Ga direct naar inhoud

Met de NN App inloggen op mijn.nn

Inloggen op mijn.nn kan op twee manieren. Je kunt je gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. Maar het kan ook eenvoudig via de NN App. Heb je Veiliger inloggen aangezet? Dan log je voortaan altijd in met de app.

1. Ga naar de inlogpagina van mijn.nn

Ga op je computer, mobiel of tablet naar de inlogpagina van mijn.nn. Kies onder ‘Hoe wil je inloggen?’ voor 'Via de NN App’.

2. Open de NN App en log in

Open de NN App op je mobiel of tablet en log in op de app. Dit doe je met je vingerafdruk, gezichtsherkenning of pincode.

Als je de NN App nog niet hebt gedownload, dan kun je dat doen in de App Store of Google Play

3. Start de QR-scanner

Tik rechtsboven in de app op het icoon van de QR-code. De app opent nu de camera van je mobiel of tablet.

Heb je de inlogpagina van mijn.nn geopend op je mobiel of tablet? En niet op een ander apparaat, zoals je computer? Dan hoef je geen QR-code te scannen. Je wordt vanzelf ingelogd op mijn.nn.

4. Scan de QR-code

Richt je mobiel of tablet op het scherm van je computer en scan de QR-code.

Gelukt? Dan ben je ingelogd op mijn.nn!

Hoe dit kan?

Door de QR-code via je app te scannen, weten we zeker dat jij één en dezelfde persoon bent. Je app is namelijk aan mijn.nn gekoppeld. Je kunt daarom inloggen zonder je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. En het is helemaal veilig.


Veelgestelde vragen

Wat als ik de QR-scanner niet zie in de NN App?

In dit geval is de laatste update van de NN App nog niet geïnstalleerd op je mobiele telefoon of tablet. Werk de NN App bij in de App Store of Google Play Store. Open daarna de NN App opnieuw en log in. Het zwarte icoontje van de QR-scanner staat rechtsboven in de app.

Kan ik ook met een andere app de QR-code scannen?

Je kunt de QR-code alleen scannen met de NN App. Door in te loggen op de NN App herkennen we dat jij het bent. Met een andere app weten we dat niet en kunnen we je dus ook niet inloggen op mijn.nn.

Ik krijg een foutmelding na het scannen van de QR-code. Wat moet ik doen?

Misschien is er een technisch probleem. Probeer het op een later moment nog een keer. Als het dan weer niet lukt, neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken op 088 663 01 12 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

De camera van mijn telefoon is kapot. Wat moet ik doen?

Zonder werkende camera kun je de QR-code scanner in de NN App niet gebruiken. Maar er is een andere manier om met de app in te loggen op mijn.nn. Je logt dan in op mijn.nn via de internetbrowser van je mobiel of tablet. Dus niet op je computer of laptop.

  • Ga op je mobiel of tablet naar nn.nl en ga naar de inlogpagina van mijn.nn.
  • Op de inlogpagina kies je ‘Inloggen met de NN App’.
  • De NN App opent automatisch.
  • Log in op de app met je vingerafdruk, gezichtsherkenning of pincode.
  • Zodra je bent ingelogd op de app, ga je vanzelf terug naar mijn.nn. Je bent dan ingelogd op mijn.nn.
Veiliger inloggen staat aan, maar mijn mobiele telefoon is gestolen of kapot. Wat moet ik doen?

Wat vervelend! Als Veiliger inloggen aanstaat, kun je zonder je mobiele telefoon of tablet niet inloggen op mijn.nn. In dat geval bel je ons op telefoonnummer 088 663 01 12. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Om veiligheidsredenen resetten we je account in mijn.nn. We sturen je daarna per post je gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord toe. Het kan vijf dagen duren voordat je je gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen hebt. Houd er dus rekening mee dat je zolang niet kunt inloggen en bijvoorbeeld niet bij je spaargeld kunt.

Staat Veiliger inloggen niet aan? Dan kun je inloggen op mijn.nn met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Veiliger inloggen staat aan, maar ik heb de NN App verwijderd van mijn mobiel of tablet. Wat moet ik doen?

Als Veiliger inloggen aanstaat, kun je niet meer inloggen op mijn.nn als je de NN App hebt verwijderd. Ook niet als je de app opnieuw installeert. In dat geval bel je ons op telefoonnummer 088 663 01 12. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Om veiligheidsredenen resetten we je account in mijn.nn. We sturen je daarna per post je gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord toe. Het kan vijf dagen duren voordat je je gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen hebt. Houd er dus rekening mee dat je zolang niet kunt inloggen en bijvoorbeeld niet bij je spaargeld kunt.

Staat Veiliger inloggen niet aan? Dan kun je inloggen op mijn.nn met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Wat moet ik doen als ik een nieuwe mobiele telefoon of tablet heb en Veilig inloggen staat aan?

Je logt in op mijn.nn met je oude mobiel of tablet. En je koppelt daar je nieuwe mobiel of tablet aan je account. Heb je je oude mobiel of tablet niet meer? Lees dan verder onder de stappen.

Heb je je oude mobiel of tablet nog? Volg dan onderstaande stappen:

  • Zorg dat je verbonden bent met internet.
  • Download de Nationale-Nederlanden App op je nieuwe mobiel of tablet.
  • Open de NN App op je nieuwe mobiel of tablet.
  • Kies in het scherm ‘Welkom in de NN App’ voor ‘Ja, ik heb al producten’.
  • In het volgens scherm ‘Haal je gegevens op’ kies je ‘Inloggen op de computer’.
  • Ga naar je computer en log in op mijn.nn met behulp van de NN App op je oude mobiel of tablet.
  • Klik in mijn.nn rechtsboven in het menu van het poppetje op ‘Gegevens en instellingen’.
  • Klik dan op ‘Koppel NN App’.
  • Pak nu de NN App op je nieuwe mobiel of tablet en scan de QR-code die op de computer in mijn.nn staat.
  • Je gegevens worden opgehaald in de NN App op je nieuwe mobiel of tablet. Geef in de app aan of de gegevens kloppen.
  • Ga verder in mijn.nn op je computer. Daar verschijnt de naam van je mobiel of tablet. Bevestig of dit klopt.
  • In mijn.nn op je computer zie je dat de NN App op je nieuwe mobiel of tablet nu is gekoppeld.
  • Kies in de NN App op je nieuwe mobiel of tablet een toegangscode en herhaal die in het volgende scherm.
  • In het volgende scherm kun je een vingerafdruk of gezichtsherkenning instellen.
  • Vanaf nu gebruik je de NN App op je nieuwe mobiel of tablet om in te loggen op mijn.nn.
  • Je kunt de NN App op je oude apparaat verwijderen.
  • Verwijder je oude apparaat ook uit je gekoppelde apparaten mijn.nn. Ga hiervoor in mijn.nn naar ‘Gegevens en instellingen’ en dan ‘Gekoppelde apparaten beheren’. Dit hoeft niet als de oude mobiel of tablet in jouw bezit blijft.

Heb je je oude mobiel of tablet niet meer? Of kun je deze niet meer gebruiken om in te loggen?
Bel ons dan op telefoonnummer 088 663 01 12. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Om veiligheidsredenen resetten we je account in mijn.nn. We sturen je daarna per post je gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord toe. Het kan vijf dagen duren voordat je je gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen hebt. Houd er dus rekening mee dat je zolang niet kunt inloggen en bijvoorbeeld niet bij je spaargeld kunt.

Staat Veiliger inloggen niet aan? Dan kun je inloggen op mijn.nn met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voor welke besturingssystemen in de NN App beschikbaar?

De App werkt alleen op smartphones en tablets met de volgende besturingssystemen:

  • iOS: vanaf versie 12.0
  • Android: vanaf versie 5.0

Heb je een lagere versie op je telefoon of tablet staan? Dan kun je de app niet gebruiken. Wel kun je jouw producten bekijken en beheren via mijn.nn.


Veilig inloggen aanzetten

Gebruik je je gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op mijn.nn? Inloggen op mijn.nn is veiliger via de NN App. Je gebruikt dan altijd de NN App op je mobiel bij het inloggen op mijn.nn. Digitale indringers komen daardoor moeilijker bij jouw gegevens.

Je zet Veiliger inloggen aan in mijn.nn. Je hebt daarvoor ook de NN App nodig op je mobiel of tablet. Heb je de app nog niet? Geen zorgen: mijn.nn helpt je door de stappen.

Zet Veiliger inloggen aan in mijn.nn


Kunnen wij je helpen?