duurzame Inzetbaarheid is een breed begrip dat voor iedere organisatie en werkende een andere betekenis kan hebben. U heeft als werkgever te maken met allerlei ontwikkelingen die van invloed zijn op uw organisatie en uw medewerkers.

Inzetbaarheid definiëren we als: ‘Het vermogen van medewerkers om gezond, plezierig en productief te werken, gedurende je hele arbeidsleven.” Het gaat met andere woorden om gezondheid, vakmanschap, motivatie, werk-privé balans en productiviteit nu en in de toekomst.

De inzetbaarheidsvraagstukken in organisaties zijn in de regel in elke organisatie anders. Problemen die kunnen spelen:

  • Medewerkers moeten langer doorwerken
  • Medewerkers zitten lang in dezelfde functie
  • Kennis en vaardigheden verouderen snel door nieuwe technologie en werkwijzen
  • Het aantal ongezonde 50 plussers neemt toe
  • Het verzuim is te hoog
  • Roken en drinken zijn grote gezondheidsrisico’s

Het vormgeven van een aanpak rondom duurzame inzetbaarheid vraagt dus om maatwerk. Afhankelijk van het vraagstuk, de doelgroep, de cultuur in de organisatie en het type werk staat uw organisatie voor de uitdaging een aanpak te formuleren die past bij de specifieke context.

De accountmanagers van Nationale-Nederlanden Zorg zijn gecertificeerde adviseurs op het gebied van duurzame inzetbaarheid en beschikken over de kennis en ervaring om met u hierover het gesprek aan te gaan.

Maak een afspraak met uw vaste contactpersoon of neem contact op via telefoonnummer
026 400 48 05 of mail ons op verkoopzorg@nn.nl. Wij helpen u graag.