Ga direct naar inhoud

Veelgestelde vragen over mijn.nn

Op deze pagina vind je een overzicht van de veelgestelde vragen over mijn.nn. Naast het inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord is het ook mogelijk om in te loggen met behulp van de NN App. In dat geval hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord meer in te voeren. Lees meer over inloggen met de NN app.

Toegang tot mijn.nn

Wat zijn de technische vereisten voor het gebruik van www.nn.nl & mijn.nn?

Onze website www.nn.nl en daarmee mijn.nn werkt het beste op moderne internetbrowsers zoals: Internet Explorer 11 en hoger, Firefox 25 en hoger, Chrome en Safari. Als je een oudere browser gebruikt, kan het zijn dat je niet alle informatie ziet. Om www.nn.nl en mijn.nn te gebruiken moet je het gebruik van cookies toestaan.

Ik heb meerdere activatienummers ontvangen, klopt dat?

Je krijgt één activatienummer per persoon, per aanvraag. Het kan dus voorkomen dat je met meerdere personen een aanvraag hebt gedaan (bijvoorbeeld Internetsparen samen met je partner), of dat je meerdere aanvragen voor verschillende producten hebt gedaan.

Ik heb een activatienummer voor mijn.nn, maar dit is verlopen of geblokkeerd. Wat nu?

Je activatienummer verloopt na een aantal maanden. Je kan in dat geval een nieuw nummer opvragen. Je activatienummer kan je maar één keer gebruiken, daarna wordt het nummer voor de veiligheid geblokkeerd en kan je het niet meer gebruiken.

Ik heb een activatienummer voor mijn.nn ontvangen, wat nu?

Met je mijn.nn activatienummer kan je een mijn.nn account activeren of een product toevoegen aan mijn.nn als je al een account hebt. Klik hier om je activatienummer te gebruiken.

Ik heb een activatienummer ontvangen, maar het lukt niet om mijn.nn te activeren. Wat kan ik daar aan doen?

Op de pagina Activeer je mijn.nn-account vul je je activatienummer samen met je geboortedatum en postcode in. Als de ingevulde combinatie niet bij ons bekend is, krijg je daarvan een melding. Controleer of je de gegevens correct hebt ingevuld. Weet je zeker dat de gegevens kloppen, dan hebben wij mogelijk niet de juiste gegevens.

Neem contact met ons op, zodat we je kunnen helpen met activeren. Bel naar telefoonnummer 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur).

Ik heb (nog) geen activatienummer ontvangen, wat nu?

Als je een nieuw product aanvraagt, dan kan het enkele dagen duren voordat je een activatienummer voor mijn.nn ontvangt. Heb je dit nummer na enkele dagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op:

  • Voor het activatienummer voor je hypotheek in mijn.nn, bel 088 663 06 63 (ma t/m vr 8.00 tot 18.00 uur)
  • Voor alle overige producten, neem contact op met Digital Support via 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur)
Hoe krijg ik toegang tot mijn.nn?

Mijn.nn is je persoonlijke omgeving waar je je product(en) kan bekijken en diverse wijzigingen online door kan voeren. Als je van ons nog geen uitnodiging hebt ontvangen om je account te activeren, dan kan je zelf een mijn.nn-account aanvragen. Na je aanvraag sturen wij je je persoonlijke activatienummer waarmee je je account activeert. Je activatienummer en inloggegevens krijg je per e-mail toegestuurd tenzij wij geen e-mailadres van je hebben. Dan sturen wij de gegevens per post.

Inloggen met inloggegevens

Ik weet mijn wachtwoord voor mijn.nn niet meer, wat nu?

Je kan eenvoudig online een wachtwoord voor mijn.nn opvragen. Ga hiervoor naar de pagina wachtwoord vergeten. Na het invullen van je gebruikersnaam, geboortedatum en postcode ontvang je binnen enkele minuten een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Controleer goed of deze gebruikersnaam juist is, anders komt deze e-mail niet aan. Als je e-mailadres bij ons nog niet bekend is, dan ontvang je het tijdelijke wachtwoord binnen 5 werkdagen per brief. Met dit tijdelijke wachtwoord kan je een nieuw wachtwoord instellen.

Het duurt enkele minuten voordat je de e-mail met het tijdelijke wachtwoord in je inbox ontvangt. Het is goed om ook de ongewenste mail (of de spambox) te checken.

Klopt het e-mailadres niet, of kom je er niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur).

Ik weet mijn gebruikersnaam voor mijn.nn niet meer, wat nu?

Je kan eenvoudig online een gebruikersnaam voor mijn.nn opvragen. Na het invullen van je geboortedatum, postcode en huisnummer, versturen binnen enkele minuten een e-mail naar het bij ons bekende e-mailadres.

Ga naar de pagina gebruikersnaam vergeten.

Mijn wachtwoord voor mijn.nn is verlopen, wat nu?

Je kan een nieuw wachtwoord aanvragen op de pagina wachtwoord vergeten. Je ontvangt binnen enkele minuten per e-mail een nieuw wachtwoord. Is je account geblokkeerd? Deze blokkade wordt automatisch verwijderd als je inlogt met de nieuwe gegevens. Wij vragen je dan om het wachtwoord te wijzigen.

Ik moet een nieuw mijn.nn wachtwoord kiezen, waar moet deze aan voldoen?

Je wachtwoord van mijn.nn moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Minimaal 10 en maximaal 30 karakters.
  • Minimaal 1 cijfer.
  • Minimaal 1 kleine letter.
  • Minimaal 1 hoofdletter.
  • Geen spaties, euroteken (€) of letters met een accent (bijvoorbeeld ë).
  • Niet gelijk aan het huidige wachtwoord.

