Ga direct naar inhoud

Veelgestelde vragen Krachtenbundeling

Samengaan Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden

Waarom zijn Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden samen gegaan?

We bundelen kennis, ervaring en ondernemerschap. Hierdoor kunnen we beter aan de veranderende wensen van onze klanten voldoen. We worden een slagvaardiger en efficiënter bedrijf waardoor we beter kunnen inspelen op maatschappelijke en technologische veranderingen. Door onze expertise en schaalgrootte kunnen we producten en dienstverlening verder verbeteren. Het doel daarvan is om u nog meer klantgerichte en innovatieve producten aan te bieden.

Wat gebeurt er met het Nationaal Spaarfonds?

N.V. Nationaal Spaarfonds is opgegaan in Delta Lloyd Levensverzekering N.V. op 13 oktober 2010. Delta Lloyd Levensverzekering N.V. is sinds 1 juni 2017 een onderdeel van NN Group N.V. en is per 1 januari 2019 opgegaan in Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij N.V.

Wanneer word ik geïnformeerd over het samengaan van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden?

Alle klanten van Delta Lloyd zijn inmiddels geïnformeerd. Bent u klant van OHRA Bank? Dan kan het zijn dat u pas later in 2019 geïnformeerd wordt omdat er nu nog niets verandert voor u. Als er voor u iets verandert, ontvangt u daarover altijd per product persoonlijk een bericht. U krijgt tijdig een brief of e-mail waarin we aangeven wat er precies voor u verandert. Ook kunt u altijd kijken bij de wijzigingen en informatie per product op nn.nl/krachtenbundeling Hier vindt u per product de laatste informatie.

Ik ben klant bij Delta Lloyd, bij OHRA en bij Nationale-Nederlanden. Wat betekent dit voor mij?

U ontvangt per merk en per product een persoonlijk bericht als er iets verandert. Dit betekent dat u van ons meerdere e-mails of brieven krijgt om u goed te informeren per product.

Ik ben klant bij Delta Lloyd/OHRA Bank. Mag Nationale-Nederlanden mijn persoonsgegevens gebruiken zonder mijn toestemming?

Omdat u een overeenkomst heeft met Delta Lloyd en omdat Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden zijn samengaan als één bedrijf, mag Nationale-Nederlanden uw persoonsgegevens gebruiken. Uw gegevens zijn nodig om u als klant goed te kunnen blijven helpen. Nationale-Nederlanden gebruikt uw persoons- en productgegevens voor dezelfde doeleinden als Delta Lloyd nu doet. Nationale-Nederlanden houdt zich daarbij, net als Delta Lloyd, aan de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en aan de ' Gedragscode verwerking persoonsgegevens verzekeraars. '. Dit is een gedragscode voor naleving van privacy-voorschriften door banken en verzekeraars. Meer informatie over het gebruik van uw persoonsgegevens vindt u op de pagina Privacy.

Ik ben klant bij Delta Lloyd/OHRA Bank. Kan ik bij Nationale-Nederlanden op dezelfde manier online bankieren en inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord?

De online omgeving van Delta Lloyd kunt u vanaf 1 december 2018 niet meer gebruiken. Vanaf dan kunt u terecht op nn.nl. Ook kunt u voortaan gebruik maken van mijn.nn, uw persoonlijke online omgeving van Nationale-Nederlanden. Om uw mijn.nn-account te activeren heeft u van ons een activatienummer ontvangen. Uw gebruikersnaam en wachtwoord van Delta Lloyd kunt u hiervoor niet gebruiken.

Voor OHRA Bank producten kunt u voorlopig gebruik blijven maken van OHRA Bank online. Voor OHRA Verzekeringen verandert er niets omdat OHRA Verzekeringen blijft bestaan.

Hypotheken

Ik kan mijn hypotheek niet meer betalen. Wat moet ik doen?

Lukt het u niet meer om uw hypotheek te betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via telefoonnummer 010 513 00 95 (ma t/m vr 8.00 tot 18.00 uur) of e-mailadres hypotheken.intensiefbeheer@nn.nl.

