Vragen en antwoorden over inloggen met DigiD

English version

Bouw je pensioen op via je werkgever bij Nationale-Nederlanden? Of heb je dat in het verleden gedaan? Dan kun je met DigiD inloggen op mijn.nn voor je persoonlijke pensioenomgeving.

Heb je een vraag over inloggen met DigiD of over wat je ziet nadat je bent ingelogd met DigiD? Kijk dan hieronder of je vraag erbij staat.

Waarom zie ik alleen mijn pensioen als ik inlog met DigiD?

Als je inlogt op mijn.nn met DigiD mogen we volgens de huidige wet- en regelgeving alleen je pensioen laten zien. Wil je ook je andere product(en) bij Nationale-Nederlanden zien? Log dan uit en log opnieuw in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Of log in op de NN-app en scan de QR code op nn.nl/inloggen.

Moet ik eerst een mijn.nn-account aanmaken om in te loggen met DigiD?

Nee dat hoeft niet. Je kunt meteen inloggen op mijn.nn met DigiD. 

Waarom zie ik mijn zorgverzekering niet als ik inlog op mijn.nn met DigiD? 

De NN Zorgverzekering heeft een eigen mijn-omgeving. Deze staat los van mijn.nn voor pensioen, sparen, hypotheken of beleggen.

Waarom zie ik wel mijn andere producten als ik inlog op mijn.nn met mijn gebruikersnaam en wachtwoord of als ik inlog op de NN-app? 

Als je inlogt op een andere manier dan met je DigiD mogen we al je producten op mijn.nn laten zien. Hiervoor gelden geen beperkingen vanuit wet- en regelgeving.

Waarom zie ik bij Mijn documenten alleen mijn pensioendocumenten?

Volgens de huidige wet- en regelgeving mogen we als je inlogt op mijn.nn met DigiD alleen je pensioen laten zien en daarmee ook alleen je pensioendocumenten. Wil je ook je andere product(en) en documenten bij Nationale-Nederlanden zien? Log dan uit en log opnieuw in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Of log in op de NN-app en scan de QR code op nn.nl/inloggen.

Waarom zie je met een veilige inlogmethode als DigiD minder producten dan met je gebruikersnaam en wachtwoord?

Alleen organisaties die wettelijk bevoegd zijn om burgerservicenummers te gebruiken, mogen gebruikmaken van DigiD. Dit zijn overheidsorganisaties of organisaties met een publieke taak, zoals ministeries en gemeenten, pensioenuitvoerders en zorgverzekeraars. Daarom mogen wij DigiD alleen aanbieden om te in te loggen op mijn.nn voor je pensioen of je NN Zorgverzekering, niet voor eventuele andere producten die je hebt bij Nationale-Nederlanden.

Waarom kun je alleen voor je pensioen of zorgverzekering inloggen met DigiD? 

Wij mogen DigiD alleen aanbieden om te in te loggen voor je pensioen- of zorgverzekering, niet voor eventuele andere producten die je hebt bij Nationale-Nederlanden. Dit komt omdat alleen organisaties die wettelijk bevoegd zijn om burgerservicenummers te gebruiken, gebruik mogen maken van DigiD. Dit zijn overheidsorganisaties of organisaties met een publieke taak, zoals ministeries en gemeenten, pensioenuitvoerders en zorgverzekeraars. Daarom mag alleen Nationale-Nederlanden Pensioen en Nationale-Nederlanden Zorg DigiD aanbieden om in te loggen.

Kan ik in de NN App met DigiD? 

Nee dat kan niet. Nadat je de app hebt geactiveerd, krijg je toegang met je vingerafdruk, gezichtsherkenning of pincode.

Kan ik de NN App activeren met DigiD?

Nee dat kan niet. Wil je de app activeren? Kijk dan op je mijn.nn-account koppelen aan de app.

Kan ik met DigiD inloggen als ik in het buitenland woon? 

Had je al een DigiD voordat je naar het buitenland verhuisde? Dan kun je die gewoon blijven gebruiken. Woon je in het buitenland en heb je nog geen DigiD? En heb je de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een ander land in de Europese Economische Ruimte (EER)? Dan kun je een DigiD aanvragen. Kijk hiervoor op digid.nl/buitenland.

Het lukt niet om in te loggen met DigiD, wat nu? 

Je kunt alleen met DigiD inloggen als een van de volgende situaties op jou van toepassing is:

  • Je bouwt pensioen bij ons op via je huidige werkgever.
  • Je hebt pensioen bij ons opgebouwd via je huidige werkgever.
  • Je hebt pensioen bij ons opgebouwd via je vroegere werkgever en je hebt niet gekozen voor waardeoverdracht naar de uitvoerder van het pensioen bij je huidige werkgever.
  • Je ontvangt een pensioenuitkering van ons.

Is een van de situaties op jou van toepassing, maar lukt het inloggen toch niet? Kijk dan op digid.nl/inlogmethodes wat er aan de hand kan zijn. Ben je hier niet mee geholpen? Neem dan contact met ons op.

Ik heb een andere vraag over DigiD, waar kan ik die stellen?  

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Heb je een vraag?

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact

Wil je advies?

Met een onafhankelijk adviseur kijk je samen naar welk product bij je past.

Vind je adviseur