Veelgestelde vragen over mijn.nn
Op deze pagina vind je een overzicht van de veelgestelde vragen over mijn.nn.
Meteen naar
Jouw mijn.nn
Mijn.nn is je persoonlijke omgeving waar je je product(en) kan bekijken en diverse wijzigingen online door kan voeren. Als je van ons nog geen uitnodiging hebt ontvangen om je account te activeren, dan kan je zelf een mijn.nn-account aanvragen.
Kies iDIN om direct een account te maken en toegang te krijgen.
Kies je niet voor iDIN? Dan sturen wij je een persoonlijk activatienummer waarmee je je account activeert. Je activatienummer krijg je per e-mail toegestuurd. Als wij geen e-mailadres van je hebben, sturen wij de gegevens per post.
Heb je enkel een pensioen-, inkomenproduct of zorgverzekering bij ons? Dan kan je direct inloggen met DigiD. Je hoeft dan niet eerst een account aan te maken
Met je activatienummer activeer je je mijn.nn-account. Je kunt ook een product toevoegen aan mijn.nn als je al een account hebt. Gebruik je activatienummer.
Je krijgt één activatienummer per persoon, per aanvraag. Het kan dus zijn dat je met meerdere personen een aanvraag hebt gedaan (bijvoorbeeld Internetsparen samen met je partner), of dat je meerdere aanvragen voor verschillende producten hebt gedaan.
Je activatienummer verloopt na een aantal maanden. Je kunt in dat geval een nieuw activatienummer opvragen.
Je kunt het activatienummer één keer gebruiken. Daarna wordt het nummer voor de veiligheid geblokkeerd.
Op de pagina Activeer je mijn.nn-account vul je je activatienummer samen met je geboortedatum en postcode in. Als de ingevulde combinatie niet bij ons bekend is, krijg je daarvan een melding.
Controleer of je de gegevens correct hebt ingevuld. Weet je zeker dat de gegevens kloppen, dan hebben wij misschien niet de juiste gegevens. Neem contact met ons op, zodat we je kunnen helpen met activeren. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Als je een nieuw product aanvraagt, dan kan het enkele dagen duren voordat je een activatienummer voor mijn.nn ontvangt.
Heb je dit nummer na enkele dagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.
- Voor het activatienummer voor je hypotheek in mijn.nn, bel 088 663 06 63 (bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)
- Voor alle overige producten neem je contact op met Digital Support. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Inloggen in 2 stappen met de NN App
Zodra je inlogt in de NN App kun je inloggen in 2 stappen aanzetten.
Neem contact met ons op om weer toegang te krijgen. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Log zo snel mogelijk in op de NN App en pas je mobiele nummer aan naar je nieuwe mobiele nummer. Op deze manier blijf je veilig inloggen.
Activeer de NN App op je nieuwe mobiele telefoon. Doe je je oude mobiele telefoon weg? Verwijder dan je oude mobiele telefoon als apparaat in je mijn.nn-account. Ga in mijn.nn naar je profiel en kies ‘gekoppelde apparaten beheren’. Verandert ook je mobiele nummer? Pas dit dan direct aan.
Op dit moment is het niet mogelijk om de NN App te gebruiken met buitenlandse mobiele nummers.
Inloggen met gebruikersnaam, wachtwoord en sms-controle
Je kunt eenvoudig online een wachtwoord voor mijn.nn opvragen. Ga hiervoor naar de pagina Inloggegevens vergeten.
Na het invullen van je gebruikersnaam, geboortedatum en postcode ontvang je binnen enkele minuten een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Controleer goed of deze gebruikersnaam juist is, anders komt deze e-mail niet aan. Als je e-mailadres bij ons nog niet bekend is, dan ontvang je het tijdelijke wachtwoord binnen 5 werkdagen per brief. Met dit tijdelijke wachtwoord kan je een nieuw wachtwoord instellen.
Het duurt enkele minuten voordat je de e-mail met het tijdelijke wachtwoord in je inbox ontvangt. Het is goed om ook de ongewenste mail (of de spambox) te checken.
Klopt het e-mailadres niet, of kom je er niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Let op: je tijdelijke wachtwoord werkt niet bij het activeren van de NN App. Log eerst in op mijn.nn met je tijdelijke wachtwoord en kies een eigen wachtwoord. Met je nieuwe wachtwoord kun je de NN App activeren.
Je kan eenvoudig online je gebruikersnaam voor mijn.nn opvragen. Ga hiervoor naar de pagina inloggegevens vergeten.
Na het invullen van je geboortedatum, postcode en huisnummer, versturen we binnen enkele minuten een e-mail naar het bij ons bekende e-mailadres.
Je kan eenvoudig online je gebruikersnaam en wachtwoord voor mijn.nn opvragen. Ga hiervoor naar de pagina inloggegevens vergeten.
Je wachtwoord van mijn.nn moet aan de volgende eisen voldoen:
- Minimaal 10 en maximaal 30 karakters.
- Minimaal 1 cijfer.
- Minimaal 1 kleine letter.
- Minimaal 1 hoofdletter.
- Geen spaties, euroteken (€) of letters met een accent (bijvoorbeeld ë).
- Niet gelijk aan het huidige wachtwoord.
Je gebruikersnaam wordt alleen verstuurd als alle ingevulde gegevens juist zijn. Het leningnummer, rekeningnummer of polisnummer moet exact kloppen:
- In geval van een leningnummer: Vul je hypotheeknummer zonder voorloop 0 in. Ook de toevoeging van het leningdeel moet weggelaten worden.
