Ga direct naar inhoud

tot 1,05% rente*

Aanvullende PensioenOpbouw telefonisch aanvragen

  • Van aanvraag tot uitkering in 4 stappen
  • Openen met hulp van onze medewerkers, zij geven u geen advies
  • Eenmalige kosten € 125,-

* Effectieve rente op jaarbasis met ingang van 15 juli 2022, wijzigingen voorbehouden.

Telefonisch openen

U kunt bij Nationale-Nederlanden een rekening Aanvullende PensioenOpbouw telefonisch openen zonder advies. Het is dan belangrijk dat u goed geïnformeerd bent over het product, de fiscale en juridische regels van het product begrijpt en weet of het past bij uw situatie.

Van aanvraag tot pensioensparen in 4 stappen

In vier stappen vraagt u Aanvullende PensioenOpbouw aan. We helpen u graag als u vragen heeft.
1. U vraagt telefonisch een offerte aan
2. U accepteert de offerte
3. U bevestigt uw identiteit in mijn.nn
4. Begin met sparen of laat uw vrijkomende lijfrentekapitaal overboeken

1. Offerte aanvragen

Om een offerte aan te vragen, belt u ons op 088 663 06 63. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Voordat we de rekening openen, stellen we u een aantal vragen over de kenmerken van het product en de fiscale regels die erbij horen. Het is dus verstandig om alle informatie over het product en de fiscale regels goed door te lezen voordat u belt. Het gesprek duurt ongeveer een half uur. Daarna ontvangt u een e-mail van ons. U kunt de offerte dan bekijken in mijn.nn, uw persoonlijke en beveiligde online omgeving.

2. Offerte en distributiekosten accepteren

Accepteert u de offerte en de eenmalige incasso van de distributiekosten? Dan laat u ons dit weten door de e-mail te beantwoorden. Hierna ontvangt u van ons een e-mail met de stappen die nog nodig zijn om uw aanvraag af te ronden. Ook ontvangt u een e-mail met een activatiecode. Hiermee maakt u een account aan in mijn.nn, uw persoonlijke online omgeving.

3. Uw identiteit bevestigen in mijn.nn

In mijn.nn vragen we u om uw identiteit te bevestigen. Ga in mijn.nn naar uw nieuwe rekening en volg de aanwijzingen. Om uw identiteit te bevestigen, heeft u uw mobiele telefoon of tablet nodig. 

U bevestigt uw identiteit met een foto van uw paspoort of identiteitskaart, en van uw gezicht. Ook geeft u uw locatie door. In het privacy statement identiteitscontrole leest u waarom we dit vragen en hoe we met deze gegevens omgaan. Op nn.nl/identiteit leest u meer over het proces en waar uw toestel aan moet voldoen.

Binnen één dag ontvangt u een e-mail of we uw identiteit succesvol hebben gecontroleerd én goedgekeurd. 

4. Begin met sparen of laat uw vrijkomende lijfrentekapitaal overboeken

Om te beginnen met sparen, stort u een bedrag vanaf uw tegenrekening op uw rekening Aanvullende PensioenOpbouw. U kunt er ook voor kiezen om periodiek (bijvoorbeeld eens per maand) een bedrag te storten. Voor de belastingaftrek geldt wel een maximum bedrag dat u kunt storten. De Belastingdienst noemt dat bedrag ‘jaarruimte’. Wilt u berekenen hoeveel u maximaal mag sparen en aftrekken van de belasting? Dat berekent u eenvoudig met onze rekenhulp jaarruimte berekenen.

Wilt u uw lijfrentekapitaal laten bijstorten op uw rekening Aanvullende PensioenOpbouw? Ga dan in mijn.nn naar uw rekening Aanvullende PensioenOpbouw en kies onder ‘Zelf regelen’ voor ‘Lijfrentekapitaal bijstorten’. U vult daar het online formulier ‘Lijfrentekapitaal bijstorten’ in. Daarna ontvangt u een e-mail van ons met instructies en eventueel formulieren om het lijfrentekapitaal over te dragen. De status van uw lopende bijstortingen kunt u volgen in mijn.nn bij uw rekening Aanvullende PensioenOpbouw.


Belangrijk om te weten

Kosten
Voor het telefonisch openen van een rekening Aanvullende PensioenOpbouw betaalt u eenmalig € 125,-. Deze distributiekosten betaalt u voor alle werkzaamheden die wij uitvoeren vanaf het eerste telefonisch contact tot en met het openen van uw rekening.

Fiscale en juridische regels
Het is belangrijk dat u de werking van Aanvullende PensioenOpbouw goed begrijpt, de fiscale en juridische regels van het product kent en weet of het product bij uw situatie past. Als u niet aan de fiscale regels voldoet of het product afsluit terwijl dat niet bij uw persoonlijke situatie past, kan dit aanzienlijke financiële gevolgen voor u hebben.

Distributiekosten betalen vanaf een andere betaalrekening dan de tegenrekening
De distributiekosten schrijven wij automatisch af van de betaalrekening die u als tegenrekening aan ons heeft doorgegeven. Wilt u de kosten vanaf een andere betaalrekening betalen? Dan kunt u het bedrag zelf naar ons overmaken. U ontvangt van ons een e-mail met de betaalgegevens, het bedrag en de uiterlijke betaaldatum.

Distributiekosten betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening
Wilt u de distributiekosten voor Aanvullende PensioenOpbouw betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Betalingen vanaf een betaalrekening in het buitenland duren vaak langer. Let hierop zodat het bedrag op tijd op onze rekening staat.

Mogelijk extra kosten bij betalen distributiekosten in een andere valuta dan euro
Betaalt u de distributiekosten vanaf een betaalrekening in andere valuta? Dan rekent de bank uw valuta om in euro's. Daarvoor brengt uw bank mogelijk kosten in rekening. Ook berekent uw bank mogelijk kosten voor een internationale betalingsopdracht. Deze kosten betaalt u zelf en komen bovenop het bedrag van de distributiekosten. Heeft u daar vragen over? Raadpleeg dan uw bank.

U kunt de distributiekosten niet betalen vanaf een betaalrekening die afkomstig is uit de Ultra High Risk Countries (UHRC) landen zoals Cuba, Iran, Noord-Korea, Soedan en Syrië.