Ga direct naar: inhoud

Basissparen

Uw oude Extrarekening, Zekerrekening, Renterekening of Spaarloonrekening is omgezet in Basissparen.

Wat is Basissparen?

Spaarde u op een Extrarekening, Zekerrekening, Renterekening of Spaarloonrekening? Dan heeft u nu Basissparen. Het is niet mogelijk om een basisspaarrekening te openen. Basissparen is een spaarrekening met papieren afschriften. U kunt uw rekening niet online bekijken. U ontvangt jaarlijks per post een jaaropgave van uw rekening. U kunt rechtstreeks geld overmaken naar uw basisspaarrekening.

Kunnen wij u helpen?

Variabele rente

De rente op uw basisspaarrekening is variabel. Dit betekent dat de rente steeds kan veranderen. De rente is afhankelijk van ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt, van opbrengsten van belegd spaargeld en van concurrentie.

Actuele spaarrentes

Geld opnemen

Wilt u geld opnemen van uw basisspaarrekening? Dan regelt u dit met het opnameformulier dat u hieronder kunt downloaden. Welke bijlagen u mee dient te sturen staat hier ook vermeld.

Rentebijschrijving

U krijgt de rente één keer per jaar bijgeschreven op uw basisspaarrekening. Lees meer in de productvoorwaarden

Niet meer te openen

Een basisspaarrekening is niet nieuw te openen. Spaarde u op een Extrarekening, Zekerrekening, Renterekening of Spaarloonrekening? Dan is uw rekening omgezet naar Basissparen.

Sparen via internet

Heeft u Basissparen maar wilt u liever het gemak van sparen met een internetspaarrekening? Lees dan meer over Internetsparen, onze online spaarrekening tegen een aantrekkelijke variabele rente.

Lees meer over Internetsparen

Nationale-Nederlanden Bank

Informatie over Nationale-Nederlanden Bank, onze spaarproducten en spaarbeleid.

Lees meer

Opnemen of beëindigen

Geld opnemen

Wilt u geld opnemen van uw basisspaarrekening of Basisparen beëindigen? Dan regelt u dit met het opnameformulier en de gevraagde bijlagen.

Dit volledig ingevulde formulier en een kopie van uw paspoort of Nederlandse identiteitskaart en kopie van uw betaalrekening (zie hieronder) kunt u per e-mail sturen naar internetsparen@nn.nl of zonder postzegel sturen naar:

Nationale-Nederlanden
T.a.v. Afdeling Service Sparen
Antwoordnummer 21
2509 VB Den Haag

Kopie paspoort of identiteitskaart

Stuur met uw opnameformulier een kopie van uw paspoort of van de voor- en achterkant van uw Nederlandse identiteitskaart mee. Uw paspoort of Nederlandse identiteitskaart moet geldig zijn als wij uw formulier ontvangen. Kopie rijbewijs is niet toegestaan. Bij nieuwe paspoorten hebben we een kopie van de voor- en achterkant nodig.

Kopie rekeningafschrift

Stuur ook een kopie mee van een rekeningafschrift van de bankrekening waar wij het bedrag naar moeten overmaken. Deze bankrekening moet op uw naam staan. Een schermprint, foto of scan vanuit internetbankieren met daarop uw rekeningnummer en de tenaamstelling van de rekening volstaat ook.

Wijzigingen doorgeven

Een wijziging of correctie geeft u eenvoudig aan ons door

Heeft u een basisspaarrekening? Hieronder leest u wat u moet doen als u een wijziging aan ons wilt doorgeven.

Contactgegevens wijzigen

U kunt uw contactgegevens eenvoudig wijzigen met behulp van het wijzigingsformulier. Stuur met dit formulier een kopie mee van uw paspoort of van de voor- en achterkant van uw Nederlandse identiteitskaart. Uw paspoort of Nederlandse identiteitskaart moet geldig zijn als wij uw formulier ontvangen. Een kopie van uw rijbewijs accepteren wij niet als geldig legitimatiebewijs. Bij nieuwe paspoorten hebben we een kopie van de voor- en achterkant nodig.

