Ga direct naar inhoud

tot 1,65% rente*

Aanvullende PensioenOpbouw telefonisch aanvragen

  • Aanvragen in 4 stappen
  • Openen met hulp van onze medewerkers, zij geven je geen advies
  • Eenmalige kosten € 125,-

* Effectieve rente op jaarbasis met ingang van 27 januari 2023, wijzigingen voorbehouden

Telefonisch openen

Je kunt bij Nationale-Nederlanden een rekening Aanvullende PensioenOpbouw telefonisch openen zonder advies. Het is dan belangrijk dat je goed geïnformeerd bent over het product, de fiscale en juridische regels van het product begrijpt en weet of het past bij jouw situatie.

Van aanvraag tot pensioensparen in 4 stappen

In vier stappen vraag je Aanvullende PensioenOpbouw aan. We helpen je graag als je vragen hebt.
1. Je vraagt telefonisch een offerte aan
2. Je accepteert de offerte
3. Je bevestigt jouw identiteit in mijn.nn
4. Begin met sparen of laat je vrijkomende lijfrentekapitaal overboeken

1. Offerte aanvragen

Om een offerte aan te vragen, bel je ons op 088 663 06 63. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Voordat we de rekening openen, stellen we je een aantal vragen over de kenmerken van het product en de fiscale regels die erbij horen. Het is dus verstandig om alle informatie over het product en de fiscale regels goed door te lezen voordat je belt. Het gesprek duurt ongeveer een half uur. Daarna ontvang je een e-mail van ons. Je kunt de offerte dan bekijken in mijn.nn, jouw persoonlijke en beveiligde online omgeving.

2. Offerte en distributiekosten accepteren

Accepteer je de offerte en de eenmalige incasso van de distributiekosten? Dan laat je ons dit weten door de e-mail te beantwoorden. Hierna ontvang je van ons een e-mail met de stappen die nog nodig zijn om je aanvraag af te ronden. Ook ontvang je een e-mail met een activatiecode. Hiermee maak je een account aan in mijn.nn, jouw persoonlijke online omgeving.

3. Jouw identiteit bevestigen in mijn.nn

In mijn.nn vragen we je om je identiteit te bevestigen. Ga in mijn.nn naar je nieuwe rekening en volg de aanwijzingen. Om je identiteit te bevestigen, heb je je mobiele telefoon of tablet nodig. 

Je bevestigt je identiteit met een foto van je paspoort of identiteitskaart, en van je gezicht. Ook geef je je locatie door. In het privacy statement identiteitscontrole lees je waarom we dit vragen en hoe we met deze gegevens omgaan. Op nn.nl/identiteit lees je meer over het proces en waar je toestel aan moet voldoen.

Binnen één dag ontvang je een e-mail of we je identiteit succesvol hebben gecontroleerd én goedgekeurd. 

4. Begin met sparen of laat je vrijkomende lijfrentekapitaal overboeken

Om te beginnen met sparen, stort je een bedrag vanaf je tegenrekening op je rekening Aanvullende PensioenOpbouw. Je kunt er ook voor kiezen om periodiek (bijvoorbeeld eens per maand) een bedrag te storten. Voor de belastingaftrek geldt wel een maximum bedrag dat je kunt storten. De Belastingdienst noemt dat bedrag ‘jaarruimte’. Wil je berekenen hoeveel je maximaal mag sparen en aftrekken van de belasting? Dat bereken je eenvoudig met onze rekenhulp jaarruimte berekenen.

Wil je je lijfrentekapitaal laten bijstorten op je rekening Aanvullende PensioenOpbouw? Ga dan in mijn.nn naar je rekening Aanvullende PensioenOpbouw en kies onder ‘Zelf regelen’ voor ‘Lijfrentekapitaal bijstorten’. Je vult daar het online formulier ‘Lijfrentekapitaal bijstorten’ in. Daarna ontvang je een e-mail van ons met instructies en eventueel formulieren om het lijfrentekapitaal over te dragen. De status van je lopende bijstortingen kun je volgen in mijn.nn bij je rekening Aanvullende PensioenOpbouw.


Belangrijk om te weten

Kosten
Voor het telefonisch openen van een rekening Aanvullende PensioenOpbouw betaal je eenmalig € 125,-. Deze distributiekosten betaal je voor alle werkzaamheden die wij uitvoeren vanaf het eerste telefonisch contact tot en met het openen van je rekening.

Fiscale en juridische regels
Het is belangrijk dat je de werking van Aanvullende PensioenOpbouw goed begrijpt, de fiscale en juridische regels van het product kent en weet of het product bij jouw situatie past. Als je niet aan de fiscale regels voldoet of het product afsluit terwijl dat niet bij je persoonlijke situatie past, kan dit aanzienlijke financiële gevolgen voor jou hebben.

Distributiekosten betalen vanaf een andere betaalrekening dan de tegenrekening
De distributiekosten schrijven wij automatisch af van de betaalrekening die je als tegenrekening aan ons hebt doorgegeven. Wil je de kosten vanaf een andere betaalrekening betalen? Dan kun je het bedrag zelf naar ons overmaken. Je ontvangt van ons een e-mail met de betaalgegevens, het bedrag en de uiterlijke betaaldatum.

Distributiekosten betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening
Wil je de distributiekosten voor Aanvullende PensioenOpbouw betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Betalingen vanaf een betaalrekening in het buitenland duren vaak langer. Let hierop zodat het bedrag op tijd op onze rekening staat.

Mogelijk extra kosten bij betalen distributiekosten in een andere valuta dan euro
Betaal je de distributiekosten vanaf een betaalrekening in een andere valuta? Dan rekent de bank de valuta om in euro's. Daarvoor brengt je bank mogelijk kosten in rekening. Ook berekent je bank mogelijk kosten voor een internationale betalingsopdracht. Deze kosten betaal je zelf en komen bovenop het bedrag van de distributiekosten. Heb je daar vragen over? Raadpleeg dan je bank.

Je kunt de distributiekosten niet betalen vanaf een betaalrekening die afkomstig is uit de Ultra High Risk Countries (UHRC) landen zoals Cuba, Iran, Noord-Korea, Soedan en Syrië.