De wijze van distributie van de verzekeringen
Voor de wijze van distributie van de verzekeringen gelden wettelijke regels. Hieronder lees je daar meer over.
Informatie over de bemiddelaar, provisie en werkzaamheden
Nationale-Nederlanden Zorg is jouw bemiddelaar:
Nationale-Nederlanden Zorg is een handelsnaam van Distributie Zorgverzekeringen B.V. en bemiddelt jou als klant uitsluitend naar de zorgverzekeraars Centrale Zorgverzekeringen NZV N.V. (voor
jouw basisverzekering) en OWM CZ Groep U.A. (voor jouw aanvullende zorgverzekeringen). Deze zorgverzekeraars behoren tot CZ Groep te Tilburg. OWM CZ
Groep U.A. is 100% aandeelhouder van Centrale Zorgverzekeringen NZV N.V. Deze twee
zorgverzekeraars noemen we verder 'CZ'.
Distributie Zorgverzekeringen B.V. is gevestigd aan de Rijksweg West 2, 6842 BD, te Arnhem. Postbus 40000, 6803 GA Arnhem. Tel: 026 -353 53 53. Distributie Zorgverzekeringen B.V. is ingeschreven bij de AFM (nr. 12012829) en bij de KvK (nr. 18115656).
Nationale-Nederlanden Zorg bemiddelt voor CZ Groep in een naturapolis (Zorg Voordelig) en een combinatiepolis (Zorg Vrij)
Hiervoor ontvangen wij provisie en voeren wij de volgende werkzaamheden uit:
-
Nationale-Nederlanden Zorg geeft je uitgebreide informatie over onze zorgproducten. Op basis van deze informatie beoordeel je geheel zelfstandig of het product bij jou past. Als je kiest voor het afsluiten van het zorgproduct bemiddelen wij je naar de zorgverzekeraar.
Goed om te weten: onze medewerkers die financiële diensten verlenen ontvangen geen aanvullende vergoeding of andere beloning als zij een bepaald aantal verzekeringen hebben afgesloten. Of als ze een specifiek doel hebben bereikt. Ze ontvangen soms wel een (kleine) attentie in het kader van een actie.
-
Nationale-Nederlanden Zorg beantwoordt telefonisch en via WhatsApp vragen van klanten. Denk aan servicevragen (over de inhoud van dekkingen of tijdens prolongaties) en algemene vragen;
-
Nationale-Nederlanden Zorg verricht op verzoek van de klanten mutaties op lopende verzekeringen;
-
Nationale-Nederlanden Zorg administreert relatie- en mutatiegegevens van haar klanten;
-
Nationale-Nederlanden Zorg doet voorstellen, zoals het uitbrengen van offertes aan al haar bestaande én nieuwe klanten met als doel het voortzetten of afsluiten van zorgverzekeringen;
-
Nationale-Nederlanden Zorg ontwikkelt en onderhoudt een website en geeft daarmee aan haar klanten transparante en volledige informatie over haar zorgproducten en diensten;
-
Nationale-Nederlanden Zorg stelt brochures op en andere communicatiemiddelen om bestaande en nieuwe klanten te informeren;
-
Nationale-Nederlanden Zorg ontwikkelt ideeën en deelt die met de zorgverzekeraars over nieuwe zorgproducten, afgestemd op de behoeftes van de klanten;
-
Nationale-Nederlanden Zorg beoordeelt haar zorgproducten en voert markt- en distributieonderzoek uit om haar productaanbod zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen en behoeftes van haar klanten;
-
Nationale-Nederlanden Zorg onderhandelt en stemt af met de zorgverzekeraars, waarbij de hoogte van de marktpremie wordt bepaald, evenals de inhoud van de voorwaarden van de zorgverzekeringen;
-
Nationale-Nederlanden Zorg investeert in nieuwe diensten voor haar klanten (denk aan de Mijn-omgeving, de NN App);
-
Nationale-Nederlanden Zorg behandelt klachten over haar dienstverlening als bemiddelaar. De klachtprocedure vind je hier.
Zorgverzekering via een andere bemiddelaar afgesloten?
Als je een collectieve zorgverzekering afsluit, dan kan het zijn dat er een andere bemiddelaar dan Nationale-Nederlanden Zorg betrokken is. Is dit het geval? Dan ontvangt deze bemiddelaar provisie van CZ. Neem contact op met je bemiddelaar voor meer informatie.
Informatie over de zorgverzekeraars en hun werkzaamheden
-
CZ is jouw contractspartij en risicodrager voor jouw zorgverzekeringen;
-
CZ is de vergunninghouder en aanspreekpunt voor Toezichthouders voor jouw zorgverzekeringen;
-
CZ wikkelt jouw zorgclaims af en betaalt deze;
-
CZ koopt voor haar verzekerden de benodigde zorg in bij de zorgaanbieders;
-
CZ ontwikkelt ideeën en deelt die met Nationale-Nederlanden Zorg over nieuwe zorgproducten, afgestemd op de behoeftes van de klanten;
-
CZ ontwikkelt nieuwe zorgproducten, mede op basis van inbreng van Nationale-Nederlanden Zorg;
-
CZ incasseert de premie voor jouw zorgverzekeringen;
-
CZ betaalt provisie uit aan jouw bemiddelaar;
-
CZ beantwoordt telefonisch en via WhatsApp vragen van klanten. Dit betreffen vragen naar aanleiding van claims, debiteureninformatie, medische informatie en aanvragen voor machtigingen.
Als we op de website spreken van ‘Nationale-Nederlanden, we/wij/ons’ dan wordt daarmee deze samenwerking volgens de onderlinge verdeling van werkzaamheden bedoeld.
Ledenraad
Om ervoor te zorgen dat de leden van de CZ Groep voldoende invloed hebben op het beleid, is er een ledenraad die bestaat uit verzekerden. De ledenraad is zoveel mogelijk een afspiegeling van alle verzekerden van de CZ Groep. Dat betekent dat ook verzekerden met een zorgverzekering van Nationale-Nederlanden in de ledenraad van de CZ groep zitten. Meer weten over de ledenraad? Dat kan hier.