Ga direct naar inhoud

Veelgestelde vragen NN App

Ik kan niet inloggen op de app. Hoe kan dat?

Wanneer je niet kunt inloggen in de app kan dat verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat er een storing is. Of dat we specifieke producten of de app aan het onderhouden zijn. In dat geval krijg je hiervan een melding in de app.

Hoe kan ik de NN App updaten?

Wanneer er een update nodig is, krijg je hiervoor een melding. De melding geeft precies aan wat je moet doen om je app te updaten. Krijg je geen melding? Ga dan naar de App Store of Google Play. Zoek de NN App. Als er een update is, zie je dat hier terug. Je kunt de update installeren door op de knop te drukken.

Waarom moet ik mijn telefoon koppelen aan mijn.nn om de app te gebruiken?

Op dit moment is de app alleen te gebruiken voor mensen met producten bij Nationale-Nederlanden. Door de app te koppelen aan mijn.nn, kunnen we jouw persoonlijke- en productgegevens ophalen. Tegelijkertijd kunnen we op deze manier verifiëren dat jij een en dezelfde persoon bent.

Mijn telefoon is gestolen. Hoe ontkoppel ik de app?

Wat vervelend! Allereerst is het misschien goed te weten dat je zonder jouw persoonlijke 5-cijferige toegangscode, gezichtsherkenning of vingerafdruk geen productinformatie in de app kunt bekijken. Om je telefoon te ontkoppelen ga je naar mijn.nn. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vind het kopje ‘gekoppelde apparaten beheren’ en kies de telefoon die je wilt ontkoppelen. Klik op verwijderen. Je telefoon is nu ontkoppeld.

Is de NN App veilig?

Met de app van Nationale-Nederlanden bekijk je al jouw producten in een veilige omgeving. Wij besteden namelijk veel aandacht aan veilig bankieren en het vaststellen van jouw identiteit. Niet voor niets kun je alleen gebruik maken van de app na het instellen van een 5-cijferige toegangscode, gezichtsherkenning of een vingerafdruk.

Kan ik documenten bekijken in de app?

Op dit moment is het niet mogelijk om documenten te bekijken in de app. Bekijk je documenten daarom via mijn.nn.

Hoe activeer ik de App?

Nadat je de app gedownload hebt, moet je eenmalig je gegevens aan de app koppelen. Open de app en doorloop de stappen. Dit kan via de app zelf of via de computer als je liever een tweede scherm gebruikt. Volg de stappen die op je telefoon verschijnen om je gegevens op te halen. Na het bevestigen van de juiste gegevens en het instellen van een cijfercode is de app geactiveerd.

Mijn app is ontkoppeld. Wat nu?

Het kan gebeuren dat je niet meer kunt inloggen op de app. Heb je jouw apparaat per ongeluk ontkoppeld? Of heb je bijvoorbeeld meer dan drie keer de verkeerde toegangscode gebruikt? Dan moet je opnieuw je gegevens aan de app koppelen en de app activeren.

Ik ben de toegangscode van de app vergeten. Wat kan ik doen?

Als je drie keer de onjuiste code invoert, wordt je toestel ontkoppeld. Je kunt dan geen persoonlijke- en productgegevens meer bekijken. Om opnieuw gebruik te kunnen maken van de app, moet je de app opnieuw activeren. Dit doe je door je gegevens opnieuw aan de app te koppelen via mijn.nn. Je kunt hiervoor de stappen op je telefoon volgen.

Kan ik de NN App downloaden, gebruiken of updaten in het buitenland?

Je kunt de NN App in het buitenland downloaden, gebruiken en updaten. Maar dit kan alleen als je in de instellingen van de App Store of Google Play Nederland als land geselecteerd hebt. Wanneer je een ander land in je instellingen gekozen hebt, kan dit namelijk niet.

Kan ik mijn zorgverzekering bekijken in de app?

Op dit moment kun je alleen je afgesloten pakketten en je zorgpas bekijken of je zorgkosten declareren. Voor een compleet overzicht wat er binnen jouw zorgverzekering vergoed wordt of wat de status van je declaraties is, kun je kijken op mijn.nn.

Waarom linken jullie vanuit de app naar de site?

We doen ons best zoveel mogelijk producten onderdeel van de app te maken. Maar we willen ook dat de app goed werkt. Daarom bieden we je voor producten die nog niet app-vriendelijk zijn tijdelijk een link. Deze link wijst je naar de juiste informatie over je product op mijn.nn.

Welke producten kan ik bekijken met de app?

Op dit moment kun je in de app de onderstaande producten bekijken en beheren. Overige producten worden vooralsnog met link naar de juiste pagina in mijn.nn weergegeven.

  • Internetsparen
  • Hypotheken
  • Zorgverzekering
  • (beheerd) Beleggen
  • Doorlopend krediet en persoonlijke lening (ook wel consumentenkrediet genoemd)
  • Levensverzekering (alle varianten)
    • Verzekering bij leven
    • Verzekering bij leven of overlijden
    • Spaarhypotheekverzekering
    • Overlijdensrisicoverzekering
    • Beleggingsverzekering
    • Annuïteitenverzekering
  • Banksparen; varianten zijn:
    • Aanvullend pensioensparen
    • Aanvullende PensioenUitkering
    • Banksparen Ontslagvergoeding
    • BankSpaar Plus
    • Zeker Plus
Voor welke besturingssystemen is de NN App beschikbaar?

De App werkt alleen op smartphones en tablets met de volgende besturingssystemen:

  • iOS: vanaf versie 12.0 en hoger
  • Android: vanaf versie 7.0 en hoger

Heb je een lagere versie op je telefoon of tablet staan? Dan kun je de app niet gebruiken. Wel kun je jouw producten bekijken en beheren via mijn.nn.

Wat kan ik allemaal doen met de NN App?

Bekijk de actuele lijst van mogelijkheden binnen de NN App op nn.nl/app.


Kunnen wij u helpen?