Tegenrekening wijzigen

U kunt uw tegenrekening eenvoudig wijzigen met behulp van het wijzigingsformulier. Stuur met dit formulier een kopie mee van uw paspoort of van de voor- en achterkant van uw Nederlandse identiteitskaart. Uw paspoort of Nederlandse identiteitskaart moet geldig zijn als wij uw formulier ontvangen. Een kopie van uw rijbewijs accepteren wij niet als geldig legitimatiebewijs. Bij nieuwe paspoorten hebben we een kopie van de voor- en achterkant nodig. Stuur ook een kopie mee van een bankafschrift van uw nieuwe tegenrekening. Dit afschrift mag niet ouder zijn dan één maand. Op de kopie van het bankafschrift moet het rekeningnummer en de tenaamstelling van de rekening duidelijk leesbaar zijn.

Gezamenlijke rekening op één naam zetten

Eén rekeninghouder kan, als de andere rekeninghouder het goed vindt, de gezamenlijke rekening voortzetten door de tenaamstelling te wijzigen. Hiervoor hebben wij een schriftelijk verzoek nodig getekend door beide rekeninghouders. Daarnaast dient u een kopie van een geldig paspoort of Nederlandse identiteitskaart (voor- en achterkant) van beide rekeninghouders op te sturen. Een kopie van uw rijbewijs kunnen wij hiervoor niet gebruiken. Bij nieuwe paspoorten hebben we een kopie van de voor- en achterkant nodig.

U kunt uw ondertekende verzoek met kopie paspoorten of Nederlandse identiteitskaarten per e-mail sturen naar internetsparen@nn.nl of zonder postzegel sturen naar:

Nationale-Nederlanden
T.a.v. Afdeling Service Sparen
Antwoordnummer 21
2509 VB Den Haag

Mederekeninghouder toevoegen

Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder toe te voegen aan een bestaande basisspaarrekening. U kunt uw basisspaarrekening opheffen en een internetspaarrekening openen samen met de mederekeninghouder.

Spaarrekening beëindigen

U kunt het verzoek om uw basisspaarrekening te beëindigen aan ons doorgeven.

Dit kunt u doen door middel van het opnameformulier. Stuurt u ons het ingevulde formulier toe inclusief een kopie paspoort of voor- en achterkant van een Nederlandse identiteitskaart. Indien het een en/of rekening betreft, dan hebben we een kopie paspoort of Nederlandse identiteitskaart van beide rekeninghouders nodig. Een kopie van uw rijbewijs accepteren wij niet als geldig legitimatiebewijs. Bij nieuwe paspoorten hebben we een kopie van de voor- en achterkant nodig. Stuur ook een kopie mee van een bankafschrift van uw betaalrekening. Dit afschrift mag niet ouder zijn dan één maand. Op de kopie van het bankafschrift moet het rekeningnummer en de tenaamstelling van de rekening duidelijk leesbaar zijn. Na ontvangst van uw opdracht boeken wij uw totale spaartegoed met de opgebouwde rente tot de dag van de beëindiging over naar uw rekeningnummer en heffen wij de spaarrekening voor u op.

Dit volledig ingevulde opnameformulier kunt u per e-mail sturen naar internetsparen@nn.nl of zonder postzegel sturen naar:

Nationale-Nederlanden
T.a.v. Afdeling Service Sparen
Antwoordnummer 21
2509 VB Den Haag

Scheiding regelen

Hierboven leest u hoe u een wijziging voor uw basisspaarrekening kan doorgeven wanneer u uit elkaar gaat. Denk hierbij aan een gezamenlijke rekening op uw naam zetten, de tegenrekening wijzigen of de spaarrekening beëindigen.

Heeft u nog andere producten bij Nationale-Nederlanden? We helpen u graag op weg met wat u bij een scheiding nog meer moet regelen.

Lees meer

Overlijden melden

U kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen u bij het afhandelen van het overlijden voor de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.

Overlijden melden

Andere wijziging doorgeven?

Wilt u een andere wijziging op uw basispaarrekening doorgeven dan bovengenoemde onderwerpen? Neem dan contact met ons op.

Onze contactgegevens

Wilt u wijzigingen doorgeven voor een ander spaarproduct?

Veelgestelde vragen
_1516778_