Ga direct naar inhoud

tot 0,60% rente*

Aanvullende PensioenUitkering

Telefonisch openen zonder advies

  • Van aanvraag tot uitkering in 4 stappen
  • Openen met hulp van onze medewerkers, zij geven u geen advies
  • Eenmalige kosten € 175,-

* Effectieve rente op jaarbasis met ingang van 5 februari 2021, wijzigingen voorbehouden.

Telefonisch openen

U kunt bij Nationale-Nederlanden een Aanvullende PensioenUitkering telefonisch openen zonder advies. Het is dan belangrijk dat u goed geïnformeerd bent over het product, de fiscale en juridische regels van het product begrijpt en weet of het past bij uw situatie.

Van aanvraag tot uitkering in 4 stappen

Het proces ‘van aanvraag tot uitkering’ doorloopt u in 4 stappen. Hierbij kunt u rekenen op onze hulp.
1. U vraagt telefonisch een offerte aan
2. U accepteert de offerte
3. U laat het lijfrentekapitaal overboeken
4. U ontvangt uw periodieke uitkering

1. Offerte aanvragen

Om een offerte aan te vragen, belt u ons op 088 663 06 63. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00.

Voordat we de rekening openen, stellen we u een aantal vragen over de kenmerken van het product en de fiscale regels die erbij horen. Het is dus verstandig om alle informatie over het product en de fiscale regels goed door te lezen voordat u belt. Het gesprek duurt ongeveer een half uur. Daarna ontvangt u een e-mail van ons. U kunt de offerte dan bekijken in mijn.nn, uw persoonlijke en beveiligde online omgeving.

Heeft u nog geen inloggegevens voor mijn.nn? Dan ontvangt u ook een e-mail met uw activatienummer voor mijn.nn. Met dit activatienummer maakt u uw gebruikersnaam en wachtwoord aan. Daarna kunt u inloggen en uw offerte bekijken.

2. Offerte accepteren

Accepteert u de offerte en de eenmalige incasso van de distributiekosten? Dan kunt u ons dit laten weten door de e-mail te beantwoorden. Vervolgens openen wij de rekening voor uw Aanvullende PensioenUitkering. U ontvangt daarna een bevestiging van ons per e-mail met daarin ook uw rekeningnummer.

3. Overboeken lijfrentekapitaal

Om uw lijfrentekapitaal te laten overboeken, ondertekent u het overdrachtsformulier en stuurt u deze naar de bank of verzekeraar waar uw lijfrentekapitaal staat. Dit overdrachtsformulier vindt u in mijn.nn onder ‘Mijn documenten’. Voor een snelle afhandeling is het belangrijk dat u het formulier direct invult en opstuurt, omdat de overboeking soms wel 14 dagen duurt. Wij nemen contact op met de bank of verzekeraar waar uw lijfrente staat om de overboeking zo snel mogelijk te regelen.

4. Periodieke uitkering

Uw periodieke uitkering gaat van start als het lijfrentekapitaal op de rekening van uw Aanvullende PensioenUitkering is gestort en wij alle benodigde gegevens hebben ontvangen van de bank of verzekeraar waar uw lijfrentekapitaal stond. In mijn.nn vindt u informatie over uw rekening, zoals uw saldo en informatie over uw periodieke uitkering.


Belangrijk om te weten

• Kosten: voor het telefonisch openen van Aanvullende PensioenUitkering betaalt u eenmalig € 175,-. Deze distributiekosten betaalt u voor alle activiteiten die wij uitvoeren vanaf het eerste telefonisch contact tot en met het openen van uw rekening.

• Het is belangrijk dat u de werking goed begrijpt, de fiscale en juridische regels van het product kent en weet of het product bij uw situatie past. Als u niet aan de fiscale regels voldoet of het product afsluit terwijl dat niet bij uw persoonlijke situatie past, kan dit aanzienlijke financiële gevolgen voor u hebben.