

Beschikbaarheid
We geven elke maand een update van de beschikbaarheid van onder andere de NN App en mobiel betalen.
Mobiel betalen
We geven elke maand een update van de beschikbaarheid van onder andere de NN App en mobiel betalen.
Mobiel betalen is ‘beschikbaar’ als je kunt inloggen, jouw saldo en af- en bijschrijvingen zichtbaar zijn en je overboekingen kunt doen. De beschikbaarheid van mobiel betalen is in april 2025: 99,97%.
iDEAL
De actuele beschikbaarheid van iDEAL bij NN kan je vinden op beschikbaarheid.ideal.nl.
Prime time | Non prime time | |
06.30 – 01.00 uur | 01.00 – 06.30 uur | |
April | 99.97% | 99.97% |
NN App
Er zijn op dit moment geen storingen.
De beschikbaarheid van de NN App is in april 2025: 99.85%.
Pinbetalingen
Het percentage gemiddelde beschikbaarheid van Pinbetalingen (POS).
Prime time | Non prime time | |
06.00 – 00.30 uur | 00.30 – 06.00 uur | |
April | 100% | 100% |
Geldautomaten
Er is op dit moment geen storing.
Geldautomaten zijn ‘beschikbaar’ als je geld kan opnemen.
Veelgestelde vragen
Kan je geen geld pinnen bij een geldautomaat? Controleer dan eerst of je betaalpas niet geblokkeerd is. Controleer ook of je de juiste pincode hebt ingetoetst. En of er genoeg geld op je betaalrekening staat. In het buitenland kan het zijn er een lager limiet is ingesteld.
Gaat het om een storing in de Geldmaat-automaat? Kijk dan of er een andere Geldmaat-automaat in de buurt is.
Je NN Betaalpas heeft een opnamelimiet. Dat is het maximale bedrag dat je kan pinnen bij een geldautomaat. De opnamelimiet van je betaalpas vind je in de NN App. Onder 'geldopname limiet' staat het bedrag dat je maximaal per dag kan pinnen.
Goed om te weten: andere banken hebben soms een maximaal opnamebedrag per keer, in plaats van per dag.
De geldopname limiet van je betaalpas is standaard ingesteld op € 500,-. Het kan zijn dat een geldautomaat een ander limiet heeft. Dit is vaak in het buitenland het geval. Je kunt dan minder geld opnemen dan je paslimiet.
Het inslikken van een betaalpas kan verschillende redenen hebben. De pas staat als gestolen in het systeem, er is een vermoeden van fraude of er is een storing aan de geldautomaat. Via de NN App kan je een nieuwe betaalpas aanvragen. Kies hierbij als reden 'Kwijt of gestolen'. Je oude betaalpas wordt dan direct geblokkeerd.
Neem vervolgens contact op met de NN Klantenservice via: +3188 663 06 63.
Meer veelgestelde vragen vind je op onze veelgestelde vragen pagina.
Service & Contact

Chatten
Chat met Sanne, de digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.