Een internetspaarrekening openen

Leuk dat je kiest voor Internetsparen! Hieronder lees je hoe je in een paar stappen je internetspaarrekening opent. Of dat nu een rekening voor jezelf is of een gezamenlijke rekening voor jullie samen.

Download de NN App

Ik ben een nieuwe klant

Ik heb nog geen producten bij Nationale-Nederlanden.

Ik ben al klant zonder app

Ik heb al producten van Nationale-Nederlanden, maar heb de app niet.

Altijd inzicht in je spaarrekening met de NN App

Met de app heb je altijd inzicht in je spaarrekening. Zoals je saldo, spaarpotjes, bij- en afschrijvingen, en rente. Je kunt geld overmaken naar je betaalrekening of naar je Nationale-Nederlanden (Basis) Beheerd Beleggen of Zelf Beleggen rekening, als je die hebt. Ook kun je in de NN App makkelijk geld storten op je spaarrekening via een iDEAL betaling.

Regel je dit liever via de computer? Dan kun je dit doen via mijn.nn.

Aanvragen via de website

Wil je je spaarrekening liever aanvragen via onze website? Dit kan natuurlijk ook.

Spaarrekening aanvragen

Veelgestelde vragen

Zijn er kosten verbonden aan een internetspaarrekening?

Aan het openen van een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden zijn geen kosten verbonden. Je betaalt verder geen jaarlijkse kosten en ook het overmaken van geld van en naar je internetspaarrekening is kosteloos.

De rente kan negatief zijn. Dat betekent dat je rente aan ons betaalt. Bekijk de actuele rente en saldoklassen.

Wie kan een internetspaarrekening openen?

Particulieren kunnen een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden openen. Ook moet je in Nederland wonen en 18 jaar of ouder zijn. Je hebt onderstaande zaken nodig om een internetspaarrekening te openen:

  • Een geldig paspoort of identiteitsbewijs (geen rijbewijs) en eventueel een geldige verblijfsvergunning.
  • Een burgerservicenummer (BSN).
  • Een betaalrekeningnummer (IBAN) bij een bank in Nederland. Dit kan een Nationale-Nederlanden betaalrekening of een betaalrekening bij een andere Nederlandse bank zijn.
  • Een eigen e-mailadres.
  • Een mobiele telefoon met camera en verbinding met internet. Op nn.nl/identiteit lees je waarom we dit vragen en waar je toestel aan moet voldoen.
Moet ik een betaalrekening bij Nationale-Nederlanden hebben om een internetspaarrekening aan te vragen?

Je koppelt je internetspaarrekening aan je betaalrekening bij een Nederlandse bank. Dit kan een Nationale-Nederlanden betaalrekening of een betaalrekening bij een andere Nederlandse bank zijn. Deze betaalrekening wordt je tegenrekening. Alleen vanaf deze rekening kun je geld overmaken en opnemen.

Let op: het is belangrijk dat je tegenrekening op precies dezelfde naam (of namen) staat als de internetspaarrekening.

Hoeveel internetspaarrekeningen kan ik openen?

Je kunt maximaal twee internetspaarrekeningen bij ons hebben. Eén voor jezelf en één met iemand anders (en/of rekening).

Kan ik een internetspaarrekening openen als ik in het buitenland woon?

Je kunt geen internetspaarrekening openen als je in het buitenland woont.

Kan ik voor verschillende doelen sparen bij jullie?

Ja, met Internetsparen bij Nationale-Nederlanden kun je je spaardoelen instellen via de NN App en in mijn.nn. Zo houd je overzicht over je spaardoelen en je geld. Hoe je spaardoelen aanmaakt en wijzigt, lees je op de pagina Doelsparen.

Welke persoonsgegevens verwerken jullie? 

We verwerken de volgende persoonsgegevens:

  • Algemene gegevens zoals je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en geboortedatum.
  • Gegevens om je te kunnen identificeren zoals je identiteitskaart of paspoort.
  • Een foto van je gezicht (selfie).
  • Locatiegegevens van je telefoon. Deze gegevens gebruiken we alleen tijdens je productaanvraag.
  • Bijzondere persoonsgegevens.

Hier lees je hoe we met je gegevens omgaan.

Meer veelgestelde vragen vind je op onze veelgestelde vragen pagina.

Service & Contact

Chatten

Chat met Sanne, de digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.

Start de chat

Heb je een vraag?

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact