Ga direct naar: inhoud

Basissparen

Uw oude Extrarekening, Zekerrekening, Renterekening of Spaarloonrekening is omgezet in Basissparen.

Wat is Basissparen?

Spaarde u op een Extrarekening, Zekerrekening, Renterekening of Spaarloonrekening? Dan heeft u nu Basissparen. Het is niet mogelijk om een basisspaarrekening te openen.

Kunnen wij u helpen?

Variabele rente

De rente op uw basisspaarrekening is variabel. Dit betekent dat de rente steeds kan veranderen. De rente is afhankelijk van ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt, van opbrengsten van belegd spaargeld en van concurrentie.

Actuele spaarrentes

Geld opnemen

Wilt u geld opnemen van uw basisspaarrekening? Dan regelt u dit met het opnameformulier dat u hieronder kunt downloaden. Welke bijlagen u mee dient te sturen staat hier ook vermeld.

Rentebijschrijving

U krijgt de rente één keer per jaar bijgeschreven op uw basisspaarrekening. Lees meer in de productvoorwaarden

Niet meer te openen

Een Basisspaarrekening is niet nieuw te openen. Spaarde u op een Extrarekening, Zekerrekening, Renterekening of Spaarloonrekening? Dan is uw rekening omgezet naar Basissparen.

Sparen via internet

Heeft u Basissparen maar wilt u liever het gemak van sparen met een internetspaarrekening? Lees dan meer over Internetsparen, onze online spaarrekening tegen een aantrekkelijke variabele rente.

Lees meer over Internetsparen

Nationale-Nederlanden Bank

Informatie over Nationale-Nederlanden Bank, onze spaarproducten en spaarbeleid.

Lees meer

Opnemen of opheffen

Geld opnemen

Wilt u geld opnemen van uw basisspaarrekening of Basisparen opheffen? Dan regelt u dit met het opnameformulier en de gevraagde bijlagen.

Dit volledig ingevulde formulier en uw kopie identiteitsbewijs en kopie van uw betaalrekening (zie hieronder) kunt u per e-mail sturen naar internetsparen@nn.nl of sturen naar:

Nationale-Nederlanden Bank N.V.
T.a.v. Afdeling Operations Sparen
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Kopie paspoort of identiteitskaart

Stuur met uw opnameformulier een kopie van uw paspoort of van de voor- en achterkant van uw identiteitskaart mee. Uw paspoort of identiteitskaart moet geldig zijn als wij uw formulier ontvangen. Wij accepteren geen kopieën van rijbewijzen.

Kopie rekeningafschrift

Stuur ook een kopie mee van een rekeningafschrift van de bankrekening waar wij het bedrag naar moeten overmaken. Deze bankrekening moet op uw naam staan. Een schermprint, foto of scan vanuit internetbankieren met daarop uw rekeningnummer en de tenaamstelling van de rekening volstaat ook.

Wijzigingen doorgeven

Een wijziging of correctie geeft u eenvoudig aan ons door

Heeft u een basissparrekening? Hieronder leest u wat u moet doen als u een wijziging aan ons wilt doorgeven.

Contactgegevens wijzigen

U kunt uw contactgegevens eenvoudig wijzigen met behulp van het wijzigingsformulier.
Stuur dan met dit formulier een kopie mee van uw paspoort of van de voor- en achterkant van uw identiteitskaart. Uw paspoort of identiteitskaart moet geldig zijn als wij uw formulier ontvangen.

Tegenrekening wijzigen

U kunt uw tegenrekening eenvoudig wijzigen met behulp van het wijzigingsformulier. Stuur dan met dit formulier een kopie mee van uw paspoort of van de voor- en achterkant van uw identiteitskaart. Uw paspoort of identiteitskaart moet geldig zijn als wij uw formulier ontvangen. Stuur ook een kopie mee van een rekeningafschrift van uw nieuwe tegenrekening. Dit rekeningafschrift mag niet ouder zijn dan één maand. Op de kopie van het afschrift moet het rekeningnummer en de tenaamstelling van de rekening duidelijk leesbaar te zijn.

Mederekeninghouder afmelden

Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder bij een gezamenlijke spaarrekening af te melden en de rekening op eigen naam te zetten. U kunt uw lopende gezamenlijke basisspaarrekening opheffen en een internetspaarrekening openen alleen op uw naam. Het openen van een nieuwe basisspaarrekening is niet mogelijk.

Internetspaarrekening openen

Mederekeninghouder toevoegen

Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder toe te voegen aan een bestaande basisspaarrekening. U kunt uw basisspaarrekening opheffen en een internetspaarrekening openen samen met de mederekeninghouder.

Spaarrekening opzeggen

U kunt het verzoek om uw basisspaarrekening op te heffen aan ons doorgeven.

Dit kunt u doen door middel van het opnameformulier. Stuurt u ons het ingevulde formulier toe inclusief een kopie legitimatiebewijs van uzelf. Indien het een en/of rekening betreft, dan hebben we een kopie legitimatiebewijs van beide rekeninghouders nodig. Na ontvangst van uw opdracht boeken wij uw totale spaartegoed met de opgebouwde rente tot de dag van de opzegging over naar uw rekeningnummer en heffen wij de spaarrekening voor u op. Wij boeken alleen bedragen over naar het rekeningnummer dat van u bij ons bekend is.

Dit volledig ingevulde opnameformulier kunt u per e-mail sturen naar internetsparen@nn.nl of sturen naar:

Nationale-Nederlanden Bank N.V.
T.a.v. Afdeling Operations Sparen
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

Overlijden melden

U kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen u bij het afhandelen van het overlijden voor de producten die de overledene bij Nationale-Nederlanden heeft lopen.

Nabestaandendesk

Andere wijziging doorgeven?

Wilt u een andere wijziging op uw basisspaarrekening doorgeven dan bovengenoemde onderwerpen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen
_1485681_