- In geval van een spaarrekening: Vul het hele IBAN bankrekeningnummer in (bijvoorbeeld NL22NNBA0123456789).
- In geval van een polisnummer: Vul het polisnummer in, zoals dat op het polisblad vermeld staat.
Weet je het productnummer niet meer? Kijk dan naar je polis, documenten, of eerder verstuurde e-mails.
Ontvangt je na deze tips nog geen gebruikersnaam per e-mail, neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Controleer of je de gebruikersnaam correct hebt ingevuld. Als je mijn.nn al eerder hebt gebruikt, dan ontvang je het tijdelijke wachtwoord per e-mail. Heb je jouw mijn.nn account nog niet eerder gebruikt? Dan wordt het tijdelijke wachtwoord binnen 5 werkdagen naar het bij ons bekende postadres gestuurd.
Ontvang je na deze tips nog geen tijdelijk wachtwoord, neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Je kunt jouw gebruikersnaam en/of wachtwoord voor mijn.nn zelf aanpassen. Log in op mijn.nn en ga naar de menuoptie 'Gegevens en Instellingen'. Kies dan voor 'Toegang en beveiliging'.
Op dit moment kun je je mobiele nummer alleen aanpassen in de NN App. Zolang je toegang hebt tot je oude mobiele nummer, kun je blijven inloggen. Heb je geen toegang meer tot je oude mobiele nummer? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Voor een aantal landen is sms-controle (nog) niet beschikbaar. Bekijk hier welke buitenlandse mobiele nummers je niet kunt gebruiken voor inloggen met sms-controle. We kunnen nog niet aangeven of en wanneer je sms-controle met deze buitenlandse nummers kunt gebruiken. Wil je inloggen in mijn.nn? Met een Nederlands mobiel nummer kun je mijn.nn en de NN App blijven gebruiken. Heb je geen Nederlands mobiel nummer? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Heb je een werkgeverspensioen of inkomensverzekering? Dan kun je wel met DigiD inloggen.
Inloggen met DigiD Pensioen of Inkomensverzekering
Als je inlogt op mijn.nn met DigiD mogen we volgens de huidige wet- en regelgeving alleen je pensioen laten zien. Wil je ook je andere product(en) bij Nationale-Nederlanden zien? Log dan uit en log opnieuw in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Of log in op de NN-app en scan de QR code op nn.nl/inloggen.
Meer over inloggen met DigiD
Nee dat hoeft niet. Je kunt meteen inloggen op mijn.nn met DigiD.
Als je inlogt op een andere manier dan met je DigiD mogen we al je producten op mijn.nn laten zien. Hiervoor gelden geen beperkingen vanuit wet- en regelgeving.
Meer weten over inloggen met DigiD Pensioen? Kijk dan bij de andere veelgestelde vragen DigiD Pensioen.
Productinzicht in mijn.nn
De productdetails in mijn.nn zijn momenteel voor de meeste producten te zien. Voor sommige producten (voornamelijk levens- en schadeverzekeringen) die langer geleden zijn afgesloten ontbreken de details nog. Het is nog onzeker of en wanneer deze gegevens toegevoegd worden.
Ontbreken de gegevens en heb je een inhoudelijke vraag over je product? Neem dan contact met ons op.
In mijn.nn staat een overzicht van alle verzekeringen of rekeningen die je bij ons hebt. Staat hier een product tussen dat je niet herkent, of mis je een product? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.
Je hebt een inhoudelijke vraag over je product. In mijn.nn vind je de informatie over jouw product(en).
Is dit geen antwoord op je vraag? Neem dan contact met ons op.
Gegevens en instellingen wijzigen in mijn.nn
Je kunt de volgende gegevens wijzigen in mijn.nn:
Aanhef
Naam
Geboortedatum
Adres
Telefoonnummer
E-mailadres
Daarnaast kun je ook de volgende voorkeuren aanpassen:
- Taalvoorkeur
- Manier van toegang en beveiliging
- E-mailvoorkeuren: wel of geen persoonlijke aanbiedingen
Ja, het is mogelijk om je e-mailvoorkeuren aan te passen via mijn.nn. Je kunt bij ‘gegevens en instellingen’ doorgeven of je wel/niet persoonlijke aanbiedingen wilt ontvangen van Nationale-Nederlanden.
Let op: aanpassen van e-mailvoorkeuren is nog niet mogelijk via de app. Heb je de app gekoppeld aan mijn.nn dan is het eenvoudiger om de aanpassing via een desktop te doen.
Hieronder de stappen:
- Ga naar nn.nl en klik op ‘mijn.nn’
- Log in op mijn.nn
- Klik op ‘gegevens en instellingen’
- Klik op ‘e-mail voorkeuren: persoonlijke aanbiedingen’.
- Klik op ‘ja’ en vervolgens op ‘voorkeur opslaan’.
Ben je al ingelogd? Dan is het ook mogelijk om je e-mailvoorkeuren door te geven via deze link: https://www.nn.nl/mijn.nn.htm#/gegevens-en-instellingen/mijn-persoonlijke-aanbiedingen
Service en Contact
Heb je een vraag?
Chatten
Chat met Sanne, onze digitale assistent. Sanne is 24/7 aanwezig voor je vragen. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.
Bellen
Bel ons als je hulp nodig hebt met inloggen op nn.nl of het installeren van de app. Wij helpen je graag. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.