Nadat je de app gedownload hebt, moet je eenmalig je gegevens aan de app koppelen. Open de app en doorloop de stappen. Dit kan via de app zelf of via de computer als je liever een tweede scherm gebruikt. Volg de stappen die op je telefoon verschijnen om je gegevens op te halen. Na het bevestigen van de juiste gegevens en het instellen van een cijfercode is de app geactiveerd.
Wanneer je niet kunt inloggen in de app kan dat verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat er een storing is. Of dat we specifieke producten of de app aan het onderhouden zijn. In dat geval krijg je hiervan een melding in de app.
Wanneer er een update nodig is, krijg je hiervoor een melding. De melding geeft precies aan wat je moet doen om je app te updaten. Krijg je geen melding? Ga dan naar de App Store of Google Play. Zoek de NN App. Als er een update is, zie je dat hier terug. Je kunt de update installeren door op de knop te drukken.
De app is alleen te gebruiken voor klanten met producten bij Nationale-Nederlanden. Door de app te koppelen aan mijn.nn, kunnen we jouw persoonlijke- en productgegevens ophalen. Tegelijkertijd kunnen we op deze manier verifiëren dat jij dezelfde persoon bent.
Dat is vervelend! Het is goed om te weten dat je zonder jouw persoonlijke 5-cijferige toegangscode, gezichtsherkenning of vingerafdruk geen productinformatie in de app kunt bekijken.
Om je telefoon te ontkoppelen ga je naar mijn.nn. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vind het kopje ‘gekoppelde apparaten beheren’ en kies de telefoon die je wilt ontkoppelen. Klik op verwijderen. Je telefoon is nu ontkoppeld.
Met de app van Nationale-Nederlanden bekijk je al jouw producten in een veilige omgeving. Wij besteden namelijk veel aandacht aan veilig bankieren en het vaststellen van jouw identiteit. Niet voor niets kun je alleen gebruik maken van de app na het instellen van een 5-cijferige toegangscode, gezichtsherkenning of een vingerafdruk.
Je kunt je documenten openen en bekijken in de app.
Het kan gebeuren dat je niet meer kunt inloggen op de app. Heb je jouw apparaat per ongeluk ontkoppeld? Of heb je bijvoorbeeld meer dan drie keer de verkeerde toegangscode gebruikt? Dan moet je opnieuw je gegevens aan de app koppelen en de app activeren.
Als je drie keer de onjuiste code invoert, wordt je toestel ontkoppeld. Je kunt dan geen persoonlijke- en productgegevens meer bekijken. Om opnieuw gebruik te kunnen maken van de app, moet je de app opnieuw activeren. Dit doe je door je gegevens opnieuw aan de app te koppelen via mijn.nn. Je kunt hiervoor de stappen op je telefoon volgen.
Je kunt de NN App in het buitenland downloaden, gebruiken en updaten. Maar dit kan alleen als je in de instellingen van de App Store of Google Play Nederland als land geselecteerd hebt. Wanneer je een ander land in je instellingen gekozen hebt, kan dit namelijk niet.
Op dit moment kun je alleen je afgesloten pakketten en je zorgpas bekijken of je zorgkosten declareren. Voor een compleet overzicht wat er binnen jouw zorgverzekering vergoed wordt of wat de status van je declaraties is, kun je kijken op mijn.nn.
We doen ons best zoveel mogelijk producten onderdeel van de app te maken. Maar we willen ook dat de app goed werkt. Daarom bieden we je voor producten die nog niet app-vriendelijk zijn tijdelijk een link. Deze link wijst je naar de juiste informatie over je product op mijn.nn.
Op dit moment kun je in de app de onderstaande producten bekijken en beheren. Overige producten worden op dit moment nog met link naar de juiste pagina in mijn.nn weergegeven:
De App werkt alleen op smartphones en tablets met de volgende besturingssystemen:
Heb je een lagere versie op je telefoon of tablet staan? Dan kun je de app niet gebruiken. Wel kun je jouw producten bekijken en beheren via mijn.nn.
Bekijk de actuele lijst van mogelijkheden binnen de NN App op nn.nl/app.
Bel ons als je hulp nodig hebt met inloggen op nn.nl of het installeren van de app. Wij helpen je graag.
Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.