Ga direct naar inhoud

Een nieuwe pensioenomgeving!

Als Nationale-Nederlanden willen wij graag één digitale omgeving en één gebruikerservaring voor al onze klanten. Dat doen we met mijn.nn Inkomen Later voor deelnemers met een pensioen bij ons. Deze nieuwe omgeving komt in stappen beschikbaar voor steeds meer pensioenproducten, waaronder jouw pensioen.

Inzicht, overzicht en gemak

Met mijn.nn Inkomen Later krijg je op één plek inzicht in jouw pensioenen bij Nationale-Nederlanden. Andere pensioenen en inkomsten kun je eenvoudig toevoegen. En voor een nog completer inzicht in het benodigde inkomen later, kun je stap voor stap je verwachte uitgaven bepalen met de Nibud-koppeling.

Op deze webpagina lees je informatie speciaal voor deelnemers met voorheen een account op Pensioen Services Online. Op nn.nl/inkomenlater vind je korte video’s en praktische instructies om snel je weg te vinden in de nieuwe pensioenomgeving.

Belangrijk om te weten, belangrijk om te doen

We werken gefaseerd toe naar één online omgeving voor al onze producten. En elk kwartaal voegen we nieuwe functionaliteiten toe. Meer eenvoud en gemak voor jou zijn daarbij steeds het uitgangspunt.

  • Je blijft op precies dezelfde manier inloggen als nu. Als je inlogt op mijn.nn en klikt op Garant Pensioen Plan, zie je meteen een button die je naar Inkomen Later brengt.
  • Pensioendocumenten die je eerst in Pensioen Services Online had (digitaal), zijn overgezet naar mijn.nn en in te zien via ‘Mijn documenten’.
  • Heb je al eerder toegang gekregen tot mijn.nn Inkomen Later? Dan hebben we hier we je Garant Pensioen Plan aan toegevoegd. Heb je dit pensioen eerder zelf toegevoegd, dan staat dit er nu mogelijk dubbel in. Verwijderen doe je eenvoudig via ‘Inkomsten toevoegen en beheren’. Let op: doe je dit niet, dan toont Inkomen Later geen goed beeld van het inkomen voor later. Bij pensioenen die je vanuit het pensioenregister hebt toegevoegd, zorgen wij voor de ontdubbeling.

Antwoorden op veel gestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Kijk op nn.nl/inkomenlater voor uitgebreide informatie over je nieuwe pensioenomgeving. Of neem voor vragen over je Garant Pensioen Plan contact met ons op via 088 663 60 00. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 17.30 uur. Of stuur een e-mail naar csd@nn.nl. We helpen je graag.

Hoe werkt mijn.nn Inkomen Later?

Samen met deelnemers hebben we onderzocht hoe we het jou zo makkelijk mogelijk kunnen maken om meteen zelf met je inkomen voor later aan de slag te gaan. Daarnaast vind je op nn.nl/inkomenlater diverse korte video’s en praktische instructies om nog makkelijker je weg te vinden in de nieuwe omgeving.

Ik heb mijn.nn Inkomen Later al voor een ander pensioen bij jullie. Moet ik nog iets aanpassen?

Heb je mijn.nn Inkomen Later al op het moment dat we je Garant Pensioen Plan omzetten naar deze nieuwe omgeving? En heb je je Garant Pensioen Plan pensioen eerder zelf toegevoegd via ‘Inkomsten toevoegen en beheren’? Dan staat dit er nu mogelijk dubbel in. Verwijderen doe je eenvoudig met een klik op het prullenbak-icoon. Let op: doe je dit niet, dan toont Inkomen Later geen goed beeld van het inkomen voor later. Bij pensioenen die je vanuit het pensioenregister hebt toegevoegd, zorgen wij voor de ontdubbeling.

Zijn de pensioenen en andere inkomsten die ik had toegevoegd in mijn.pensioen (werknemerportal) mee naar de nieuwe omgeving?

Deze kunnen we helaas niet automatisch overzetten. Voeg je gegevens daarom opnieuw toe, dan heb je meteen een actueel overzicht.

Let op! Heb je meerdere pensioenen bij ons en worden die later door ons toegevoegd in mijn.nn Inkomen Later? Controleer dan of er straks geen dubbeltelling ontstaat met de pensioenen die je nu zelf toevoegt. Bij pensioenen die je vanuit het pensioenregister toevoegt, zorgen wij voor de ontdubbeling. Pensioenen die je zelf (handmatig) invoert, kun je eenvoudig weer verwijderen via het prullenbak-icoon.
Als wij andere pensioenen van jou toevoegen aan mijn.nn Inkomen Later, ontvang je hierover apart bericht.

Zijn de scenario’s die ik had gemaakt in Pensioen Services Online mee naar de nieuwe omgeving?

Berekeningen die je had gemaakt met de Inkomensplanner in Pensioen Services Online zijn niet omgezet naar mijn.nn Inkomen Later. Je kunt wel nieuwe berekeningen maken van je verwachte netto-inkomsten per maand bij verschillende keuzes. Deze kun je niet opslaan, maar eventueel wel zelf als schermafdruk bewaren.

Ik heb nog meer pensioenen bij jullie. Wanneer komen die in mijn.nn Inkomen Later?

Mijn.nn Inkomen Later komt in stappen beschikbaar voor steeds meer pensioenproducten. Het kan zijn dat je jouw pensioen(en) bij Nationale-Nederlanden nog niet allemaal in mijn.nn Inkomen Later ziet staan. Je ontvangt een bericht van ons als er een verandering is voor het online beheer van een pensioen dat jij hebt.

Ik heb (ook) een pensioenuitkering. Waarom zie ik deze niet in mijn.nn Inkomen Later?

Mijn.nn Inkomen Later geeft inzicht in het inkomen dat je later kunt verwachten. Een (gedeeltelijk) ingegaan pensioen tonen we (nog) niet. Deze pensioenuitkering kun je in mijn.nn Inkomen Later wel zelf toevoegen bij ‘Verwachte inkomsten’, als je ook nog een pensioen hebt dat nog niet is ingegaan.

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Heb je een vraag?

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact

Wil je advies?

Met een onafhankelijk adviseur kijk je samen naar welk product bij je past.

Vind je adviseur