Ga direct naar inhoud

Een nieuwe pensioenomgeving!

Als Nationale-Nederlanden willen wij graag één digitale omgeving en één gebruikerservaring voor al onze klanten. Dat doen we met mijn.nn Inkomen Later voor deelnemers met een pensioen bij ons. Deze nieuwe omgeving komt in stappen beschikbaar voor steeds meer pensioenproducten, waaronder jouw pensioen.

Inzicht, overzicht en gemak

Met mijn.nn Inkomen Later krijg je op één plek inzicht in jouw pensioenen bij Nationale-Nederlanden. Andere pensioenen en inkomsten kun je eenvoudig toevoegen. En voor een nog completer inzicht in het benodigde inkomen later, kun je stap voor stap je verwachte uitgaven bepalen met de Nibud-koppeling.

Op nn.nl/inkomenlater vind je korte video’s en praktische instructies om snel je weg te vinden in de nieuwe pensioenomgeving.

Belangrijk om te weten, belangrijk om te doen

We werken gefaseerd toe naar één online omgeving voor al onze producten. En elk kwartaal voegen we nieuwe functionaliteiten toe. Meer eenvoud en gemak voor jou zijn daarbij steeds het uitgangspunt.

  • Je blijft op precies dezelfde manier inloggen als nu. Als je inlogt op mijn.nn en klikt op je pensioenproduct, zie je meteen een button die je naar Inkomen Later brengt.

  • Pensioendocumenten vind je op twee plekken. Je persoonlijke pensioendocumenten staan op mijn.nn in ‘Mijn documenten’. De algemene regelingsdocumenten, zoals een pensioenreglement of een aanvulling (addendum) daarop, staan op de productpagina van je pensioenregeling. Bekijk hier waar je je documenten nu vindt.

  • Voorlopig heb je alleen inzicht in het (verwachte) inkomen uit pensioen voor jezelf. We willen dit in 2022 uitbreiden met inzicht in het pensioen voor nabestaanden. Voor de nieuwere producten tonen we deze gegevens wel. Nieuwere producten zijn Comfort Pensioen, Bewust Pensioen, Persoonlijk Pensioen Plan en Garant Pensioen Plan.

  • De gegevens en bedragen op mijn.nn Inkomen Later worden voor onze oudere pensioenproducten eens per kwartaal bijgewerkt, net als op mijnpensioenoverzicht.nl. Voor de nieuwere producten kunnen we de gegevens en bedragen wel doorlopend actualiseren. Nieuwere producten zijn Comfort Pensioen, Bewust Pensioen, Persoonlijk Pensioen Plan en Garant Pensioen Plan.

  • Heb je meerdere pensioenen bij ons? Dan heb je wellicht al eerder toegang gekregen tot mijn.nn Inkomen Later. Hier hebben we nu weer pensioen(en) van jou aan toegevoegd. Heb je deze eerder zelf toegevoegd, dan staat dit er nu mogelijk dubbel in. Verwijderen doe je eenvoudig via ‘Inkomsten toevoegen en beheren’. Let op: doe je dit niet, dan toont Inkomen Later geen goed beeld van het inkomen voor later. Bij pensioenen die je vanuit het pensioenregister hebt toegevoegd, zorgen wij voor de ontdubbeling.

Antwoorden op veel gestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Kijk op nn.nl/inkomenlater voor uitgebreide informatie over je nieuwe pensioenomgeving. Of neem contact met ons op. We helpen je graag.

Hoe werkt mijn.nn Inkomen Later?

Samen met deelnemers hebben we onderzocht hoe we het jou zo makkelijk mogelijk kunnen maken om meteen zelf met je inkomen voor later aan de slag te gaan. Daarnaast vind je op nn.nl/inkomenlater diverse korte video’s en praktische instructies om nog makkelijker je weg te vinden in de nieuwe omgeving.

Ik heb mijn.nn Inkomen Later al voor een ander pensioen bij jullie. Moet ik nog iets aanpassen?

Heb je eerder zelf je pensioen(en) toegevoegd in mijn.nn Inkomen Later via ‘Inkomsten toevoegen en beheren’? Dan staat dit er nu mogelijk dubbel in. Verwijderen doe je eenvoudig met een klik op het prullenbak-icoon. Let op: doe je dit niet, dan toont Inkomen Later geen goed beeld van het inkomen voor later. Bij pensioenen die je vanuit het pensioenregister hebt toegevoegd, zorgen wij voor de ontdubbeling.

Zijn de pensioenen en andere inkomsten die ik had toegevoegd in mijn.pensioen (werknemerportal) mee naar de nieuwe omgeving?

Deze kunnen we helaas niet automatisch overzetten. Voeg je gegevens daarom opnieuw toe, dan heb je meteen een actueel overzicht.

Let op! Heb je meerdere pensioenen bij ons en worden die later door ons toegevoegd in mijn.nn Inkomen Later? Controleer dan of er straks geen dubbeltelling ontstaat met de pensioenen die je nu zelf toevoegt. Bij pensioenen die je vanuit het pensioenregister toevoegt, zorgen wij voor de ontdubbeling. Pensioenen die je zelf (handmatig) invoert, kun je eenvoudig weer verwijderen via het prullenbak-icoon.
Als wij andere pensioenen van jou toevoegen aan mijn.nn Inkomen Later, ontvang je hierover apart bericht.

Hoe vaak actualiseren jullie de gegevens en bedragen van mijn pensioen?

De gegevens en bedragen op mijn.nn Inkomen Later worden voor onze oudere pensioenproducten eens per kwartaal bijgewerkt, net als op mijnpensioenoverzicht.nl. Voor de nieuwere producten kunnen we de gegevens en bedragen wel doorlopend actualiseren. Nieuwere producten zijn Comfort Pensioen, Bewust Pensioen, Persoonlijk Pensioen Plan en Garant Pensioen Plan.

Waarom zie ik bij mijn pensioen niet de naam van mijn (oude) werkgever staan?

Pensioenen die nog niet gekoppeld zijn aan een dienstverband zie je onder het kopje ‘Overige werkgevers’ staan. Mijn.nn Inkomen Later is een portaal in ontwikkeling. Elk kwartaal voegen we nieuwe functionaliteiten toe.

Ik heb meer pensioenen bij jullie. Wanneer komen die in mijn.nn.Inkomen Later?

Mijn.nn Inkomen Later komt in stappen beschikbaar voor steeds meer pensioenproducten. Het kan zijn dat je jouw pensioen(en) bij Nationale-Nederlanden nog niet allemaal in mijn.nn Inkomen Later ziet staan. Je ontvangt een bericht van ons als er een verandering is voor het online beheer van een pensioen dat jij hebt.

Ik heb (ook) een pensioenuitkering. Waarom zie ik deze niet in mijn.nn Inkomen Later?

Mijn.nn Inkomen Later geeft inzicht in het inkomen dat je later kunt verwachten. Een (gedeeltelijk) ingegaan pensioen tonen we (nog) niet. Deze pensioenuitkering kun je in mijn.nn Inkomen Later wel zelf toevoegen bij ‘Verwachte inkomsten’, als je ook (nog een) pensioen hebt dat nog niet is ingegaan.

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Heb je een vraag?

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact

Wil je advies?

Met een onafhankelijk adviseur kijk je samen naar welk product bij je past.

Vind je adviseur