


Ik ben een nieuwe klant
Ik heb nog geen producten bij Nationale-Nederlanden.
-
1Download de NN App
-
2Ga naar 'Ik wil een NN product kiezen' en kies 'Sparen'
-
3Kies 'Ontdek Internetsparen'
-
4Kies 'Spaarrekening openen'

Ik ben al klant zonder app
Ik heb al producten van Nationale-Nederlanden, maar heb de app niet.
-
1Download en open de NN App
-
2Kies 'Ik ben klant en wil de App activeren' en log in
-
3Ga naar 'Ontdek meer producten' en dan naar 'Sparen'
-
4Kies 'Ontdek Internetsparen'
Altijd inzicht in je spaarrekening met de NN App
Met de app heb je altijd inzicht in je spaarrekening. Zoals je saldo, spaarpotjes, bij- en afschrijvingen, en rente. Je kunt geld overmaken naar je betaalrekening of naar je Nationale-Nederlanden (Basis) Beheerd Beleggen of Zelf Beleggen rekening, als je die hebt. Ook kun je in de NN App makkelijk geld storten op je spaarrekening via een iDEAL betaling.
Regel je dit liever via de computer? Dan kun je dit doen via mijn.nn.
Aanvragen via de website
Wil je je spaarrekening liever aanvragen via onze website? Dit kan natuurlijk ook.
Spaarrekening aanvragenVeelgestelde vragen
Aan het openen van een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden zijn geen kosten verbonden. Je betaalt verder geen jaarlijkse kosten en ook het overmaken van geld van en naar je internetspaarrekening is kosteloos.
De rente kan negatief zijn. Dat betekent dat je rente aan ons betaalt. Bekijk de actuele rente en saldoklassen.
Particulieren kunnen een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden openen. Ook moet je in Nederland wonen en 18 jaar of ouder zijn. Je hebt onderstaande zaken nodig om een internetspaarrekening te openen:
- Een geldig paspoort of identiteitsbewijs (geen rijbewijs) en eventueel een geldige verblijfsvergunning.
- Een burgerservicenummer (BSN).
- Een betaalrekeningnummer (IBAN) bij een bank in Nederland. Dit kan een Nationale-Nederlanden betaalrekening of een betaalrekening bij een andere Nederlandse bank zijn.
- Een eigen e-mailadres.
- Een mobiele telefoon met camera en verbinding met internet. Op nn.nl/identiteit lees je waarom we dit vragen en waar je toestel aan moet voldoen.
Je koppelt je internetspaarrekening aan je betaalrekening bij een Nederlandse bank. Dit kan een Nationale-Nederlanden betaalrekening of een betaalrekening bij een andere Nederlandse bank zijn. Deze betaalrekening wordt je tegenrekening. Alleen vanaf deze rekening kun je geld overmaken en opnemen.
Let op: het is belangrijk dat je tegenrekening op precies dezelfde naam (of namen) staat als de internetspaarrekening.
Je kunt maximaal twee internetspaarrekeningen bij ons hebben. Eén voor jezelf en één met iemand anders (en/of rekening).
Je kunt geen internetspaarrekening openen als je in het buitenland woont.
Ja, met Internetsparen bij Nationale-Nederlanden kun je je spaardoelen instellen via de NN App en in mijn.nn. Zo houd je overzicht over je spaardoelen en je geld. Hoe je spaardoelen aanmaakt en wijzigt, lees je op de pagina Doelsparen.
We verwerken de volgende persoonsgegevens:
- Algemene gegevens zoals je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en geboortedatum.
- Gegevens om je te kunnen identificeren zoals je identiteitskaart of paspoort.
- Een foto van je gezicht (selfie).
- Locatiegegevens van je telefoon. Deze gegevens gebruiken we alleen tijdens je productaanvraag.
- Bijzondere persoonsgegevens.
Hier lees je hoe we met je gegevens omgaan.
Meer veelgestelde vragen vind je op onze veelgestelde vragen pagina.
Service & Contact

Chatten
Chat met Sanne, de digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.