Ga direct naar inhoud

Waar kun je op rekenen als je een verzoek hebt?

Heb je een vraag of verzoek over je pensioen, zakelijke schade- of inkomensverzekering? Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen: per post, per e-mail of telefonisch. Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen en wij beantwoorden graag al je vragen. In het algemeen ontvang je een inhoudelijke reactie, soms een bericht dat het wat langer duurt. In dat laatste geval laten wij altijd weten wanneer je alsnog een inhoudelijke reactie kunt verwachten.

Inkomensverzekeringen

Voor sommige verzoeken geldt een specifieke reactietermijn:

  • Je ontvangt een offerte binnen 10 werkdagen na de aanvraag.
  • Als je een offerte accepteert, dan ontvang je je nieuwe polis binnen 10 werkdagen.
  • Een verzoek tot het wijzigen of stopzetten van je verzekering behandelen wij binnen 15 werkdagen.
  • Op een uitkeringsverzoek reageren wij binnen 20 werkdagen.
  • Verzoeken die via Meldverzuim binnenkomen verwerken we in de eerstvolgende maand (=verwerkingsmaand) na indienen. Afhandeling van je melding gebeurt uiterlijk op de laatste werkdag van de verwerkingsmaand.

Op al je andere vragen of verzoeken reageren wij binnen 10 werkdagen.

Pensioen

We beantwoorden je vraag of verzoek binnen 15 werkdagen.
Klachten lossen we binnen 10 werkdagen voor je op.

Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren wij binnen 25 werkdagen.

Zakelijke schadeverzekeringen

Je ontvangt binnen 10 werkdagen een reactie van ons als je:

  • om een offerte vraagt
  • je huidige verzekering wilt wijzigen of opzeggen
  • een nieuwe verzekering binnen het Zekerheidspakket aanvraagt
  • informatie over je verzekering vraagt

Alleen als je een niet-pakket polis aanvraagt, kan deze reactietermijn oplopen tot maximaal 25 werkdagen.

Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren we binnen 1 maand.

Op alle verzoeken ontvangt u één van de volgende reacties:

  • We beantwoorden je vraag.
  • We laten weten dat je verzoek verwerkt is.
  • We geven aan of je verzoek is toegewezen (bijvoorbeeld of je aanvraag is geaccepteerd, of je schademelding wordt gedekt door je polis).
  • We geven aan welke informatie ontbreekt om je verzoek af te kunnen handelen.
  • Lukt het ons niet om op tijd een inhoudelijke reactie te geven, dan laten we je weten wanneer dat wel lukt.

We versturen papieren post uiterlijk op de door ons genoemde reactiedatum. Wij kunnen niet aangeven wanneer de post bij je wordt bezorgd.

Een vraag stellen of een verzoek doen via e-mail

Wil je een verzoek indienen via e-mail? Dat kan eenvoudig via deze website. Onder ‘Kunnen wij je helpen’ vind je een e-mailknop. Als je daarop klikt, verschijnt er een webformulier waarin je je vraag kunt stellen. Vul dit formulier zo volledig mogelijk in. We kunnen je dan zo goed mogelijk van dienst zijn.



Kunnen wij je helpen?