We proberen dan samen met u een passende oplossing te vinden. Wat het beste bij u past, hangt af van uw situatie.

Lees meer over onze hulp bij betalingsproblemen.

Waar kan ik de actuele rentepercentages vinden van de hypotheken van Delta Lloyd?

Als uw hypotheek een nieuwe rentevaste periode ingaat of als u uw hypotheek wilt verhogen, dan krijgt u een renteaanbod op basis van de hypotheekrentes van Nationale-Nederlanden. Bekijk de actuele hypotheekrentes.

Waar kan ik de voorwaarden van mijn Delta Lloyd-hypotheek vinden?

Bekijk de voorwaarden van de hypotheken van Delta Lloyd.

Is het mogelijk om de rente van mijn Delta Lloyd-hypotheek te wijzigen tijdens mijn rentevaste periode?

U mag uw rentevaste periode tussentijds aanpassen. U betaalt de kosten in één keer terug of verspreid over de resterende looptijd als u kiest voor rentemiddeling. Bekijk de mogelijkheden bij tussentijds rente wijzigen.

Ik heb een Delta Lloyd-hypotheek. Waarom moet ik een account aanmaken voor mijn.nn?

Uw hypotheek is omgezet naar het administratiesysteem van Nationale-Nederlanden. Voortaan kunt u een aantal belangrijke zaken voor uw hypotheek alleen nog in mijn.nn regelen. Bijvoorbeeld extra aflossen, declaraties indienen voor uw bouwdepot, uw rente tussentijds aanpassen en een nieuwe rente kiezen als uw rentevaste periode bijna afloopt. U krijgt dan ook geen brieven meer van ons. Die krijgt u alleen nog in mijn.nn in ‘Mijn documenten’, uw eigen berichtenbox. Dat is niet alleen veiliger voor uw gegevens, maar zo besparen we samen ook papier. Om uw hypotheekzaken goed te kunnen regelen en geen informatie te missen, is het dus belangrijk dat u uw account activeert. Heeft u dat nog niet gedaan? Bekijk hoe u dit regelt.

Veranderen de telefoonnummers en e-mailadressen die ik gebruik om contact op te nemen met Nationale-Nederlanden, over mijn Delta Lloyd-hypotheek?

Voor al uw producten van Delta Lloyd Bank kunt u voortaan contact opnemen met Nationale-Nederlanden.

Bekijk de contactgegevens van Nationale-Nederlanden.

Ik heb een Delta Lloyd-hypotheek op twee namen. Ontvangt mijn mede-leninghouder ook een activatienummer voor mijn.nn?

Ja, bij een hypotheek op twee namen ontvangen beide leninghouders een activatienummer voor mijn.nn. Met uw mijn.nn-account heeft u toegang tot uw persoonlijke online omgeving.

Ik wil mijn hypotheek bekijken via mijn.nn. Kan ik op mijn.nn inloggen met mijn inloggegevens van Delta Lloyd E-bankieren?

Uw Delta Lloyd inloggegevens kunt u niet meer gebruiken. Voor het inloggen in mijn.nn gebruikt u de inloggegevens van Nationale-Nederlanden. Bent u uw inloggegevens kwijt? Of heeft u problemen met inloggen? Kijk dan op nn.nl/inloghulp. Hier vindt u meer informatie en kunt u gemakkelijk online uw gebruikersnaam of wachtwoord opvragen.

Ik heb een Delta Lloyd-hypotheek. Hoe kan ik mijn wijzigingen doorgeven?

Uw hypotheek is omgezet naar het administratiesysteem van Nationale-Nederlanden. Voortaan kunt u veel wijzigingen zelf regelen in mijn.nn. Bijvoorbeeld extra aflossen, declaraties indienen voor uw bouwdepot, uw rente tussentijds aanpassen en een nieuwe rente kiezen als uw rentevaste periode bijna afloopt.

Hoe declareer ik een rekening uit het bouwdepot van mijn Delta Lloyd-hypotheek?