Ik heb mijn gebruikersnaam voor mijn.nn opgevraagd, maar nog niet ontvangen, wat nu?

Je gebruikersnaam wordt alleen verstuurd als alle ingevulde gegevens juist zijn. Het leningnummer, rekeningnummer of polisnummer moet exact kloppen:

  • In geval van een leningnummer: Vul je hypotheeknummer zonder voorloop 0 in. Ook de toevoeging van het leningdeel moet weggelaten worden.
  • In geval van een spaarrekening: Vul het hele IBAN bankrekeningnummer in (bijvoorbeeld NL22NNBA0123456789).
  • In geval van een polisnummer: Vul het polisnummer in, zoals dat op het polisblad vermeld staat.

Weet je het productnummer niet meer? Kijk dan naar je polis, documenten, of eerder verstuurde e-mails.

Ontvangt je na deze tips nog geen gebruikersnaam per e-mail, neem dan contact op met Digital Support via 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur).

Ik heb een nieuw mijn.nn wachtwoord opgevraagd, maar nog niet ontvangen, wat nu?

Controleer of je de gebruikersnaam correct hebt ingevuld. Als je mijn.nn al eerder hebt gebruikt, dan ontvang je het tijdelijke wachtwoord per e-mail. Heb je jouw mijn.nn account nog niet eerder gebruikt? Dan wordt het tijdelijke wachtwoord binnen 5 werkdagen naar het bij ons bekende postadres gestuurd.

Ontvang je na deze tips nog geen tijdelijk wachtwoord, neem dan contact op met Digital Support via 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur).

Kan ik mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord voor mijn.nn zelf aanpassen?

Je kan jouw gebruikersnaam en/of wachtwoord voor mijn.nn zelf aanpassen. Log hiervoor in op mijn.nn en navigeer naar 'Toegang en beveiliging' via de menuopite 'Gegevens en Instellingen'.

Productinzicht in mijn.nn

Waar vind ik de details van het pensioen dat ik opbouw via mijn werkgever?

Sommige collectief pensioenproducten kan je niet bekijken in mijn.nn. Deze details vind je in je werknemersportal of neem hiervoor contact met ons op.

Waarom kan ik details van sommige producten niet bekijken in mijn.nn?

De productdetails in mijn.nn zijn momenteel voor de meeste producten te zien. Voor sommige producten (voornamelijk levens- en schadeverzekeringen) die langer geleden zijn afgesloten ontbreken de details nog. Het is nog onzeker of en wanneer deze gegevens toegevoegd worden. Ontbreken de gegevens en heb je een inhoudelijke vraag over je product? Neem dan contact met ons op.

Hoe meld ik fouten in mijn productoverzicht in mijn.nn?

In mijn.nn zie je een overzicht van alle verzekeringen of rekeningen die je bij ons hebt. Staat hier een product tussen dat je niet herkent, of mis je een product? Neem dan contact op met Digital Support via 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur).

Waar kan ik terecht met een vraag over een product?

Je wilt een inhoudelijke vraag stellen over je product. In mijn.nn kan je de informatie over je product(en) vinden. Is dit geen antwoord op je vraag? Neem dan contact met ons op.

Top 5 veelgestelde vragen

Waarom kan ik details van sommige producten niet bekijken in mijn.nn?

De productdetails in mijn.nn zijn momenteel voor de meeste producten te zien. Voor sommige producten (voornamelijk levens- en schadeverzekeringen) die langer geleden zijn afgesloten ontbreken de details nog. Het is nog onzeker of en wanneer deze gegevens toegevoegd worden. Ontbreken de gegevens en heeft u een inhoudelijke vraag over uw product? Neem dan contact met ons op.

Hoe meld ik fouten in mijn productoverzicht in mijn.nn?

In mijn.nn ziet u een overzicht van alle verzekeringen of rekeningen die u bij ons heeft. Staat hier een product tussen dat u niet herkent, of mist u een product?
Neem dan contact op met Digital Support via 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur).

Waar kan ik terecht met een vraag over een product?

U wilt een inhoudelijke vraag stellen over uw product. In mijn.nn kunt u de informatie over uw product(en) vinden. Is dit geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact met ons op.

Ik heb een activatienummer ontvangen, maar het lukt niet om mijn.nn te activeren. Wat kan ik daar aan doen?

Op de pagina Activeer uw mijn.nn-account vult u uw activatienummer samen met uw geboortedatum en postcode in. Als de ingevulde combinatie niet bij ons bekend is, krijgt u daarvan een melding. Controleer of u de gegevens correct hebt ingevuld. Weet u zeker dat de gegevens kloppen, dan hebben wij mogelijk niet uw juiste gegevens.

Neem contact met ons op, zodat we u kunnen helpen met activeren. Bel naar telefoonnummer 088 663 01 12 (ma t/m vrij 8.00 tot 18.00 uur).


Ik heb een activatienummer voor mijn.nn, maar dit is verlopen of geblokkeerd. Wat nu?
Uw activatienummer verloopt na een aantal maanden. U kunt in dat geval een nieuw nummer opvragen. Uw activatienummer kunt u maar één keer gebruiken, daarna wordt het nummer voor de veiligheid geblokkeerd en kunt u het niet meer gebruiken.

Ik heb een activatienummer voor mijn.nn, maar dit is verlopen of geblokkeerd. Wat nu?

Uw activatienummer verloopt na een aantal maanden. U kunt in dat geval een nieuw nummer opvragen. Uw activatienummer kunt u maar één keer gebruiken, daarna wordt het nummer voor de veiligheid geblokkeerd en kunt u het niet meer gebruiken.