Uw hypotheek is omgezet naar het administratiesysteem van Nationale-Nederlanden. Een declaratie indienen voor uw bouwdepot doet u voortaan heel eenvoudig in mijn.nn of via de NN App.

Ik wil een deel van mijn Delta Lloyd-hypotheek eerder aflossen? Hoe werkt dat?

U mag per kalenderjaar een deel van uw oorspronkelijke hoofdsom aflossen zonder dat u daar kosten voor betaalt. Welk deel dit is, kunt u lezen in uw voorwaarden.

Extra aflossen regelt u eenvoudig via mijn.nn, uw persoonlijke en beveiligde online omgeving. U ziet meteen wat extra aflossen doet met uw maandlasten en kunt uw aflossing direct via iDEAL betalen. Nadat we uw betaling hebben ontvangen, duurt het maximaal drie werkdagen voordat uw gegevens in mijn.nn zijn bijgewerkt.

Pensioen

Verandert mijn pensioen door het samengaan van Delta Lloyd en NN Group?

Als er voor u iets verandert, informeren we u daar per product altijd persoonlijk over. U ontvangt tijdig een brief of e-mail waarin u kunt lezen wat er precies voor u verandert.

Blijven de contractvoorwaarden van mijn pensioen ongewijzigd door het samengaan van Delta Lloyd en NN Group?

De contractuele voorwaarden en afspraken blijven ongewijzigd. Er zijn geen wijzigingen in de bestaande contractuele rechten en verplichtingen.

Ik ga binnenkort met pensioen en ik heb een pensioen opgebouwd bij Nationale-Nederlanden en bij Delta Lloyd. Wordt dit nu samengevoegd?

Pensioenen worden niet samengevoegd. De pensioenuitkeringen staan los van elkaar en blijven onder de bestaande voorwaarden bestaan. U heeft zelf wel de mogelijkheid om uw pensioenaanspraken op bepaalde momenten samen te voegen, zogenoemde waardeoverdracht.

Mijn pensioen loopt via mijn werkgever. Wie informeert mij over wijzigingen door het samengaan van NN Group en Delta Lloyd?

We informeren u op dezelfde manier over uw pensioen zoals u dat gewend bent. Als er voor u iets verandert, informeren we u daar altijd persoonlijk over. U ontvangt tijdig een brief of e-mail waarin u kunt lezen wat er precies voor u verandert.

Sparen & Beleggen

Kan ik op deltalloyd.nl, in E-bankieren en via de Delta Lloyd apps mijn Delta Lloyd Bank producten en productinformatie nog inzien?

Sinds 1 december 2018 bestaat de website van Delta Lloyd niet meer en wordt u automatisch doorgelinkt naar nn.nl. Ook kunt u de apps van Delta Lloyd niet meer gebruiken. U kunt uw producten inzien in mijn.nn. Of bekijk nn.nl/krachtenbundeling voor meer informatie over de omzetting.

Levensverzekering

Wat voor gevolgen heeft het samengaan van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden voor mijn levensverzekering?

Inhoudelijk verandert er niets aan uw product(en). Als er iets verandert voor u dan informeren we u hierover.

Kan ik mijn levensverzekering stopzetten?

U kunt uw levensverzekering stopzetten. Laat u goed adviseren over de gevolgen van het stopzetten van uw levensverzekering. Heeft u de verzekering gekoppeld aan een lening, bijvoorbeeld een hypotheek? Dan moet u eerst toestemming vragen aan de geldverstrekker voordat u de verzekering kunt stopzetten.

Heeft het samengaan van Delta Lloyd en NN Group effect op de winstdelingsregeling van Nationale-Nederlanden?

In de winstdelingsregeling wijzigt niets. Deze blijft uitgevoerd worden volgens de richtlijnen winstdeling zoals deze zijn gepubliceerd op de website van Nationale-Nederlanden. Er worden geen wijzigingen aangebracht in de bestaande contractuele rechten en verplichtingen van de polishouders. Dit geldt ook voor de maatschappijwinstdeling bij verzekeringen die zijn gesloten met recht op aandeel in de winst.